náhledy
Od odhalení on-line hry na hrdiny World of Warcraft uplyne letos 15 let. Podívejte se, jaký kus cesty hra ušla od prvních zveřejněných konceptů po současnou podobu.
Autor: Bonusweb.cz
Je právě 2. září 2001 a studio Blizzard odhaluje na akci ECTS (European Computer Trade Show) v Londýně on-line hru na hrdiny ze světa WarCraft. Právě se koukáte na jeden z osmnácti zveřejněných obrázků.
Autor: Bonusweb.cz
Blizzard vstoupil do žánru MMORPG (massively multiplayer online role-playing games) jako nováček, již tehdy měl však jasno, že hra by měla být přístupnější než konkurence.
Autor: Bonusweb.cz
Z obrázku je patrné, že z původního návrhu uživatelského rozhraní zůstala pouze upravená kniha kouzel.
Autor: Bonusweb.cz
Tento obrázek je o rok starší, pochází z akce E3 2002.
Autor: Bonusweb.cz
O rok později, opět na akci E3 (2003), už je na svém místě stávající uživatelské rozhraní a systém úkolů.
Autor: Bonusweb.cz
Modely postav jsou z dnešního pohledu jednoduché.
Autor: Bonusweb.cz
Den D nastává 23. listopadu 2004, alespoň tedy v zámoří. Evropští hráči si museli na oficiální start počkat do 11. února 2005.
Autor: Bonusweb.cz
Zóny plné hráčů, nikdo nevěděl, co ho čeká dál. Byla to skvělá doba.
Autor: Bonusweb.cz
Mojí první postavou byl Hunter, tedy lovec, kterého doprovází bojový mazlíček.
Autor: Bonusweb.cz
V lednu 2007 vychází první rozšíření nazvané Burning Crusade. Přináší nový kontinent Outland, dvě nové rasy, profesi Jewelcrafting, arény či létání.
Autor: Ondřej Zach
Na obrázku je nová startovní oblast krvavých elfů.
Autor: Ondřej Zach
Rozdíl v herním designu je po letech znát. Instance jsou přímočařejší, mnohé úkoly však zajímavější. Na obrázku vidíte lovce Rexxara s medvědicí Mishou.
Autor: Ondřej Zach
Datadisk Wrath of the Lich King vyšel v listopadu 2008 a kromě rozmanitých prostředí a nového povolání (Death Knight) přinesl i řadu zbytečných zjednodušení.
Autor: Ondřej Zach
Některé oblasti byly vskutku působivé.
Autor: Ondřej Zach
Cataclysm z prosince 2010 vykročil správným směrem, když navýšil obtížnost a tvůrci přepracovali letitý starý svět. Po nadějném startu ovšem přišlo rozčarování.
Autor: Ondřej Zach
Tvůrci se nebáli překopat staré oblasti. Ne každé to však prospělo, například nová Azshara ztratila své kouzlo.
Autor: Ondřej Zach
Datadisk Mist of Pandaria (2012) se podle mnohých až příliš odklonil od původní vize hry.
Autor: Ondřej Zach
Mně se však asijská tematika líbila a myslím si, že v tomto rozšíření dosáhli tvůrci vrcholu z hlediska způsobu, jakým vyprávějí příběh. A grafika byla skutečně nádherná.
Autor: Ondřej Zach
Warlords of Draenor (2014) sliboval návrat ke kořenům, což se však podařilo pouze po příběhové stránce. Hra také vyšla s mnoha nedodělky. Podle ankety na serveru Mmo-champion hodnotí většina hlasujících (85 procent) Warlords of Draenor jako datadisk s nejmenším množstvím obsahu.
Autor: Ondřej Zach
Warlords of Draenor mimo jiné aktualizoval letité modely postav a jejich animace.
Autor: Ondřej Zach
Tady už se díváme na datadisk Legion, který vyjde letos 30. srpna.
Autor: Ondřej Zach
Mezi novinkami objevíme například nové povolání Demon Hunter (na obrázku je začátek jeho startovní zóny). Mnoho důležitých změn se však odehrálo pod pokličkou, ať už jde o redukci dovedností u všech povolání, či nový PvP systém.
Autor: Ondřej Zach