Final Fantasy XIII – soubojový systém

  • 16
Hlavní komoditou nejsou body, ale čas.

Final Fantasy XIIIV britském Oficiálním PlayStation Magazínu a měsíčníku Edge se objevily první informace ohledně soubojového systému v napjatě očekávaném třináctém dílu RPG série Final Fantasy. Mimochodem, právě Edge popisuje Final Fantasy XIII jako „nejlépe vypadající PS3 hru“.

Soubojový systém pak má fungovat na principu real-time „programovatelných“ příkazových sekvencí, s nimiž jsme se poprvé setkali ve FF XII, nicméně zde má být patrná i příchuť tradičního ATB (Active Time Battle) systému, jenž byl pro sérii charakteristický až do desátého dílu.

Zcela zmizely body potřebné pro vykonávání útoků či magie – hlavním „zdrojem“ pro všechny akce se totiž stává čas. Ukazatel času je rozdělen na tři části a slabší útoky a kouzla budou spotřebovávat pouze jednu z nich, zatímco silnější a náročnější Final Fantasy XIIIoperace si sáhnou do dvou nebo i všech tří částí. Akce lze pak řadit do řetězů a odhaduje se, že společně s levelováním postav se bude zvyšovat i počet příkazů, které lze provést.

Postavy navíc mohou provádět společná komba a pokud se bude dařit provádět je správně, aktivuje se takzvaný Break Mode, v němž budou způsobená poškození pochopitelně ještě navýšena. Každý souboj bude ohodnocen jednou až pěti hvězdami, což má být element, který podle vývojářů má mít vliv i na samotnou hratelnost.

Souboje by neměly být náhodné, ačkoliv Edge upozorňuje, že vyhnout se souboji není nijak jednoduché, alespoň co se týkalo skupin nepřátel v úzkých prostorách v demu.

Zdroj: Eurogamer


Témata: Playstation 3