Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frontlines: Fuel of War - první dojmy

aktualizováno 
Fantastický multiplayer jsme tak trochu čekali, ale Frontlines přinesou i intenzivní válečnou kampaň pro jednotlivce!
Frontline

Frontline

Battlefield se stal jedním z nejvýraznějších herních počinů za poslední roky. Málokterá hra se také za tak krátkou dobu dočkala tolika pokračování. Poslední pokračování z budoucnosti, tedy Battlefield 2142, už ale takové ovace nesklidil, a tak si tvůrci nejspíše řekli, že malá pauza sérii neuškodí. Jenže to neznamená, že bychom si nemohli užívat typově podobných titulů – multiplayerových akcí s taktickým rozměrem a širokou škálou použitelných vehiklů. Frontlines má navíc v tomto ohledu pikantní příchuť. Studio Kaos totiž vzniklo z přeběhlíků z kanadské divize Digital Illusions, která už byla zrušena. Tito borci tak zcela jistě vědí, jak se podobný herní formát vytváří. My se o tom mohli přesvědčit v betaverzi.
 
Frontlines: Fuel of War (PC)Po zkušenostech s Unreal Tournament 3, který v otázce singleplayeru sliboval hory doly a poté splnil sotva deset procent, jsme při takových prohlášeních obezřetní. Ovšem prezentace Frontlines ukazují, že i sólový aspekt se v převážně multiplayerovém titulu dá zpracovat tak, aby nenudil ani neodpuzoval. S vymýšlením příběhu autoři problémy neměli – současná světová politika si ho tak nějak píše sama. Určitým vrcholem pak má být rok 2024, kdy se ekonomika většiny světových států dostane do krize z důvodu nedostatku surovin. Především jedné – ropy. Nezbývá než znovu bipolarizovat svět a vytvořit tzv. Western Coalition (Evropa+USA) na jedné a Red Star Alliance (Čína+Rusko) na druhé straně. Singleplayerovou kampaň si střihnete v uniformě prozápadně orientovaného vojáka, který se vydá do oblasti Kaspického moře bojovat o jedny z posledních nalezišť černého zlata. Mise na sebe nebudou přilepeny bez ladu a skladu, nýbrž uváděny a doplňovány novinářskými vložkami. Přesně tak, jak to bývá obvyklé v dnešním, respektive budoucím maximálně medializovaném světě. Intro, prezentující George Buse v době, kdy „to všechno začalo“, je pak příjemným sarkastickým odkazem.
 
Frontlines: Fuel of War (PC)Singleplayerové mise budou respektovat specifika tohoto formátu. Když se například zřítíte s vrtulníkem v Turkmenistánu, dostanete okamžitě dvojici úkolů. Jednak je zapotřebí zničit raketové stanoviště, které vás sundalo, aby to samé neprovedlo dalším spolubojovníkům, jednak vám velitelství zadá obsadit protivníkovu zbrojnici. Nikdo přitom neurčuje, který z úkolů máte splnit jako první. To si vyberete sami, ovšem rozhodně se vyplatí pečlivě rozmýšlet. Někdy totiž splnění jednoho rozkazu výrazně ulehčí provádění druhého, přičemž opačně to platit nemusí. Například zlikvidujete-li nejprve raketové stanoviště, dostanete leteckou podporu, která je v boji proti velké přesile velmi znát. Navíc nezůstane pouze u dvou úkolů na misi. V pozdějších úrovních si budete postupně odškrtávat seznam klidně deseti rozkazů.
 
Frontlines: Fuel of War (PC)Na multiplayerová kolbiště se vejde až 64 hráčů. Autoři se odpoutali od obehraného systému z Battlefieldu a všech jeho variací, kdy cílem každého týmu bylo obsadit co možná nejvíce vlajek na mapě a držet je zuby nehty. To poměrně tříštilo bojové nasazení, kdy se vlajky dobývaly především na základě klíče „jdu tam, kde zrovna nikdo není“ a v lepších případech se potkaly pouze hloučky nepřátelských vojáků. Frontlines má svůj herní systém přímo v názvu, z čehož vyplývá, že si na něm Kaos velmi zakládá. A má proč – podle našich zkušeností ono posunování frontové linie funguje fantasticky. Obě strany konfliktu mají zpočátku vyhrazený prostor, přičemž hluboko v něm se nachází jejich základny. Oba týmy se chtějí rozšiřovat na úkor protivníka, takže se střetávají na útočné frontě, kde je tím pádem enormní bojová koncentrace a i s několika desítkami hráčů si připadáte jako v opravdové válce.
 
Frontlines: Fuel of War (PC)Že se Kaos Studios nevydali pouze kopírovat osvědčené postupy, dokládá i vytváření postavy, které má hned několik specifik. Jako takřka všude jinde si nejprve vyberete jednu ze tříd, mezi nimiž nechybí klasicky těžká pěchota, průzkumníci, snipeři, inženýři atd. Díky třídě se dostanete k určitému arzenálu zbraní a výbavy. Možná podstatnější je však volba role. Třeba díky roli letecké podpory dokážete objednávat drtivé bombardování, pozemní podpora dokáže opravovat vozidla či stavět útočné věže. Vůbec nejvíce si nás ale získali specialisté na ty nejmodernější technologie – drony. Tito poletující Robotci mají celou řadu skvělých funkcí. Sami dokáží útočit, ale můžete je použít i jako kamikaze, případně jen pro průzkum. V kombinaci s třídou snipera, který si někam zaleze, odstřeluje a ovládá drony, jde o zajímavý herní zážitek. Není to ale prosté kempování – jakmile ovládáte drona, přepnete se jakoby do něj a voják zůstává na místě maximálně zranitelný.
 
Frontlines: Fuel of War (PC)Vyzkoušeli jsme si několik map a musíme konstatovat, že se na nich jen velice obtížně hledají chyby. Některé jsou patřičně rozlehlé, když nabízí jak vnitřní, tak venkovní prostory, kde se dá prohánět s celou řadou vozidel včetně letadel a vrtulníků. Nechybí ale ani komornější, zejména na pěchotu zaměřené úrovně. Jejich grafické vyvedení je přitom skutečně detailní a realistické, což výborně dokresluje atmosféru moderního konfliktu. Není však těžké uhodnout, že pro všechnu tu parádu budete potřebovat silnou mašinu.
 
Frontlines: Fuel of War se nám na první ohmatání moc líbil. Je vidět, že autoři mají s designem podobných titulů zkušenosti a nemusí se držet pouze kopíráku. Přináší vlastní zlepšení a doplňky, které podle všeho fungují výborně. Pokud klapne i singleplayerová kampaň, mohlo by se hodnocení za pár měsíců vyšplhat hodně vysoko.    
Autor:


Témata: Letadlo, Vrtulník


Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.