Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIII: Co slibují vývojáři

  • 23
Final Fantasy XIII je nejočekávanější japonské RPG současnosti. Nejlépe střežené před zvědavostí novinářů. Zpoza brány mlčení však občas proniknou tak zajímavé zprávy, že se těšíme hned ještě víc.
Final Fantasy XIIIFinal Fantasy XIII, titul, který se stále drží na žebříčcích nejvíce očekávaných her jak v Japonsku, tak ve zbytku světa. Zahalený tajemstvím více než kterýkoliv jiný projekt pro PlayStation 3, snad s výjimkou sesterské hry Final Fantasy Versus XIII. Podívali jsme se mu trochu na zoubky.

Je to target redner? CGI? Nebo že by přece jen realtime? Spory nad původem traileru očekávaného megahitu od Square-Enix Final Fantasy XIII trvají takřka dva roky, tedy od chvíle, kdy byl poprvé předveden na E3 v roce 2006. Nyní se konečně podařilo ze Square-Enix vypáčit více detailů. Zadržte dech, jedeme z kopce. Scény z traileru sice obsahují CGI filmy, ale většina běží v reálném čase. Hra totiž bude využívat takový bojový systém, který umožní zachovat neuvěřitelnou úroveň grafiky. Ale nejprve k příběhu.Final Fantasy XIII

Svět FF XIII je rozdělen na dva říše. Mechanické město Cocoon se vznáší nad zotročenou Pulse. „Svatá“ vláda Cocoonu využívá citlivé krystaly k tomu, aby ovládala myšlenky obyvatel Pulse a využívala je k práci. A právě okamžik, kdy vzbouřenci z Pulse zaútočí na Cocoon, začíná hra. Třináctý díl se pyšní tím, že je zasazen do té nejvíce současnosti vzdálené technologické budoucnosti, takže na hráče čekají futuristické zbraně, létající lodě, monstra a roboti připomínající středověké rytíře. Final Fantasy se prostě nezapře.

Pozoruhodná je hlavní hrdinka Lighting. Na začátku hry se s ní setkáváte jako s vůdkyní frakce rebelů, ale její role prý není (jak už to u FF hrdinů bývá) předem daná. Ačkoliv za ni bojujete, není prý vůbec jasné, na čí straně vlastně ve skutečnosti stojí. Za jejím designem je jasně znát ruka šéfa projektu Tetsuyi Nomury, Lighting je půvabná, ale v žádném případě nejde o ženu, při jejímž spatření máte ochranitelské potřeby. To, jak skosí revolverem vojáky a mečem titánské monstrum, mluví samo za sebe.

Final Fantasy XIIIA jste u toho nejzajímavějšího. Soubojového systému. Do vydání Final Fantasy XII sázel Square-Enix na náhodné tahové souboje. „Dvanáctka“ přesunula veškeré boje do enginu hry a to v reálném čase. Podle vývojářů ze Square-Enix trend ve třináctém díle pokračuje, ale pracuje na novém animačním systému. Boje budou údajně mnohem akčnější, ovšem s možností vkládat při souboji povely. Zatím nevíme, zda se FF XIII bude držet i geniálního systému gambitů, který dával možnost vytvořit u každé postavy ze skupinky ve FF XII specifickou umělou inteligenci, ale tato pravděpodobnost je prý nízká.

Souboje ve Final Fantasy XIII by měly ze všeho nejvíce vypadat tak, jako kdybyste ovládali film. Zadáte tedy povel a spustí se animační sekvence, ve které postava provede nějaký útok. Na tom by nebylo celkem nic objevného, kdybyste nemohli během tohoto útoku zadat další a scéna se následkem toho dynamicky promění. Takovýmto způsobem půjde prý vytvářet řetězce úderů a kouzel. Grafická úroveň přitom zůstane takřka na úrovni CGI animací, které budou také dostatečně využívány, jak už je u Square-Enix her zvykem, ovšem tentokráte se neubudou již nijak výrazně lišit od enginu hry.

VIDEO

Zkuste si představit situaci, kdy vyvoláte summona, který se po provedení útoku na váš popud přemění v motocykl (ve hře toto zvládá Shiva), vy na něj naskočíte, sestřelíte pár nepřátel a odjedete. Šílená představa? Blouznění fanoušků? Doufáme, že spíše blízká realita ve FF XIII. Zatím se ještě můžete podívat na to, jak vypadá vývoj této hry

VIDEO


Témata: Playstation 3, Robot