Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flash Point: 1985 Status Quo

  12:00aktualizováno  6. prosince 2:29
I přes několikeré odložení vydání projektu a nejednu změnu publishera pokračují práce na nové české válečné strategii Flash Point: 1985 Status Quo dále a zatím posledním releases termínem je letošní podzim. Proto jsme byli v kuchyni Bohemia Interactive Studio a nahlíželi pod pokličku tohoto jejich nového projektu.
Flash Point: 1985 Status Quo

I přes několikeré odložení vydání projektu a nejednu změnu publishera pokračují práce na nové české válečné strategii Flash Point: 1985 Status Quo dále a zatím posledním termínem, kdy bychom se hry mohli dočkat na pultech herních prodejen, je letošní podzim. Kdo ji bude ve světě distribuovat zatím není jasné, neboť autoři - Bohemia Interactive Studio - jednají s několika velkými a známými firmami (Eidos Interactive, Take 2 Interactive...). Pro nás je však podstatné, že domácího distributora již známe (aby také ne :-)), že hra vyjde kompletně v češtině a její cena podle našich (neoficiálních) informací nejspíš nepřekročí tisíc korun českých. No a vzhledem k tomu, že jsme s vývojáři strávili nedávno u hry téměř dvě hodiny času, přinášíme vám toto preview s nejčerstvějšími informacemi z pod pokličky Flash Pointu.

Jmenuje se Ian. Ian Gastowski. Kdysi býval spořádaným sovětským občanem, a několik let dokonce sloužil jako pilot bojového vrtulníku v Rudé armádě. Někdy na sklonku sedmdesátých let přišel na to, že ne všechny věci jsou takové, jaké se zdají být, že ne všichni nepřátelé jsou skutečnými nepřáteli a že není všechno jen černé nebo rudé. Uprchl tedy z armády a emigroval do zahraničí, aby našel sám sebe a lepší místo k životu.

Flash Point: 1985 Status Quo

Píše se rok 1985. Po Brežněvově smrti v roce 1982 prošel Sovětský svaz krátkou politickou krizí, zažehnanou až pevným zasednutím Michaila Gorbačova na pomyslný trůn nejmocnějšího muže v zemi. Gorbačov začal ve funkci Generálního tajemníka Komunistické strany Sovětského svazu prosazovat nové myšlenky a radikální změny v politice státu - přišel čas proměn a nových nadějí.

Po krátké době se do té doby jednotná země rozdělila na dva tábory, přičemž silná opozice, nekompromisně prosazující návrat k osvědčeným pořádkům, se formovala především z řad armády. Na mnoha místech zavládl chaos, došlo i k několika střetnutím a prvnímu krveprolití. Pevná ruka moskevského vedení dokázala zázrak a během několika týdnů byl v centrálních oblastech říše nastolen pořádek, avšak v odlehlých končinách zůstávala situace stále nejasná a nebezpečná.

Generál Ivan Vasilijevič Guba, velitel Třetí armády se základnou na ostrově Kolgujevu, odmítl poslušnost novému vedení státu a prohlásil sám sebe za pravého vůdce socialistického světa. Síla, které generál vládne, je mocná - moderní zbraně, moderní technika, mnoho ke všemu odhodlaných mužů, pravých obránců socialistické vlasti. Flash Point: 1985 Status Quo Situace je velmi vážná, protože Kolgujev se rozkládá na strategicky významném místě, z kterého je možno kontrolovat celou oblast, včetně dvou dalších velkých ostrovů - St. Pierre a Maldenu. Zatímco St. Pierre je hlavním ostrovem malé nezávislé republiky, která po celou dobu své existence odolává snahám sovětského vedení o připojení k SSSR, na Maldenu se nachází nevelká vojenská základna NATO.

Guba má v oblasti momentální vojenskou převahu a objevily se i spekulace o tom, že vládne jadernými zbraněmi. Sovětské vedení má plné ruce práce jinde, a nemá tedy dostatek sil k řešení kritické situace na Kolgujevu. Americký prezident Ronald Reagan na schůzce s vrcholnými představiteli SSSR uzavře smlouvu o rychlém řešení situace - jednotky NATO jsou posíleny a jejich úkolem je za každou cenu zabránit Gubovi v kompletním ovládnutí oblasti. Ian Gastowski je jen jedno bezvýznamné kolečko mohutného válečného stroje. Přišel čas, aby to změnil a zapsal se do historie.

Jak už jste jistě správně poznali, to, o čem jsem se rozsáhle zmiňoval v předchozích čtyřech odstavcích, je příběh, který je poutavý a vzhledem k historii českého národa také dokáže hráče dostatečně nabudit. Flash Point: 1985 Status Quo Ve hře samotné pak budete moci postupovat buď sám, nebo velet skupinám jednotek. Využívat budete moci spousty zbraní a veškerou vojenskou i civilní techniku, na kterou narazíte během hry. V podstatě to znamená to, že když uvidíte stát na louce automobil, můžete do něj nasednout a odjet s ním. Samozřejmě ne každý voják bude moci odjet tankem, k tomuto budou oprávněni jen "tankisti", kteří budou mít k jeho odemčení speciální klíč. Nicméně škodovkou, nebo klasickým traktůrkem Zetůrkem si budete moci zkrátit cestu i vy, respektive obyčejný civilista.

