Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokážete ještě rozeznat rozdíl mezi počítačovou grafikou a skutečností?

  0:01aktualizováno  0:01
Počítačové hry již roky svižným tempem pochodují směrem k realistické grafice. A moment, kdy některé projekty nepůjde rozeznat od skutečnosti, se citelně přiblížil. Tedy alespoň v případě, že Rense de Boer klamně nevydává fotografie za digitální prostředí z příští hry.

De Boer však v minulosti pracoval v DICE jako ředitel technických umělců a podvrhem by ohrozil pracovní kariéru. Lze proto předpokládat, že obrázky jsou legitimní.

Umělec pomáhal například se vznikem titulu Battlefield Hardline a ve čtvrtek 18. března se dostal také na seznam lidí, kteří obdrží grant od společnosti Epic Games. Využít jej může na tvorbu projektu za pomoci technologie Unreal Engine 4 a za peníze plánuje nakoupit novou blíže nespecifikovanou výbavu.

Právě v Unreal Enginu 4 de Boerem prezentované prostředí na výkonnějších počítačích spustíte. Obrázky a video předem vykresloval v rozlišení 4K, prostředí je však údajně možné plynule rozběhat v 1080p. Tedy za předpokladu, že využíváte počítač s nákladnou grafickou kartou.

Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii
Digitální prostředí, které vzniklo díky fotogrammetrii

Digitální prostředí, které vznikalo díky fotogrammetrii.

Realisticky působící krajina vznikla za pomoci metody zvané fotogrammetrie, která v tomto případě fotografie převádí na detailní 3D objekty.

Pro potřeby počítačových her se technika používá teprve několik let a předními tituly, které ji využily, jsou například adventura The Vanishing of Ethan Carter a střílečka Star Wars Battlefront.

De Boer přislíbil, že v následujících týdnech zveřejní návody, jak výsledky zreplikovat, a odhalí také příští projekt. Ukázky z prostředí vznikají právě pro něj.

Autor:


Témata: Umělec


Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Pozor, co kupujete. Stahovatelný obsah může stát až desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Ovesné košíčky plněné jogurtem
Ovesné košíčky plněné jogurtem

Zdravá rychlovka pro celou rodinu.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.