Píše se rok 2047 a Země již dávno není tím, čím dříve bývala. Po nevyhnutelném rozšíření globalizace se všechny menší státy musely sloučit s většími a individualita již není tím, čím bývala. Největší nepokoje se při nuceném slučování odehrály v Asii. Již dávno neexistuje žádná Čína, Thajsko, Malajsie ani další asijské státy. Pouze Východní a Západní Asie. Příběh Frame City Killer se odehrává v hlavním městě právě Východní Asie, ve městě plném ilegálního obchodování, korupce, násilí a drog, ve městě jménem Frame City. Pro obyčejného občana není život ve Frame City žádná procházka růžovým sadem. Buďto musíte s podsvětím přímo spolupracovat nebo používat dokonale techniku přivřených očí. Jiná volba neexistuje, leda že byste se jmenovali Crow. Ano, tak zní jméno hlavního hrdiny připravované akce od japonského herního giganta Namco.
Crow je vyslán svojí mateřskou organizací přímo do centra dění s úkolem zlikvidovat Khan a všechny jeho či její posluhovače.
Tvůrci legendárních sérií Tekken či Ridge Racer na X360 skvěle debutovali s šestým dílem právě druhé jmenované série a po prvním pohledu pod kapotu Frame City Killer to rozhodně nevypadá, že by si Namco tímto připravovaným titulem jakkoliv poškodilo pověst, ba právě naopak. Frame City Killer je akční hrou z pohledu třetí osoby, odehrávající se v rozlehlých čtvrtích obrovského města Frame City, které má být podle slov tvůrců největším herním městem doposud vytvořeným. Při rozloze posledního dílu GTA se tomu člověku nechce ani věřit. Důležitou částí hry bude i jízda automobily, ale samotné Namco nazývá svoje dílo raději akcí, než MĚSTKOU akcí. Na druhou stranu se každému hráči musí zrychlit dech při pomyšlení na městskou akci, ve které budou konečně důležitou roli hrát mise „na vlastních nohách“. Neustálé ježdění z bodu A, přes bod B, do bodu C, je totiž bezesporu největším záporem jinak geniálního GTA. Díky mnohdy bezúčelnému přesouvání totiž vznikal u GTA nepříjemný a svým způsobem i zbytečný stereotyp. Na druhou stranu ale všichni víme, jak dopadly pěší mise v Driv3r.Pokud by se Namcu podařilo dokonale implementovat do Frame City Killer jízdní mise bez vzniku otravného stereotypu, tak by se hra mohla stát jedním z komerčně nejúspěšnějších X360 titulů. Zatím to vypadá, že budou mít dopravní prostředky ve hře stejnou úlohu, jako motorka v prvním díle segáckého Headhuntera. Tedy funkci rozptýlení od hlavní náplně hry. Uvidíme, jak se s tímto faktorem Namco vypořádá. V současné době je Frame City Killer hotov zhruba z cca 60%, takže mají bystré hlavy z Namca dost času vytvořit výsledek, který uspokojí všechny tábory. Příběh Frame City Killer jsem lehce nastínil již v úvodu článku, přičemž jak se zdá, tak na dějové lince hry Namco staví dost velkou část hry.
Ve hře hraje důležitou roli čas a každý z budoucích pohyblivých cílů má svoje denní návyky, které můžete využít ve svůj prospěch.