Volnost hráče v jednotlivých misích souvisí také s nelineárností kampaní, které se vyvíjí podle akcí hráče. Laicky řečeno o znamená, že budete-li hrát zároveň se svým kamarádem a vy určitou misi neuděláte, kdežto on ano, čímž, na rozdíl od něj nesplníte daný úkol, oba budete pokračovat jinak, neboť vy budete muset v misi zadaný rozkaz splnit jinak.

Oproti původní verzi, kdy byl Flash Point vyvíjen ještě pro Interactive Magic, zaznamenaly nemalou změnu také priority ve hře. Původně totiž měla hrát prim těžká vojenská technika a vojáčci byli tak trošičku v pozadí, Flash Point: 1985 Status Quo nyní se však s nimi grafici i programátoři řádně "piplají" a výsledkem toho by mělo být několik různých hodností podle schopností (voják, granátometčík, minometčík, sabotér, důstojník, zdravotník...) a nemalé úsilí je vyvíjeno také při tvorbě obličejů, neboť těchto bude ve hře několik desítek tak, aby se vám žádný z vojáků neokoukal. Na tomto místě bych si dovolil zdůraznit (na základě daného slibu), že Petr Vochozka má poslední šanci využít jedinečné příležitosti a za jistý finanční obnos si nechat naimportovat svůj obličej na některého z vojáků, podobně jako v případě egyptské rasy v Black & White (BonusWeb informoval).

Také kampaní bude ve hře velké množství, velkou výhodou pak bude s každou hrou distribuovaný editor, v němž si budete moci vytvořit vlastní mise a tyto potom naimportovat přímo do Flash Pointu. A v případě, že nebudete tolik zruční si můžete být jisti, že na internetu bude hráči vytvořených scénářů nepřeberné množství. Již v betaverzi najdete herních scénářů několik desítek, v paměti mi však utkvěl jen jeden s názvem Hidden & Dangerous. Je pravdou, že jde jen o pracovní název, který se ve finální verzi nejspíš neobjeví, nicméně je vidět, že rivalita mezi českými vývojovými týmy se nezapře.

Flash Point: 1985 Status Quo

Samozřejmě nejen příběhem a jednotkami, jakožto nelineárním dějem živ je hráč počítačových her a důležitým prvkem, který v nemalé míře dělá hru hrou, je grafické zpracování. To je ve Flash Pointu jednoznačně nadprůměrné. Každopádně grafika hry je ta nejlepší, jakou kdy české ručičky stvořily. Všechny mise se odehrávají v detailním 3D prostředí, veškeré postavičky a objekty jsou také 3D, což už je dnes samozřejmostí. Auta, vojáci a všechny objekty jsou podle mě zpracovány perfektně, přičemž v tomto se odlišuje můj názor s Honzou Halfarem, který se grafikou živí. Ten ji totiž hodnotil jakou průměrnou a málo detailní, přičemž celé znění jeho komentáře bylo zhruba následující: "Když pozoruješ vesnici z dvoukilometrové vzdálenosti z vrtulníku, vypadá nádherně, ale když v ní chodíš jako voják, veškeré objekty vypadají spíš jako kulisy". Dle mého se jisté nedostatky dají vytýkat snad jen zpracování stromů a lesa (což je, na druhou stranu, hodně obtížné přiblížit ještě více realitě) a v některých případech snad ještě povrchu terénu, nicméně vzhledem k tomu, že jsme viděli jen betaverzi, je možné, že se toto ještě změní.

Je ale pravdou, že grafici větší detaily vzhledem k technické vyspělosti dnešních počítačů zatím používat nemohou. V současné chvíli totiž Flash Point obsahuje něco kolem 4 tisíc textur, což je asi 300 MB (zkomprimovaný soubor s texturami má cca 80 MB), které jsou zkomprimovány a podle toho, kde se se svým vojáčkem či jednotkou zrovna nacházíte, se rozbalují prvky nutné pro vykreslení scény na vaši grafickou kartu. Připočteme-li k tomu ještě nějakých 35 MB modelů objektů a 10 MB modelů krajiny je jasné, že žádný další prostor pro manévrování s texturami prostě není k dispozici.

Flash Point: 1985 Status Quo

Na druhou stranu je nutné pochválit střídání dne a noci. Toto je zpracováno opravdu špičkově a kromě toho, že by se ve hře jak počasí, tak i denní doba měly střídat samy, budete moci v příslušném menu posunout hodiny i vy. A rozdíl mezi polednem a osmou hodinou večerní nepoznáte jen tak, že se vám barva z modro-bílé změní přes červenou na tmavě fialovou až černou, ale i tak, že během celého tohoto procesu se bude měnit také váš stín (délka, úhel), přičemž počítání stínů je ve Flash Pointu asi nejlepší, jaké jsem kdy viděl.

Co se hudby týče, nějaká ve hře stoprocentně bude, nicméně v paměti mi neutkvěla, možná proto, že se žádná z reproduktorů nelinula, nebo proto, že jsem byl natolik zaujatý výkladem a sledováním dění na obrazovce monitoru. Zvuky jsou pak docela dobré, i když je vidět, že ještě ne zcela dodělané, neboť škodovka zvučí spíše jako mlýnek na kávu. Autoři však podotkli, že se zatím jedná pouze o pracovní verzi a že samplování mají teprve před sebou, takže si na výsledek budeme muset počkat do podzimu, kdy by měl několikrát odložený a toliko očekávaný Flash Point: 1985 Status Quo vyjít.

Autor:




Nejčtenější

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.