Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flash Point

  8:40aktualizováno  30. ledna 2000 8:42
Flash Point
Flash Point
Nová česká megapařba

Když jsem viděl tuto hru na vlastní oči, nemohl jsem uvěřit, že to je česká hra (to je fakt. Seděl na židli za zády jednoho z developerů hry Marka Španěla, udiveně sledoval monitor a probral se až ve chvíli, kdy mu do otevřené pusy vletěla moucha - by Vreco). Pro mě to byl neuvěřitelný zážitek a máme se všichni na co těšit. Řekněme si něco k příběhu, který sice nepatří k nejlepším, ale v akčních hrách podobného stylu to nemusí být velkým kladem.

Rok 1984 - Mapa světa se po jaderném konfliktu dramaticky změnila. Změny klimatu i tváře kontinentů jsou nevratné. Napříč Evropou i Amerikou se poté přehnala další vlna zničující války, která dokonala dílo nukleární zkázy. Po ní se definitivně rozpadají vlády i celé národy. Světová velkoměsta jsou v plamenech a národy rozprášeny po zničené zemi. Válka ideologií se stává pouhým stínem minulosti. Stovky tisíc vojáků na celém světě se ocitají bez pevného centrálního velení, které by vydávalo rozkazy, a formují malé nezávislé armády bojující svůj vlastní boj, boj o přežití. Některé z těchto skupin jsou pouhou lůzou, těžící ze zbytků starého pořádku. Ale jiní pozorně naslouchají zprávám o útočišti před atomovou zkázou a pokoušejí se probít chaosem, aby našli tento nový ráj. Ve válečných lodích dorážejí na trojici ostrovů, které dostávají kódová jména "Kain," "Ábel," a "Ráj." Pozůstatky západních armád ustavily svou základnu na Ábelu, zatímco síly bývalého východního bloku okupují Kain a okamžitě zahajují první průzkum prostředního ostrova, příznačně nazvaného Ráj.

Takže během krátkého převyprávění příběhu jste museli poznat, že se jedná o 3. světovou válku, ze které máme všichni strach. Válka je velice krutá, zvlášť když se jedná o konflikt dvou zájmů - demokracie a komunismu. Demokracie znamená a znamenala vždy západní blok, tedy všechny státy v paktu NATO. Avšak na druhé straně stojí naši velice vzdálení východní sousedi, Sověti. Mezi tyto dvě strany se staví jedna menší organizace, která nesouhlasí s názorem obou znepřátelených stran, jsou to Partyzáni. Ale každá ze stran má svoje zbraně, zcela jiné, než ostatní nepřátelé. Například Nato má velice silné letectvo, Rusové mají naopak silné pozemní vojsko. Takový i docela příjemný důkaz je třeba v nákladních automobilech všech stran. Zatímco Rusové využívají nákladní vozy značky Ural, partyzáni používají klasické české nákladní vozy. A takovýchto příkladů jsou stovky. A teď již po zhlédnutí jakési filmové sekvence hry, se mé tvrzení jen podporuje. Když z ničeho nic běžíte jen tak po trávě, zatáhne se a spustí se déšť. Po několika hodinách slunce zaleze za hory a je tma. Nic jen tma. Musím říct, že to je nádhera a když ještě dodám, že se jedná o českou hru, tak musí každé české srdce plesat.

Flash Point začíná ve stínu třetí světové války. Po jaderné "výměně názorů" mezi Západem a Východem se planeta podobá kymácející se kocábce. Obě velmoci již vyčerpaly své jaderné arzenály (anebo ztratily možnost je použít), ale nikdo nemůže oslavovat vítězství... ani si vlastně nepamatuje, proč se vůbec ještě bojuje. Jediné, co ještě dává smysl, je život, který dostává poslední šanci na nedotčeném ostrovním ráji. Toto nezpustošené území se může stát skutečným novým rájem. Flash Point vás naverbuje jako obyčejného pěšáka , vyzbrojeného pouze útočnou puškou. V prvních misích se naučíte základním dovednostem potřebným pro přežití na bojišti. Pokud budete úspěšní, dosáhnete povýšení a s ním i větší zodpovědnost - a také možnost ovládat smrtonosné stroje, jako třeba letadlo A-10 nebo tank M1 Abrahms. To, jak se naučíte ovládat tyto konvenční zbraně, pak rozhodne, jestli přežijete poslední bitvu světa... anebo budete i s celým lidstvem přeměněni v hromádku popela.

A teď něco k celému enginu... Real Virtuality Engine byl vyvinut pro špičkové počítačové hry, které vyvedou hráče z omezených interiérů současných akčních her do rozsáhlého vnějšího světa. Vše na obrazovce se počítá v reálném čase bez předchozích předpokladů a omezení pro vykreslovanou scénu. Vše se mění dynamicky jako ve skutečnosti: stíny, světla, mlha. Dokonce i každý mrak je simulován nezávisle. Adaptive Mip-Mapping umožňuje použití velkých objemů textur bez omezení daných malou pamětí 3D akcelerátoru i samotného počítače. Adaptive Mip-Mapping a LOD technika použitá na modely zaručuje optimální využití hardwarových možností počítače (hlavní paměť, celkový výkon, kvalita 3D akcelerátoru). Vlastní vykreslovací jádro je objektově orientované a umožňuje snadnou implementaci různých verzí, jako jsou stávající GLiDE a Direct 3D.

No a teď už mi zbývá jenom dodat, že zatím skvěle vypadající hra Flash Point by měla vyjít v létě letošního roku.

Autor:




Nejčtenější

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.