Nejdůležitějšími body v dějové části Frame City Killer budou dvě jména – Crow a Khan. První jmenovaný přitom zastává roli nájemného vraha s dobrým srdcem (trochu klišé, že?) a jediné hratelné postavy, zatímco druhé jméno je doposud zahaleno rouškou tajemství. Samotné Namco tím chce sice poměrně laciným, ale bezesporu účinným trikem docílit většího zájmu hráčů o Frame City Killer. Jediné, co se tedy o postavě Khan ví, je, že je nekorunovanou hlavou podsvětí a že má na svědomí nekontrolovatelné šíření nové psychotické drogy VA (zkratka pro Visual Acid) v ulicích Frame City. Největší hádankou je tedy původ tajemné postavy Khan. Osobně bych si tipl, že bude Khan žena, která má určitě co do činění s minulostí hlavního hrdiny.Crow je vyslán svojí mateřskou organizací přímo do centra dění s úkolem zlikvidovat Khan a všechny jeho či její posluhovače. Zmiňovaná organizace však také nestojí úplně na světlé straně zákona, takže čekejte pořádnou porci příběhových zvratů. Než se ale propracuje Crow až k samotnému cíli své mise, bude muset zneškodnit řadu menších kriminálníků a gangsterů, provozujících svoje nekalé praktiky ve Frame City. Těch bude naštěstí ve hře celá řada a ke slovu se tedy přihlásí Crowova hi-tech pomůcka - sluneční brýle. V těch má totiž Crow kromě povinného GPS zabudovaný scanner, díky kterému může zjistit totožnost kteréhokoliv kolemjdoucího NPC. Databáze organizace, pro kterou Crow dělá špinavou práci, je totiž vskutku obsáhlá a stačí několik vteřin, abyste zjistili, jestli náhodou není vedle vás stojící člověk kriminálník, popřípadě jaká je na něj vypsaná odměna. Díky tomuhle systému nabídne hra celou řadu vedlejších misí, které prodlouží životnost o nějakých těch pár hodin. Podobného systému jsme byli svědky již v Star Wars: Bounty Hunter, kde ale tento zajímavý prvek pohořel na následných velmi stereotypně nudných honičkách, kde jste pronásledovali modré, žluté či červené mimozemšťany stále dokola. Ale ve Frame City Killer to bude jiné kafe.
Díky reálné změně počasí získáte dojem, jako by Frame City zapadalo do skutečného světa.
Ve hře hraje totiž velmi důležitou roli čas a každý z budoucích pohyblivých cílů má svoje denní návyky, které můžete využít ve svůj prospěch. Například šéf místního kasina. Jde každé ráno na snídani do místní kavárny, poté si jde zacvičit do nedaleké posilovny, kde ho můžete nepozorovaně zneškodnit např. ve sprše. Je čistě na vás, jestli zvolíte kradmý postup k eliminaci svého cíle či zda necháte za sebou spoustu svědků a vytvoříte si tak reputaci nemilosrdného zabijáka. Policejní jednotky jsou však vždy nablízku a i obyčejný pochůzkář může na pomoc přivolat komando SWAT. K likvidování ilegálních živlů však potřebujete pořádnou výbavu a to jmenovitě zbraně. Těch bude podle všeho ve hře dost, počínaje ručními pistolemi, přes Uzi, pušky M-16 a konče RPG. Nejsilnější zbraní však bude vaše tělo. Crow totiž perfektně ovládá wire-fu a nedělá mu tedy problém zastavit čas a zlikvidovat poté několik protivníků najednou.Důležitými společníky se pro Crowa také stane několik NPC, které mu zkříží postupem hry cestu. Isabelle Duma se tváří jako místní Crowův kontakt, ale jistě k němu podle dosud zveřejněných videí cítí více, než jen pracovní sympatie. Mladík Mole je oproti tomu spíše smíšek a ve hře zaujímá roli technického profíka, který bude zajišťovat Crowovi veškerou pomoc, která se týká jeho profese a pravděpodobně bude vždy hlásit i briefing. Největším Crowovým parťákem ve hře bude však postava jménem Ray. Podle jeho vzhledu a nevkusného oranžového saka lze jen odhadovat, jestli se jedná o bývalého policistu či vládního agenta.
Frame City Killer se po herní stránce jeví jako velmi zajímavý titul, z kterého by se mohl stát potencionální megahit. Pro next-gen hru je však neméně důležitá technická stránka. Ta však vypadá v případě Frame City Killer naprosto báječně. Hra běží na Unreal 3.0 enginu, takže postavy vypadají neuvěřitelně detailně (obzvláště Crowovo strniště vypadá neuvěřitelně úchvatně), včetně dokonalé animace. Díky bump-mappingu vypadá i oblečení na postavách úchvatně a dokonce rozeznáte i typ látky. Největším grafickým lákadlem hry je však samotné Frame City. Ulice tohoto města jsou úchvatné a díky několika stovkám pohybujících se obyvatel, najednou vypadají neuvěřitelně živě. Celé město je tématicky rozděleno do několika čtvrtí (prominentní, chudá, obchodní atd). Díky reálné změně počasí získáte dojem, jako by Frame City zapadalo do skutečného světa a světelné efekty jsou příslovečnou třešničkou na dortu. Frame City Killer se jistě vyplatí sledovat. Osobně bych třeba minimalizoval HUD, ale jinak se hra jeví jako naprostá pecka, kterou by mohlo znehodnotit snad jen neustálé odkládání data vydání, které je momentálně stanoveno na květen. Zatím.
Index očekávání: 90%