Flash Point: 1985 Status Quo

  12:00aktualizováno  6. prosince 2:29
I přes několikeré odložení vydání projektu a nejednu změnu publishera pokračují práce na nové české válečné strategii Flash Point: 1985 Status Quo dále a zatím posledním releases termínem je letošní podzim. Proto jsme byli v kuchyni Bohemia Interactive Studio a nahlíželi pod pokličku tohoto jejich nového projektu.
Flash Point: 1985 Status Quo

I přes několikeré odložení vydání projektu a nejednu změnu publishera pokračují práce na nové české válečné strategii Flash Point: 1985 Status Quo dále a zatím posledním termínem, kdy bychom se hry mohli dočkat na pultech herních prodejen, je letošní podzim. Kdo ji bude ve světě distribuovat zatím není jasné, neboť autoři - Bohemia Interactive Studio - jednají s několika velkými a známými firmami (Eidos Interactive, Take 2 Interactive...). Pro nás je však podstatné, že domácího distributora již známe (aby také ne :-)), že hra vyjde kompletně v češtině a její cena podle našich (neoficiálních) informací nejspíš nepřekročí tisíc korun českých. No a vzhledem k tomu, že jsme s vývojáři strávili nedávno u hry téměř dvě hodiny času, přinášíme vám toto preview s nejčerstvějšími informacemi z pod pokličky Flash Pointu.

Jmenuje se Ian. Ian Gastowski. Kdysi býval spořádaným sovětským občanem, a několik let dokonce sloužil jako pilot bojového vrtulníku v Rudé armádě. Někdy na sklonku sedmdesátých let přišel na to, že ne všechny věci jsou takové, jaké se zdají být, že ne všichni nepřátelé jsou skutečnými nepřáteli a že není všechno jen černé nebo rudé. Uprchl tedy z armády a emigroval do zahraničí, aby našel sám sebe a lepší místo k životu.

Flash Point: 1985 Status Quo

Píše se rok 1985. Po Brežněvově smrti v roce 1982 prošel Sovětský svaz krátkou politickou krizí, zažehnanou až pevným zasednutím Michaila Gorbačova na pomyslný trůn nejmocnějšího muže v zemi. Gorbačov začal ve funkci Generálního tajemníka Komunistické strany Sovětského svazu prosazovat nové myšlenky a radikální změny v politice státu - přišel čas proměn a nových nadějí.

Po krátké době se do té doby jednotná země rozdělila na dva tábory, přičemž silná opozice, nekompromisně prosazující návrat k osvědčeným pořádkům, se formovala především z řad armády. Na mnoha místech zavládl chaos, došlo i k několika střetnutím a prvnímu krveprolití. Pevná ruka moskevského vedení dokázala zázrak a během několika týdnů byl v centrálních oblastech říše nastolen pořádek, avšak v odlehlých končinách zůstávala situace stále nejasná a nebezpečná.

Generál Ivan Vasilijevič Guba, velitel Třetí armády se základnou na ostrově Kolgujevu, odmítl poslušnost novému vedení státu a prohlásil sám sebe za pravého vůdce socialistického světa. Síla, které generál vládne, je mocná - moderní zbraně, moderní technika, mnoho ke všemu odhodlaných mužů, pravých obránců socialistické vlasti. Flash Point: 1985 Status Quo Situace je velmi vážná, protože Kolgujev se rozkládá na strategicky významném místě, z kterého je možno kontrolovat celou oblast, včetně dvou dalších velkých ostrovů - St. Pierre a Maldenu. Zatímco St. Pierre je hlavním ostrovem malé nezávislé republiky, která po celou dobu své existence odolává snahám sovětského vedení o připojení k SSSR, na Maldenu se nachází nevelká vojenská základna NATO.

Guba má v oblasti momentální vojenskou převahu a objevily se i spekulace o tom, že vládne jadernými zbraněmi. Sovětské vedení má plné ruce práce jinde, a nemá tedy dostatek sil k řešení kritické situace na Kolgujevu. Americký prezident Ronald Reagan na schůzce s vrcholnými představiteli SSSR uzavře smlouvu o rychlém řešení situace - jednotky NATO jsou posíleny a jejich úkolem je za každou cenu zabránit Gubovi v kompletním ovládnutí oblasti. Ian Gastowski je jen jedno bezvýznamné kolečko mohutného válečného stroje. Přišel čas, aby to změnil a zapsal se do historie.

Jak už jste jistě správně poznali, to, o čem jsem se rozsáhle zmiňoval v předchozích čtyřech odstavcích, je příběh, který je poutavý a vzhledem k historii českého národa také dokáže hráče dostatečně nabudit. Flash Point: 1985 Status Quo Ve hře samotné pak budete moci postupovat buď sám, nebo velet skupinám jednotek. Využívat budete moci spousty zbraní a veškerou vojenskou i civilní techniku, na kterou narazíte během hry. V podstatě to znamená to, že když uvidíte stát na louce automobil, můžete do něj nasednout a odjet s ním. Samozřejmě ne každý voják bude moci odjet tankem, k tomuto budou oprávněni jen "tankisti", kteří budou mít k jeho odemčení speciální klíč. Nicméně škodovkou, nebo klasickým traktůrkem Zetůrkem si budete moci zkrátit cestu i vy, respektive obyčejný civilista.

Volnost hráče v jednotlivých misích souvisí také s nelineárností kampaní, které se vyvíjí podle akcí hráče. Laicky řečeno o znamená, že budete-li hrát zároveň se svým kamarádem a vy určitou misi neuděláte, kdežto on ano, čímž, na rozdíl od něj nesplníte daný úkol, oba budete pokračovat jinak, neboť vy budete muset v misi zadaný rozkaz splnit jinak.

