|
První velkou změnou je již ta, týkající se samotného prostředí, v němž se hra odehrává. Nepodíváme se již do romantického věku šedesátých let, jejichž idylku narušovali pouze proradní zloduši, ale podíváme se do doby druhé světové války, s níž se setkáváme dnes a denně, ovšem Freedom Force vs. Third Reich by měla nabídnout přeci jen trochu odlišný přístup, který nebude mít zhola nic společného s četnými rádoby realistickými strategiemi, jichž vzniká až neskutečné množství a trh je jimi do velké míry přesycen. Chystané téma hry se zdá býti velice zajímavé, především vezmeme-li v potaz nejrůznější boje a pozadí celé války, do níž by silní hrdinové měli vnést zcela nový prvek, se kterým si užijeme spoustu zábavy. Staré dobře známé situace uvidíme v novém světle a vzhledem k tomu, že Hitlerovi přisluhovači holdovali i mystickým silám, bude o kvalitní zábavu dozajista postaráno měrou vrchovatou. Hra by se neměla držet přímo historických faktů, ale autoři popustí mnohem více uzdu své fantasii. Avšak několika známých bojů se dočkáme a s radostí v nich využijeme nové připravované schopnosti i speciální síly. Cestou potkáme mnoho nových charakterů jako je například Black Jack, Sky King a další. Můžeme se těšit i na staré známé, žel ne všechny, i když jsme si takřka jisti, že neobsažené postavy budou nahrazeny ještě zajímavějšími archetypy, s nimiž bude radost proti novým nepřátelům bojovat. Na špatné straně stanou především zloduši se správně ostrými jmény jako například Fortissimo či Red Sun, kteří vám společně s mnoha dalšími pohůnky nejednou zkříží cestu.
Příběhová linka by měla dostat ještě výraznější úlohu než měla v minulém dílu a jako takové se dostane i zasloužené pozornosti, tudíž se můžeme těšit na nové interesantní zápletky a ještě zajímavější zvraty, které sice možná občas vyvolají pocit kýčovitosti, ovšem na druhou stranu jimi budeme údajně nadšeni na nejvyšší možnou míru. Nejrůznější zrady a konspirace jednoduše ke komiksům patří, jen se je nevyplatí brát tak vážně, jelikož ani v tomto dílu nebude nouze o nadsázku, jež bude takřka všudypřítomná, ale na druhou stranu nevtíravá. Měla by být přesně taková, aby vás pobavila, ale i dostatečně vtáhla do poutavého děje. Na počátku hry je třeba si vybrat pěkného hrdinu. Nabízet se jich bude přesně šest a každý z nich bude mít svou úlohu v příběhu a není vyloučeno, že se děje jednotlivých hlavních charakterů budou prolínat. Každopádně není dobré výběr a následnou tvorbu postavičky podceňovat, protože jedině od ní se bude odvíjet další průběh hry. Opět se totiž nevyhneme četným RPG prvkům, jejichž výskyt bude ještě hojnějším než v dílu prvním. Zpočátku si budete muset vystačit s vylepšováním jednoho charakteru, který se také v úvodních fázích hry bude ohánět zbraněmi zcela sám, ale po čase se do party přifaří další, neméně vychytané charaktery, o jejichž vývoj se budete muset starat na stejně komplexní úrovni. Micromanagement týmu se vůbec stane ještě důležitějším prvkem a nebude radno ho zanedbávat, jinak by se mohlo stát, že si v pokročilejších pasážích hry již příliš neškrtnete. Vylepšování statistik jednotlivých postav nebude ojedinělou záležitostí, nýbrž přijde na přetřes poměrně často. Ke splnění se budou nabízet desítky úkolů a k pokoření stovky, možná tisíce nepřátel. Za úspěšné vykonávání zakázek a všeobecné konání dobra vám na konto přibudou tzv. body prestiže. Ty pak bude možné investovat do rozličných vlastností či speciálních schopností, jichž by měla být spousta, což velkou měrou přispěje k velké znovuhratelnosti. Dočkáme se například takových radost nahánějících superschopností jako například Aztec Mercy, Deancing Dead či Whirlwind Tour a samozřejmě ještě desítky dalších. Ty by se měly kromě náležité zábavy postarat i o taktickou hloubku, kdy bude třeba docela složitě vybírat, co na jakého nepřítele platí či co je v dané situaci nejúčinnější. Podobné vychytávky obsahoval již první díl hry, ale teprve pokračování by je mělo dotáhnout k dokonalosti. U určitých postav by se měly objevit i různě nekromantské schopnosti, takže tito mohou například obživit již jednou zabité parťáky či si z pokořených nepřátel udělat šikovné pomocníky.
Jedním z mála větších problémů Freedom Force byla nepříliš solidní umělá inteligence, která často kazila požitek ze hry a v pozdějších fázích hráči již moc nestačila a nepředstavovala takovou výzvu jak by si autoři asi představovali. To by se nyní mělo výraznou měrou změnit k lepšímu, což se postará o ještě výraznější vylepšení hratelnosti. Nejenže se nepřátelé stanou mnohem nebezpečnějšími, ale spoustu úkonů začnou zvládat i vaši pohůnci, o něž již nebude nutné se tak do detailu starat, ale hra vám naopak nabídne mnohem větší svobodu. Příjemnou a nenáročnou ovladatelnost podpoří ještě špičkový a lehce pochopitelný interface, který by měl opět být ovladatelný pouze myší a jen s minimem zbytečných menu. Velká pozornost je věnována i pěknému komiksovému designu, který by však měl od minulého dílu výrazně pokročit. Tehdy se autoři teprve s potřebnými technologiemi učili, ale tentokrát si mohou dovolit skutečné vychytávky, které si nezadají s nejvyspělejšími projekty dneška. Velkým zlepšením projdou textury, které již nebudou tak nevýrazné, ale naopak se jim zvýší rozlišení. Postavy se dočkají mnohem pěknějších modelů, které navíc poberou více polygonů. Ani design úrovní se vylepšení nevyhne. Čekají nás skutečně rozsáhlé a především obydlené mapy, po nichž bude jedna radost se prohánět.
Velké naděje jsou tentokrát vkládány do multiplayeru, v němž se dočkáme mnoha rozličných módů, ke kterým naturel hry rozhodně vybízí. Zahrajeme si jak obyčejný deathmatch, tak i nejrůznější kooperativní záležitosti, které jsou poslední dobou hodně populární. Freedom Force vs. Third Reich tak nejenom díky tomuto vypadají na skutečně povedenou hru, jíž ostatně byl i častokrát přímo skvěle hodnocený první díl. Pokračování jím nakopnuté nápady dotáhne až do úspěšného konce a navíc přinese zcela nové prostředí, které s tím prvním nemá takřka nic společného a přesto najdeme mnoho styčných bodů. Já se tedy na předvedený výkon rozhodně těším, jelikož originality, kterou by hra rovněž měla přinést, dnes není ani v nejmenším nazbyt.
Index očekávání: 8/10