náhledy
Rozdíl v eleganci, s jakou videohry stárnou, může být až překvapující. Half-Life 2 i DOOM 3 jsou z téhož roku a zatímco první jmenovaný vypadá obstojně i dnes, hororový díl DOOM navzdory pokročilejším technologiím atraktivitu spíše pozbyl.
Autor: id Software
Porovnali jsme, jak se grafika DOOMu za dvanáct let vyvinula. Zvolili jsme proto sérii obrázků, které se alespoň v základních obrysech podobají.
Autor: Andrej Brabec
Nový DOOM se uměleckého stylu třetího dílu příliš nedrží. DOOM 3 byl temný, letošní díl oproti tomu hraje barvami a vizuální stránkou se často více blíží sérii Halo.
Autor: Andrej Brabec
V třetím DOOMu je řada prvků 3D jen na oko. Hra se je za pomoci technologických triků pokouší vykreslit prostorově. Lze však rozeznat, že se mnohdy jedná o rovné plochy.
Autor: Andrej Brabec
I při průchodu prázdnou úrovní jsou znát rozdíly v herním návrhu. Třetí díl ještě zahrnoval sbírání arzenálu a jeho mapy byly uzavřenější. Ve čtvrtém se oproti tomu se zbraněmi rodíte a úrovně působí prostorněji.
Autor: Andrej Brabec
Předchozí DOOM sázel především na hororovou atmosféru. Čtvrtý díl je oproti tomu návratem ke kořenům série. Tedy čistokrevná frenetická akce.
Autor: Andrej Brabec
DOOM 3 byl pokrokový prací se světlem. I pohybující se postavy v něm totiž vrhaly dynamické stíny. Dnes je to naprostá samozřejmost i u nízkorozpočtových her.
Autor: Andrej Brabec
V třetím dílu experimenty s teleportací otevřely brány pekelné, a Mars tak zaplavily hordy démonů. O příběhu letošního DOOMu tvůrci zatím příliš nemluví.
Autor: Andrej Brabec
Příběhová část připravovaného dílu má údajně zabrat třináct hodin.
Autor: Andrej Brabec
Letošní DOOM vychází 13. května pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Autor: Andrej Brabec
Obrázky pocházejí z BFG edice DOOMu 3 a betaverze DOOMu 4.
Autor: Andrej Brabec