Oproti původní verzi, kdy byl Flash Point vyvíjen ještě pro Interactive Magic, zaznamenaly nemalou změnu také priority ve hře. Původně totiž měla hrát prim těžká vojenská technika a vojáčci byli tak trošičku v pozadí, Flash Point: 1985 Status Quo nyní se však s nimi grafici i programátoři řádně "piplají" a výsledkem toho by mělo být několik různých hodností podle schopností (voják, granátometčík, minometčík, sabotér, důstojník, zdravotník...) a nemalé úsilí je vyvíjeno také při tvorbě obličejů, neboť těchto bude ve hře několik desítek tak, aby se vám žádný z vojáků neokoukal. Na tomto místě bych si dovolil zdůraznit (na základě daného slibu), že Petr Vochozka má poslední šanci využít jedinečné příležitosti a za jistý finanční obnos si nechat naimportovat svůj obličej na některého z vojáků, podobně jako v případě egyptské rasy v Black & White (BonusWeb informoval).

Také kampaní bude ve hře velké množství, velkou výhodou pak bude s každou hrou distribuovaný editor, v němž si budete moci vytvořit vlastní mise a tyto potom naimportovat přímo do Flash Pointu. A v případě, že nebudete tolik zruční si můžete být jisti, že na internetu bude hráči vytvořených scénářů nepřeberné množství. Již v betaverzi najdete herních scénářů několik desítek, v paměti mi však utkvěl jen jeden s názvem Hidden & Dangerous. Je pravdou, že jde jen o pracovní název, který se ve finální verzi nejspíš neobjeví, nicméně je vidět, že rivalita mezi českými vývojovými týmy se nezapře.

Flash Point: 1985 Status Quo

Samozřejmě nejen příběhem a jednotkami, jakožto nelineárním dějem živ je hráč počítačových her a důležitým prvkem, který v nemalé míře dělá hru hrou, je grafické zpracování. To je ve Flash Pointu jednoznačně nadprůměrné. Každopádně grafika hry je ta nejlepší, jakou kdy české ručičky stvořily. Všechny mise se odehrávají v detailním 3D prostředí, veškeré postavičky a objekty jsou také 3D, což už je dnes samozřejmostí. Auta, vojáci a všechny objekty jsou podle mě zpracovány perfektně, přičemž v tomto se odlišuje můj názor s Honzou Halfarem, který se grafikou živí. Ten ji totiž hodnotil jakou průměrnou a málo detailní, přičemž celé znění jeho komentáře bylo zhruba následující: "Když pozoruješ vesnici z dvoukilometrové vzdálenosti z vrtulníku, vypadá nádherně, ale když v ní chodíš jako voják, veškeré objekty vypadají spíš jako kulisy". Dle mého se jisté nedostatky dají vytýkat snad jen zpracování stromů a lesa (což je, na druhou stranu, hodně obtížné přiblížit ještě více realitě) a v některých případech snad ještě povrchu terénu, nicméně vzhledem k tomu, že jsme viděli jen betaverzi, je možné, že se toto ještě změní.

Je ale pravdou, že grafici větší detaily vzhledem k technické vyspělosti dnešních počítačů zatím používat nemohou. V současné chvíli totiž Flash Point obsahuje něco kolem 4 tisíc textur, což je asi 300 MB (zkomprimovaný soubor s texturami má cca 80 MB), které jsou zkomprimovány a podle toho, kde se se svým vojáčkem či jednotkou zrovna nacházíte, se rozbalují prvky nutné pro vykreslení scény na vaši grafickou kartu. Připočteme-li k tomu ještě nějakých 35 MB modelů objektů a 10 MB modelů krajiny je jasné, že žádný další prostor pro manévrování s texturami prostě není k dispozici.

Flash Point: 1985 Status Quo

Na druhou stranu je nutné pochválit střídání dne a noci. Toto je zpracováno opravdu špičkově a kromě toho, že by se ve hře jak počasí, tak i denní doba měly střídat samy, budete moci v příslušném menu posunout hodiny i vy. A rozdíl mezi polednem a osmou hodinou večerní nepoznáte jen tak, že se vám barva z modro-bílé změní přes červenou na tmavě fialovou až černou, ale i tak, že během celého tohoto procesu se bude měnit také váš stín (délka, úhel), přičemž počítání stínů je ve Flash Pointu asi nejlepší, jaké jsem kdy viděl.

Co se hudby týče, nějaká ve hře stoprocentně bude, nicméně v paměti mi neutkvěla, možná proto, že se žádná z reproduktorů nelinula, nebo proto, že jsem byl natolik zaujatý výkladem a sledováním dění na obrazovce monitoru. Zvuky jsou pak docela dobré, i když je vidět, že ještě ne zcela dodělané, neboť škodovka zvučí spíše jako mlýnek na kávu. Autoři však podotkli, že se zatím jedná pouze o pracovní verzi a že samplování mají teprve před sebou, takže si na výsledek budeme muset počkat do podzimu, kdy by měl několikrát odložený a toliko očekávaný Flash Point: 1985 Status Quo vyjít.

Autor:
  • Nejčtenější

Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou

Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....

Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší

Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou

Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...

Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu

Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii

Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Odpověď Applu na Dooma se jmenovala Marathon. Nyní míří zadarmo na Steam

Zatímco hráči na PC měli počátkem devadesátých let svého Dooma, majitele Macintoshů od Applu si...

Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu

O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...

Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii

Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...

Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole

Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...