Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Flying Heroes

  7:58aktualizováno  16. února 2000 1:51
Flying Heroes
Strany ve FH
Sky KnightsSky Knights
V horách na jihu lesnaté provincie Deborea žili odedávna velcí ptáci. Deborejští druidové z nich však za staletí vyšlechtili skutečné obry. Gigantičtí ptáci s rozpětím křídel až dvacet sáhu se stali leteckými prostředky deborejských rytířů. Když se v Hesperii začalo s pořádáním leteckých turnaju, vytvořili tito hrdinové společnost "Rytířů nebe". Ptáci jsou vybaveni pancíři, které přes svoji lehkost dovedou dobře ochránit před nepřátelskými střelami. Na zádech ptáka je pak umístěno sedlo nebo malá kabina, kde je usazen rytíř - pilot. Ten pomocí otěží může ovládat let a manévry ptáka nebo pomocí pák a táhel ovládat zbraně. Hlavní zbraň je vždy umístěna na zádech ptáka, před místem pilota. Větší ptáci, kteří jsou schopni unést i více zbraní, mají k boku pod křídly umístěny kožené pásy, do kterých mohou být tyto další zbraně zavěšeny.
Lizard RaidersLizard Raiders
V jeskyních Šedých hor ve východním Abamonu žijí odedávna lidé. Jsou to drsní horalové, které zocelila těžká práce. Společně s nimi žijí v horách ješteri. Jsou to obrovští okřídlení plazi, kteří se stali nejdůležitějšími pomocníky horalů. Díky ještěrům mohou horalové snadno překonávat rokle a propasti. Vzdálenosti, které by museli pěšky překonávat mnoho dní, překonají na hřbetě ještěra za několik hodin. Díky ještěrům se horalové mohli setkat s lidmi z nížin. V čase, kdy ve městech na jihu začínala móda leteckých zápasu, dostali horalové nabídku na vytvoření letecké společnosti, jejíž piloti by létali na jejich ještěrech. Tak vznikla společnost Lizard Raiders. Ještěři jsou už sami o sobě chráněni silnými šupinami, ale mistrní kováři horalů je dokáží ještě odít do těžkých kovových pancířů. Ještěři mají na hřbetě umísteno sedlo nebo je tam připevněna celá pilotní kabina. Menší ještěři unesou jen jedinou zbraň, ti silnejší jsou schopni létat i se třemi kanóny.
MagionMagion
Nebeští mágové, kteří obývají létající ostrovy na jihozápadě od Hesperie, byli zakladatelé společnosti Magion. Tito mágové se ihned po svém seznámení s lidmi Hesperie začali velmi zajímat o jejich letecké zápasy. Založením závodnické letecké skupiny, která při zápasech využívá magii, chtěli lidem připomenout krásu a užitečnost magie. Mágové Magionu používají k letu různých začarovaných předmětů. Létají na krásných kobercích, v obřích čajových konvicích, a nebo k letu vzduchem donutili starověké námořní lodě. Tyto objekty magicky levitují v prostoru, mohou se pohybovat a také velmi rychle otáčet, klesat i stoupat. Magionští piloti - mágové - jsou usazeni uvnitř svého létající prostředku a mají k dispozici různé magické zbraně.
The Hammercraft
The Hammercraft V dávných dobách byla na území dnešní provincie Perm mocná říše. Její kultura byla vyspělá a její vědci měli úžasné znalosti o fungování jevů kolem sebe. Znali přírodní zákony, fyziku, chemii, objevili spoustu užitečných vynálezů. Se zánikem říše se většina těchto vědomostí ztratila. V Permské provincii však již dlouhá léta existuje spolek Hammercraft, který některé starověké znalosti znovu získal a bedlivě je chrání. S těmito znalostmi jsou konstruktéri Hammercrafu schopní zkonstruovat obrovské mechanismy, balóny a vzducholodě, které využívají piloti Hammercraftu při leteckých soubojích. Lodě Hammercraftu jsou obrovské stroje z oceli a dřeva. Část balónu je tvořena z jednoho či více objemných nádrží na lehký plyn. Pod balóny je připevněna kabina pilota. Vrtule, křídla nebo pádla jsou připevněna na mechanismy v kabině. Pancéřování vzducholodí je tak mocné a těžké, že by se nezasvěcení mohli divit, jak to, že ty hory železa mohou létat. Tyto lodě skutečně létají, ale jejich let je pomalý a nohrabaný. Vzducholodě Hammercraftu mohou nést ty nejtěžší zbraně, jaké se při zápasech používají. Jsou upevněny na otočném rameni pod kabinou pilota. Toto umístění jim dovoluje rychlý pohyb a míření, aniž by bylo třeba měnit směr nebo výšku letu.
Konec roku a s ním spojené plánované vydání další hry od Illusion Softworks, kterou pro ně vyvíjí Pterodon Software, se blíží a Flying Heroes pomalu dostávají konkrétní podobu. Vývojáři finišují, herní magazíny zveřejňují první preview...

Flying Heroes

Pterodon software je vývojový tým, který má v herním průmyslu docela velké zkušenosti, neboť za dobu svého působení dokázal, ať už Pterodon Software nebo Pterodon s. r. o. (v podstatě jde o téměř ty samé lidi) vytvořit několik zajímavých her, převážně adventur. Pterodon software začínal s Tajemstvím oslího ostrova, aby ve stejném roce vydal hru 7 dní a 7 nocí, jejíž náplň zřejmě vyjadřovala tehdejší myšlenky autorů - totiž užít si života, dokud je člověk mladý. Pak přišlo Ramonovo kouzlo, Colony Wars 2492 a Akte Europa. V roce 1997 vznikl Pterodon s. r. o. a vydal Hesperian Wars, aby v polovině roku 1998 začal pracovat na akční fantasy hře Flying Heroes.

