Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Forza Motorsport 4 přijíždí na start a její motory zní slibně

aktualizováno 
Forza Motorsport patří k nejoblíbenějším závodním sériím a autoři mají evidentně jasné představy o tom, kam by se měla ubírat.

Pomalu, ale jistě se blíží už čtvrtý díl autentických konzolových závodů Forza Motorsport. Den, kdy by fanoušci série měli okamžitě zapomenout na špičkový třetí díl a vzít útokem regály s tím novým, je stanoven na 14. října. Ještě předtím ale autoři hru na veletrhu Gamescom náležitě prezentovali zvědavým novinářům.

Forza Motorsport 4

Jádrem hry bude opět kariérní mód točící se kolem postupného absolvování závodů, zvyšování jezdecké úrovně, a tím pádem zpřístupňování nových aut a tunerských zlepšováků.

Přesto je ale něco jinak. Tentokrát se hráč nebude muset přizpůsobovat hře, ale ona se přizpůsobí jemu, respektive jeho autu. "Zjistili jsme, že se hráčům nelíbí, když na určitých místech musí změnit vůz jen proto, aby daný závod vůbec mohli vyhrát," vysvětluje šéf vývoje Dan Greenawalt.

Forza Motorsport 4

Novinkou je tedy skutečnost, že Forza Motorsport 4 hráči nabídne závody podle jeho volby vozu. Kdo si například vybere BMW 3, dostane mimo jiné nabídku zúčastnit se poháru kultovních vozů se starou variantou M3. Kariéra tak bude šitá na míru hráčům a jejich vozům. To se projevuje také v další novince, kdy už nebudete muset přijmout bonusové auto, které vám hra blahosklonně dává a vy ho třeba vůbec nepotřebujete, ale budete si moci vybrat z širší nabídky to, které se vám zamlouvá nejvíce.

Forza Motorsport 4 se pochopitelně neobejde bez implementace pohybového ovládání Kinect. Není však důvod se obávat, že by byl do hry násilně naroubován a nucen všem hráčům, aniž by o něj měli zájem.

Forza Motorsport 4

"Všichni milovníci realismu budou Forzu jistě opět hrát s volantem a fanoušci série ji budou ovládat normálně gamepadem. Varianta s Kinectem je zajímavá především tehdy, když si třeba chcete odkroužit pár rychlých kol s malými dětmi," uvádí vše na pravou míru Greenawalt.

Ale nejen díky tomu má Forza Motorsport 4 opět o něco více nakročeno směrem k masovému publiku. Příležitostné hráče potěší například i bláznivý mód, kdy se budete snažit dostat míč svými vozy do protivníkovy brány.

Navíc jsou pochopitelně opět k dispozici nejrůznější jezdecké pomůcky a asistence, které umožní pohybovat se velmi jemně na škále mezi arkádou a simulací. Z dojmů na Gamescomu je jasné, že se autorům s největší pravděpodobností opět podaří docílit fantastického pocitu jízdy pro nebývale široké spektrum hráčů.

Forza Motorsport 4

Již Forza Motorsport 3 byla skvěle vypadající hrou. A se čtvrtým dílem jdou autoři ještě dále, a to tak, že rozdíly ve vizuální stránce jsou patrné na první pohled. Zejména modely vozidel vypadají parádně.

Jednotlivé detaily si nejlépe vychutnáte v módu Autovista, ve kterém můžete auta obdivovat z nejrůznějších stran a úhlů (také s využitím Kinectu). V motoru objevíte všechny rozvody, kabely a technické detaily. Uvnitř vozu můžete díky grafickým shaderům rozlišovat všechny materiály jako je uhlík, kůže nebo alkantara.

Forza Motorsport 4

Každý jeden vůz ve Forza Motorsport 4 navíc oplývá vlastním modelem poškození, možnostmi ladění a pohledem z kokpitu. Vzhledem k tomu, že jde z drtivé části o vozidla, která nejsou zrovna běžně dostupná, musí každý fanoušek aut a závodů vrnět blahem a těšit se na datum vydání.

Autor:






Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.