Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

aktualizováno 
For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s primitivnější grafikou možné hrát již v devadesátých letech. Pracuje však s pojetím, které moderní velkorozpočtový průmysl povětšinou opomíjí.

Počin je kombinací středověkého prostředí, lákavé grafiky a nekompromisní akce. Hra navíc překvapuje možností volit v rámci týmu libovolného válečníka z jedné ze tří frakcí.

Bok po boku tak bojují samurajové, vikingové i rytíři. Tedy alespoň v síťové hře, kterou jsme měli možnost vyzkoušet na herním veletrhu Gamescom. A akce tam jednoznačně měla co nabídnout.

Síťové zápolení zahrnuje celkem pět režimů a na Gamescomu byl hratelný mód dominion. V tom soupeří dva týmy po čtyřech hráčích, s cílem zabrat a posléze ubránit klíčové body.

Akce se tentokrát odehrávala na středověkém hradu, soupeřilo se o tři pozice a vítězem byl tým, který jako první dosáhl tisícovky bodů. To zabralo necelých deset minut.

For Honor
For Honor
For Honor

For Honor

Bojovalo se o rozlehlé prostranství uprostřed mapy, obsazovat však kromě toho bylo možné i dvě plošiny poblíž menších věží. U nich jste navíc protivníky mohli srazit do propasti. Při troše pozornosti totiž při některých soubojích lze využít i prostředí. Například ostnaté bodce, na které protivníka přirazíte.

Herní principy si však nejprve bylo možné osahat ve výukovém režimu proti počítačem řízeným protivníkům. Kromě máchání a krytí je ve For Honor třeba pracovat ještě se směrem útoku. Bojovník kvůli tomu přehazuje zbraň mezi oběma rukama a výpad může přiletět také shora.

Právě předvídání nepřátelských útoků je klíčové k přežití. A platí to i naopak. Pokud chcete prorazit protivníkovu obranu, musíte takticky měnit směr výpadu.

Roli však hraje také rychlost útoků, která závisí hned na dvou faktorech. Jedním je zvolená postava. Třeba vikingovy rozvážné útoky páchají mocné škody a samuraj díky svižnosti může prorážet vikingovu obranu. Daní jsou však slabší útoky.

For Honor

Rychlost výpadu závisí ještě na stisknutém tlačítku. Za vikinga je možné se sekerou notně rozpřáhnout, a devastující silou tak zasáhnout hned několik protivníků zároveň.

Takový útok je vhodný třeba z rozběhu, když jsou nepřátelé při rozmachu v bezpečné vzdálenosti. K dispozici je ale i svižnější výpad, se kterým tolik škod nenapácháte.

Během krátkého zápasu systém nikdo mistrně neovládal. Všichni jsme se proto zabíjeli na několik zásahů. To se však změní při soubojích zkušených hráčů, které budou připomínat spíše obratný tanec seker a mečů. Směr útoků totiž lze „vyčíst“ z animací, ale i ze směrové šipky v uživatelském rozhraní.

Viking svou obratností připomíná barbara Conana a k takovému boji by se hodilo drsnější zpracování hry. Po zemi by se mohly kutálet hlavy a vzduchem létat končetiny.

For Honor
For Honor
For Honor

Brutálnost je však ve For Honor spíše naznačená. Tvůrci totiž se zpracováním opatrně našlapují v zájmu věkových doporučení. Jenže středověk byl krutý a decentní pojetí se k tématu příliš nehodí.

V rámci středověké éry se však For Honor kloní spíše k realističtějšímu zpracování. Tedy když pominete fakt, že bok po boku bojují zcela odlišné strany konfliktu. Na magii ani fantaskní stvoření jsme totiž nenarazili.

Titul navíc vyčnívá excelentním grafickým zpracováním. S ohledem na přímočaré principy se však lze obávat krátké životnosti počinu. Argumentem proti ale může být stylově podobná rubačka Chivalry: Medieval Warfare.

První dojmy jsou tedy veskrze pozitivní. Hra je vyladěná, principy jsou sázkou na jistotu a vytříbená vizuální stránka výsledný dojem jen zlepšuje. V Ubisoftu zkrátka smíchali ingredience nezbytné pro vznik další atraktivní značky.

For Honor navíc potvrzuje, že velkorozpočtový průmysl po éře klonů zažívá plodné období, během kterého kromě kopií vzniká i řada her s odlišnou náplní.

Autor:




Nejčtenější

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Další z rubriky

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.