Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Final Fantasy XIII: Co slibují vývojáři

aktualizováno 
Final Fantasy XIII je nejočekávanější japonské RPG současnosti. Nejlépe střežené před zvědavostí novinářů. Zpoza brány mlčení však občas proniknou tak zajímavé zprávy, že se těšíme hned ještě víc.
Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIIIFinal Fantasy XIII, titul, který se stále drží na žebříčcích nejvíce očekávaných her jak v Japonsku, tak ve zbytku světa. Zahalený tajemstvím více než kterýkoliv jiný projekt pro PlayStation 3, snad s výjimkou sesterské hry Final Fantasy Versus XIII. Podívali jsme se mu trochu na zoubky.

Je to target redner? CGI? Nebo že by přece jen realtime? Spory nad původem traileru očekávaného megahitu od Square-Enix Final Fantasy XIII trvají takřka dva roky, tedy od chvíle, kdy byl poprvé předveden na E3 v roce 2006. Nyní se konečně podařilo ze Square-Enix vypáčit více detailů. Zadržte dech, jedeme z kopce. Scény z traileru sice obsahují CGI filmy, ale většina běží v reálném čase. Hra totiž bude využívat takový bojový systém, který umožní zachovat neuvěřitelnou úroveň grafiky. Ale nejprve k příběhu.Final Fantasy XIII

Svět FF XIII je rozdělen na dva říše. Mechanické město Cocoon se vznáší nad zotročenou Pulse. „Svatá“ vláda Cocoonu využívá citlivé krystaly k tomu, aby ovládala myšlenky obyvatel Pulse a využívala je k práci. A právě okamžik, kdy vzbouřenci z Pulse zaútočí na Cocoon, začíná hra. Třináctý díl se pyšní tím, že je zasazen do té nejvíce současnosti vzdálené technologické budoucnosti, takže na hráče čekají futuristické zbraně, létající lodě, monstra a roboti připomínající středověké rytíře. Final Fantasy se prostě nezapře.

Pozoruhodná je hlavní hrdinka Lighting. Na začátku hry se s ní setkáváte jako s vůdkyní frakce rebelů, ale její role prý není (jak už to u FF hrdinů bývá) předem daná. Ačkoliv za ni bojujete, není prý vůbec jasné, na čí straně vlastně ve skutečnosti stojí. Za jejím designem je jasně znát ruka šéfa projektu Tetsuyi Nomury, Lighting je půvabná, ale v žádném případě nejde o ženu, při jejímž spatření máte ochranitelské potřeby. To, jak skosí revolverem vojáky a mečem titánské monstrum, mluví samo za sebe.

Final Fantasy XIIIA jste u toho nejzajímavějšího. Soubojového systému. Do vydání Final Fantasy XII sázel Square-Enix na náhodné tahové souboje. „Dvanáctka“ přesunula veškeré boje do enginu hry a to v reálném čase. Podle vývojářů ze Square-Enix trend ve třináctém díle pokračuje, ale pracuje na novém animačním systému. Boje budou údajně mnohem akčnější, ovšem s možností vkládat při souboji povely. Zatím nevíme, zda se FF XIII bude držet i geniálního systému gambitů, který dával možnost vytvořit u každé postavy ze skupinky ve FF XII specifickou umělou inteligenci, ale tato pravděpodobnost je prý nízká.

Souboje ve Final Fantasy XIII by měly ze všeho nejvíce vypadat tak, jako kdybyste ovládali film. Zadáte tedy povel a spustí se animační sekvence, ve které postava provede nějaký útok. Na tom by nebylo celkem nic objevného, kdybyste nemohli během tohoto útoku zadat další a scéna se následkem toho dynamicky promění. Takovýmto způsobem půjde prý vytvářet řetězce úderů a kouzel. Grafická úroveň přitom zůstane takřka na úrovni CGI animací, které budou také dostatečně využívány, jak už je u Square-Enix her zvykem, ovšem tentokráte se neubudou již nijak výrazně lišit od enginu hry.

VIDEO

Zkuste si představit situaci, kdy vyvoláte summona, který se po provedení útoku na váš popud přemění v motocykl (ve hře toto zvládá Shiva), vy na něj naskočíte, sestřelíte pár nepřátel a odjedete. Šílená představa? Blouznění fanoušků? Doufáme, že spíše blízká realita ve FF XIII. Zatím se ještě můžete podívat na to, jak vypadá vývoj této hry

VIDEO

Autor:


Témata: Playstation 3, Robot


Nejčtenější

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.