Ačkoliv by se mohlo podle názvu tohoto herního titulu zdát, že jde o krvavou 3D akci, v níž létají vzduchem zkrvavené údy a podlaha je kluzká něčím, co je lépe blíže nezkoumat, skutečnost je mnohem poklidnější, i když asi ne až tak moc. Hra Flesh & Blood od společností Boris Games a JoWooD je totiž klasickou realtimovou strategií. Ano, je sice ve 3D, ano, krev asi poteče proudem, ale nebojte, na létající končetiny nejspíš nedojde. Mnohem důležitější než počet padlých je totiž pro autory historické hledisko, kterého se chtějí držet pokud možno co nejvíce.
Flesh & Blood nečerpá svůj námět ani ze žánru fantasy, ani sci-fi, ale řadí se mezi historické projekty - stejně jako třeba Cossacks: European Wars. Děj je zasazen v závislosti na vámi zvolené straně do dvanáctého či třináctého století. Na výběr máte mezi Templáři - křesťanským rytířským řádem, a Saracény - obávanou arabskou armádou. Zvolíte-li si boj za Templáře, bude se kampaň odehrávat v letech 1132-1147. Vaším úkolem bude získat šest Kristových ostatků, jež jsou roztroušeny po různých zemích Evropy a Blízkého východu. Zvolíte-li si však Saracény, ocitnete se v roli egyptského bojovníka Baibarse, skutečné historické postavy, jež žila zhruba v polovině třináctého století. Baibarsovým úkolem bude osvobodit islámské země z područí nadvlády Peršanů a Mongolů.
Samotná hra se skládá ze dvou rozdílných fází - z fáze administrace a boje. V administrativní části se staráte o růst svého území, o stavbu hradů, jež činí ve hře důležitý prvek, o správu různých budov, vašich poddaných apod. Ze všeho nejvíce připomíná tato část různé obchodní či budovatelské strategie. To by mohlo být mírným zklamáním pro milovníky běžných RTS, ale ani na ty nebylo zapomenuto. Jakmile se totiž ocitnete v boji, tak si na budovací část ani nevzpomenete - nebude na to čas. Pokud se utkáte na klasickém bojišti, nečeká vás žádné překvapení. Budete-li však muset obléhat a dobývat opevněný hrad, vše již nabere zcela jiný nádech. Ke slovu se dostanou obléhací stroje všech možných druhů a velikostí - beranidla, katapulty, věže apod. Jen s jejich pomocí se vám podaří strhnout hradby a protivníka pokořit. Jak takové dobývání probíhá, je znázorněno mimo jiné na okolních obrázcích, a je dlužno podotknout, že to vůbec nevypadá špatně.
Flesh & Blood nám ale chce nabídnout ještě několik dalších prvků, které nejsou až tak běžné. Jednou z nich je nelineárnost kampaní. Jenom na vás samotných bude záležet, kterou misi budete plnit a kterou si necháte až na později. Je to poměrně logické - proč by vám měl někdo poroučet, na jaké město zaútočit nejdříve, když vy sami byste raději využili strategické pozice města vedlejšího... Druhou dobrou zprávou je skutečnost, že vše je ztvárněno přesně podle dobových materiálů. Neměly by se tedy konat excesy některých rádobyhistorických strategií (raději nebudeme jmenovat :o)), které ačkoliv jsou po ostatních stránkách jistě vynikající, s historickými fakty nakládají více než volně.
Nyní již zbývá jen jediná otázka. Kdy Flesh & Blood vyjde? Podle všeho si budeme muset ještě nějakou dobu počkat, protože na pultech obchodů by se hra měla objevit až v průběhu příštího roku - za předpokladu, že nedojde k nějakým neočekávaným zdržením. Snad ne, protože Flesh & Blood vypadá alespoň na první pohled jako kvalitní realtimová strategie, která se nechce držet jen zaběhaných postupů, ale snaží se přinést do svého žánru i několik inovací.