Sdružení Gathering of Developers spolu s Terminal Reality, kteří stojí za právě probíraným titulem, jistě nejsou žádnými malými línými rybami v herním rybníce. Jimi vydávané i vyvíjené tituly se ve většině dokázaly vydrat na výsluní hráčského zájmu, za všechny stačí jmenovat jen věci jako Serious Sam, Nocturne, trilogie Blair Witch nebo Heavy Metal F.A.K.K. 2. Už z této sestavy je znát, že se jim daří, na co sáhnou, a nejspíš i z téhož důvodu se jimi poskytovaná interview zhusta hemží velmi sebevědomými prohlášeními. Nejinak je tomu i v případě Fly! II, o kterém jsem si kdesi přečetla, že svým realistickým provedením nechal už v prvním díle daleko za sebou všechny své případné konkurenty, a tak se úsilí vývojářů, připravujících díl druhý, mohlo koncentrovat na zcela jiné, neméně důležité věci (podotýkám, že ona chlubivá věta týkající se konkurence nezazněla z úst žádného herního žurnalisty, ale přímo z klubka autorů). Kolik a jakých je skutečných důvodů k tak bezbřehému optimismu, to se ještě uvidí.
Faktem je, že podstatných vylepšení by měla doznat například grafika. Pokud se vám políčka domečky v prvním Fly! zdály málo detailní a ostré, máte šanci, že podobná situace už se tentokrát opakovat nebude. Jak obloha, tak země, tak i sama letadla by se měla vizuálně opět o něco vylepšit. Konkrétně jde o takové věci, jako že terénu přibudou textury, zvětší se rozhled z letadla a podobné parádičky. Ostatně zpracování terénu považují hoši z GoD za velmi důležitý prvek (nejspíš proto, že po celou dobu letu prakticky ani nemůžete koukat na nic jiného, volba je snadná - kokpit, mraky nebo země), takže k němu přistoupili tak, že reálné letecké záběry určitých oblastí přepracovali do počítačové podoby. Města, nad kterými bude možné se proletět, zahrnují například New York, San Francisco, Paříž nebo Vancouver. I letiště se prý dočkají podrobnějších stromečků, plůtků, světel atd. (Vážně jsou na letištích stromy a ploty? Pravda, už jsem na žádném dlouho nebyla.) Zapomenout nesmím ani na zvěsti o zcela nových mracích a zcela nových a nečekaných změnách počasí.
Pochopitelně se můžete těšit i na nové modely letadel, za všechny zmíním třeba Pilatus PC-12, který si hráči v anketě sami vybrali jako svého favorita, jehož by chtěli ve Fly! 2 vidět, nebo Bell 407, což není nic jiného než helikoptéra. Zatímco letadla v prvním dílu měla průměrně kolem jednoho tisíce polygonů, tentokrát se autoři rozmáchli a nadesignovali si éra, která dosahují téměř sedminásobných čísel, co se počtu polygonů týká.
Vsadím se, že po všech těch řečech o grafice a realističnosti by vás zajímalo hlavně to, jak moc hardcore Fly! II bude. Těžko říct, protože autoři se nevyhnuli tomu hnusnému zvyku, který nařizuje všem vývojářům i producentům tvrdit všem do očí, že jejich hra sice bude určena pro hodně hardcore hráče, ale zároveň se u ní skvěle pobaví i začátečníci (v našem případě začínající piloti). Na druhou stranu velmi pěkným předsevzetím se dá nazvat to, že si všichni v týmu vzali ponaučení z prvního dílu a u Fly! II tak hodlají věnovat hodně času testování a odlaďování chyb.
Pro nenapravitelné optimisty, kteří po všech špatných zkušenostech ještě pořád čtou oznámení o plánovaných termínech vydání, bych tu na závěr měla velmi nejistou informaci o tom, že Fly! 2 by mělo vyjít ve druhém kvartálu letošního roku.