Závodní hra ve stylu filmů Mad Max Fuel od Codemasters, odehrávající se v alternativní realitě, kterou ničí nedostatek surovin a běsnící počasí, má unikátní rekord. Podle šéfa produkce Davida Brickleye by bylo nutné na její otevřený svět o rozloze neuvěřitelných čtrnácti tisíc kilometrů čtverečních využít tak obrovské množství dat, že by zaplnila čtyři Blu-ray disky.
Francouzské studio Asobo strávilo čtyři roky tím, že vyvíjelo novou technologii, kombinující satelitní a procedurálně generovaná data tak, že jde vytvořit detailní svět o tak obrovské rozloze bez potřeby velkého množství dat, které by si vyžádala tradiční technika vývoje. Pro představu, celé Paradise City z automobilových závodů Burnout Paradise by bylo jen velikosti otisku poštovního razítka na ploše čtyř kilometrů čtverečních, pokud bychom jej srovnali s velikostí světa Fuel. Přitom hra má být zaměřena právě na jízdu volným terénem, ne na silnicích. Jak se to podaří, poznáme v polovině příštího roku na PC, PS3 a Xboxu 360.
Zdroj: ve3d