Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

aktualizováno 
For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s primitivnější grafikou možné hrát již v devadesátých letech. Pracuje však s pojetím, které moderní velkorozpočtový průmysl povětšinou opomíjí.

Počin je kombinací středověkého prostředí, lákavé grafiky a nekompromisní akce. Hra navíc překvapuje možností volit v rámci týmu libovolného válečníka z jedné ze tří frakcí.

Bok po boku tak bojují samurajové, vikingové i rytíři. Tedy alespoň v síťové hře, kterou jsme měli možnost vyzkoušet na herním veletrhu Gamescom. A akce tam jednoznačně měla co nabídnout.

Síťové zápolení zahrnuje celkem pět režimů a na Gamescomu byl hratelný mód dominion. V tom soupeří dva týmy po čtyřech hráčích, s cílem zabrat a posléze ubránit klíčové body.

Akce se tentokrát odehrávala na středověkém hradu, soupeřilo se o tři pozice a vítězem byl tým, který jako první dosáhl tisícovky bodů. To zabralo necelých deset minut.

For Honor
For Honor
For Honor

For Honor

Bojovalo se o rozlehlé prostranství uprostřed mapy, obsazovat však kromě toho bylo možné i dvě plošiny poblíž menších věží. U nich jste navíc protivníky mohli srazit do propasti. Při troše pozornosti totiž při některých soubojích lze využít i prostředí. Například ostnaté bodce, na které protivníka přirazíte.

Herní principy si však nejprve bylo možné osahat ve výukovém režimu proti počítačem řízeným protivníkům. Kromě máchání a krytí je ve For Honor třeba pracovat ještě se směrem útoku. Bojovník kvůli tomu přehazuje zbraň mezi oběma rukama a výpad může přiletět také shora.

Právě předvídání nepřátelských útoků je klíčové k přežití. A platí to i naopak. Pokud chcete prorazit protivníkovu obranu, musíte takticky měnit směr výpadu.

Roli však hraje také rychlost útoků, která závisí hned na dvou faktorech. Jedním je zvolená postava. Třeba vikingovy rozvážné útoky páchají mocné škody a samuraj díky svižnosti může prorážet vikingovu obranu. Daní jsou však slabší útoky.

For Honor

Rychlost výpadu závisí ještě na stisknutém tlačítku. Za vikinga je možné se sekerou notně rozpřáhnout, a devastující silou tak zasáhnout hned několik protivníků zároveň.

Takový útok je vhodný třeba z rozběhu, když jsou nepřátelé při rozmachu v bezpečné vzdálenosti. K dispozici je ale i svižnější výpad, se kterým tolik škod nenapácháte.

Během krátkého zápasu systém nikdo mistrně neovládal. Všichni jsme se proto zabíjeli na několik zásahů. To se však změní při soubojích zkušených hráčů, které budou připomínat spíše obratný tanec seker a mečů. Směr útoků totiž lze „vyčíst“ z animací, ale i ze směrové šipky v uživatelském rozhraní.

Viking svou obratností připomíná barbara Conana a k takovému boji by se hodilo drsnější zpracování hry. Po zemi by se mohly kutálet hlavy a vzduchem létat končetiny.

For Honor
For Honor
For Honor

Brutálnost je však ve For Honor spíše naznačená. Tvůrci totiž se zpracováním opatrně našlapují v zájmu věkových doporučení. Jenže středověk byl krutý a decentní pojetí se k tématu příliš nehodí.

V rámci středověké éry se však For Honor kloní spíše k realističtějšímu zpracování. Tedy když pominete fakt, že bok po boku bojují zcela odlišné strany konfliktu. Na magii ani fantaskní stvoření jsme totiž nenarazili.

Titul navíc vyčnívá excelentním grafickým zpracováním. S ohledem na přímočaré principy se však lze obávat krátké životnosti počinu. Argumentem proti ale může být stylově podobná rubačka Chivalry: Medieval Warfare.

První dojmy jsou tedy veskrze pozitivní. Hra je vyladěná, principy jsou sázkou na jistotu a vytříbená vizuální stránka výsledný dojem jen zlepšuje. V Ubisoftu zkrátka smíchali ingredience nezbytné pro vznik další atraktivní značky.

For Honor navíc potvrzuje, že velkorozpočtový průmysl po éře klonů zažívá plodné období, během kterého kromě kopií vzniká i řada her s odlišnou náplní.

Autor:




Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

Fyzické odměny za 60 dolarů pro fanoušky hry Mighty No. 9
Špatný vtip, nebo podvod? Podívejte se, co dostali fanoušci za 60 dolarů

Po více než roce od vydání dostali kickstarteroví přispěvatelé „prokleté“ hry Mighty No. 9 slíbené odměny. Jejich provedení je ovšem otřesné a autoři jsou opět...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a...  celý článek

Ilustrační obrázek
Sraz fanoušků Pokémonů skončil trapasem, lidé vypískali pořadatele

Kvůli výpadku serveru se z největšího srazu fanoušků Pokémonů stala jen veliká ostuda, za kterou se pořadatelé budou muset ještě dlouho omlouvat.  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

BENTER Invest s.r.o.
Firemní konzultant - HPP

BENTER Invest s.r.o.
Praha
nabízený plat: 15 000 - 80 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.