Ta nás zavede do fantasy světa Hesperie (zde se tvůrci asi nechali inspirovat svým předchozím titulem, který spatřil světlo světa pouze v Německu, neboť česká ani anglická verze nebyly dokončeny). Flying Heroes Podle scénáře se zde před desítkami let začaly pořádat letecké soutěže. Vznikly společnosti, které se různými způsoby, létajícími prostředky a vybavením snaží, aby jejich reprezentanti byli ti nejlepší. Jedni létají na obrovských ptácích, jiní si osedlali gigantické ještěry, někteří využívají mechanické techniky a těžkých strojů a najdou se i takoví, kteří se vznášejí pomocí kouzel a magie. Všichni však mají jen jeden, společný cíl - dostat se do prestižních ligových turnajů a být v nich nejlepší. Soutěžit je nutné také kvůli penězům, neboť jen díky nim je možné opravovat a nakupovat nové a lepší vybavení. Náplň zápasů však nebude vždy stejná.

Zápolit proti sobě budou čtyři strany, z nichž každá bude mít šest různých leteckých prostředků a šest různých zbraní. V alpha verzi, kterou jsem měl možnost vidět, jsme si vybrali Lizard Raiders, jejichž vzduchová plavidla se podobají prehistorickým létajícím ještěrům. Ke hře se samozřejmě dostanu, ještě bych však rád vypíchnul menu, která jsou udělána stylově, ke hře perfektně sedí a byť se jejich vzhled ještě změní, už nyní vypadají k světu a myslím si, Flying Heroes že mnohé tituly strčí v tomto ohledu svým zpracováním do kapsy.

Trošku více jsem byl zklamaný ve chvíli, kdy jsme nechali nahrávat samotný level, jednu ze základních arén, kterých bude ve hře i s bonusovou celkem jedenáct. I na Pentiu II 350 Mhz s průměrným 3D akcelerátorem se levely poměrně dlouho načítaly a hlavně, pokud byly nastavené plné detaily, zpočátku to trhalo tak, že se hra ani nedala hrát... Vzpomněl jsem si přitom, jak jsem pařil Descenta na 386tce se 4 MB RAM. Prý to bylo tím, že se ještě načítaly textury, nicméně důležitý je fakt, že do plné verze by měl být tento nedostatek odstraněn.

Zapomenu tedy zatím na začátky hraní v každém levelu a spíše popíšu, jak to vlastně vypadá. Konkrétně v mém případě jsem byl v roli prehistorického ještěra z rodu Lizard Raiders a měl jsem za úkol sestřelit co nejvíce protivníků. K tomu mi dopomáhaly zbraně, přesná muška a sám bůh, pochopitelně ten virtuální, protože jiný neexistuje (teď si asi proti sobě poštvu všechny věřící, ale co se dá dělat). Flying Heroes A taky jsem přitom hodně uvítal dalekohled, tedy pohled, který nepřítele přibližoval a vždy při jeho použití se obrazovka trošičku zmenšila a byť nevypadala jako pohled na krajinu právě přes dalekohled, hodně jej to připomínalo. Vzhledem k tomu, že nebylo moc času a alpha verze neleží u mě na harddisku, nýbrž pouze v Illusion Softworks, kde jsem pobyl něco málo přes dvě hodinky, během nichž jsem potřeboval vstřebat co nejvíce informací, jsem zkoušel pouze začátky jednotlivých lokací, a proto už vám nic bližšího k hernímu systému nenapíšu a plynule přejdu k technickým informacím.

Flying Heroes využívá vlastní, pro tuto hru speciálně vytvořený engine, který by měl být pochopitelně kompletně 3D a měl by podporovat shadow mapy, přepočítané i reálné stíny, single mesh, 32. bitovou hloubku barev, odrazy a další vymoženosti. Díky všem použitým technologiím by hra měla podporovat částicové grafické efekty (exploze, ohně, kouře, magie, mlhy, řeky), dynamické osvětlování a stíny a další a další. Součástí bude také prostorový zvuk a skvělá hudba, kterou jsem v předchozích odstavcích zapomněl vypíchnout, takže tak činím teď, protože to zvučí i hraje docela pěkně. Každopádně se o tom budete moci brzy přesvědčit i vy sami, protože hra by měla vyjít ještě v tomto roce.

Flying Heroes

Základní rysy hry:

  • Akční zápasy ve fantasy leteckých soubojích
  • 3D engine pro 3D hardware
  • Dynamické osvětlování a stíny
  • částicové grafické efekty (exploze, ohně, kouře, magie, mlhy, řeky)
  • 3D zvuk, interaktivní hudba, EAX
  • mód kariéry navíc obsahující dějovou linii a ligový ekonomický management
  • mód hry pro 1-6 lidských hráčů (lokální síť, modem, seriová linka)
  • combo pohyby a manévry všech lodí pro zkušené hráče
  • různé využití magické energie u jednotlivých stran - manévry, mocná střelba, ohnivý dech, kouzlení, opravování
  • naučená kouzla a jednorázové magické svitky
  • několik desítek NPC pilotů se specifickými vlastnostmi a taktikou letu
  • podpora FORCE-FEEDBACK

  • Autor:




    Nejčtenější

    Matterfall
    Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

    Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
    Končím s vtipy o nacistech slibuje, populární youtuber PewDiePie

    Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

    Uncharted: The Lost Legacy
    RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

    Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

    Kingdome Come: Deliverance
    Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

    Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

    Další z rubriky

    FIFA 18
    Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

    Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

    Nedd for Speed: Payback
    Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

    Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

    Detroit: Become Human (PS4)
    Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

    Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.