Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry pro virtuální realitu se řídí jinými pravidly, free to play nefunguje

  14:11aktualizováno  14:11
Kvůli nevyzrálosti trhu s aplikacemi pro virtuální realitu se ho zatím některé koncepce netýkají. Například mikrotransakce v současné době nepředstavují životaschopný obchodní model. Vyžadují totiž početnou uživatelskou základnu a tu virtuální realita nemá.

Hra EVE: Gunjack určená pro virtuální realitu | foto: CCP

Ačkoliv řada vývojářů tuto dynamiku chápe, některé firmy přesto obchodní model s mikrotransakcemi volí. Cílem je prý prozkoumávání nového trhu.

„Uživatelská základna se nenachází v bodě, ve kterém byste se jako vývojáři (díky free to play) mohli uživit. Tedy pokud nemáte opravdu tvrdé fandovské jádro, které můžete citelně zpeněžit. Ale o to se momentálně nesnažíme,“ vysvětluje Tommy Palm, šéf Resolution Games.

„Stojí za námi investoři, kteří virtuální realitu vnímají jako běh na dlouhou trať. Chceme s tím začít brzy a trh zkoumat. Chceme začínat s čistým listem papíru, kdy však máme příležitost přesně zamířit na náš cíl,“ řekl Palm pro server Games Industry.

V současné době trh nahrává prodeji aplikací za jednorázovou cenu. Podle Palma momentálně není problém prodávat programy zhruba za 250 korun. A z vývojářského hlediska je tvorba takových projektů jednoduší.

„Letošní rok bude následovat klasickou křivku. Každý si myslí, že nástup virtuální reality bude rychlý. Pak dojde na statistiky, které zkraje budou velmi skromné, a média napíšou, že virtuální realita opět neuspěla. Jenže já opravdu věřím, že tentokrát hardware umožňuje vznik skvělých her a je jen otázkou času, než počet uživatelů vzroste a půjde je zpeněžit,“ tvrdí Palm.

Ředitel Resolution Games zároveň věří, že letos a nejspíše i začátkem příštího roku budou média o virtuální realitě psát negativně.

„Spousta hardcore hráčů včetně mě o této chvíli sní od 80. let. Viděli jsme filmy jako Tron, Matrix a další. A hry pro virtuální realitu tak zatím nevypadají. Dostaneme se tam, ale chvíli to potrvá.“

Autor:
Témata: virtuální


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.