Říká vám něco název Tomb Raider? Promiňte - byl to trapný vtip, já vím. Tak tedy jinak. Říkají vám něco jména Toby Gard a Paul Douglas? Teď už se zřejmě chytají pouze skalní příznivci Tomb Raiderů, kteří vědí, že nebýt těchto dvou pánů, nespatřila by pravděpodobně tato série nikdy světlo světa. Byli to právě oni, kdo na sklonku roku 1996 vytvořili ve společnosti Core Design legendární 3D akční adventuru s nebojácnou aristokratkou Larou Croft v hlavní roli, z níž se během následujících let stala skutečná virtuální sexbomba. Krátce po dokončení této hry si však Toby a Paul sbalili svá fidlátka, opustili Core a v květnu 1997 založili vlastní společnost Confounding Factor. O několik měsíců později se pak pustili do tvorby nového projektu Galleon, jehož cílem bylo a stále je předčít slávu série Tomb Raider a usadit se na pomyslném trůnu akčních adventur. A nutno podotknout, že předpoklady k tomuto úspěchu Galleonu rozhodně nechybí.
Jednak je to poměrně zajímavý příběh, o němž tvůrci hovoří jako o nejsilnějším pilíři své hry. Hlavní roli tentokráte zastane muž. Jmenuje se Rhama Sabrier a je to legendární námořník, uznávaný válečník a zkušený kartograf prozatím neprobádaných moří. Rhama byl povolán do přístavního města Akbah jedním věhlasným lékařem, který narazil na záhadnou loď s velmi drahocenným nákladem. Po svém kapitánovi vyžaduje, aby se vydal na cestu přes širé oceány a odhalil původ tohoto nákladu. Rhama tedy odplouvá se svojí posádkou na dalekou cestu, sbírá cenné stopy a stále více a více se zamotává do neznámého tajemného dobrodružství.
Samotný děj hry se bude odehrávat ve fantasy prostředí několika menších ostrůvků, mezi nimiž budete cestovat na své galéře. Na každém ostrově vás pak čeká samostatný sekundární minipříběh, kterým budete muset projít a vyřešit jej. Velký důraz bude kladen především na interakci s herními postavami, které mají oplývat hlubokými osobnostmi – zvláště pak dvě sličné dívky, s nimiž během hry navážete velmi hluboký vztah. Krom toho je velmi podstatná naprostá volnost při prozkoumávání herního prostředí, které má být několikanásobně rozsáhlejší a detailnější než v jakémkoliv z doposud vydaných dílů Tomb Raidera.
O tom, že bude Galleon ve své podstatě představovat klasickou singleplayer-only akční adventuru ve stylu Tomb Raiderů, Drakana či posledního Indiana Jonese, svědčí i náplň hry a interface. S hlavním hrdinou budete tradičně běhat, skákat, šplhat, plížit se a plavat. To vše z klasického pohledu kamery plovoucí nad vaším ramenem. Jak již vyznělo z předchozího odstavce, podstatou Galleonu bude hlavně jeho logická část, bohužel opět omezená pouze na šplhání po provazech, časově omezené mačkání tlačítek a pák, stoupání na plošinky a jednoduché používání předmětů z inventáře. Nedílnou součástí hry však bude i akce. Očekává vás řada šermířských soubojů nejen s prachobyčejnými piráty, ale i s nebezpečnými kostlivci nebo několika obrovskými monstry. Co se technického zpracování týče, tvůrci se převelice rozplývají nad kvalitou animací herních postav a grafice jako celku. Alespoň o kvalitě grafiky si můžete udělat vlastní obrázek již nyní prostřednictvím sady uvolněných screenshotů.
Vypadá to tedy, že by se z Galleonu moha pro hráče akčních adventur vyklubat klasická tombraiderovka nové generace. O distribuci se postará renomovaná společnost Interplay. Přestože hra měla vyjít původně již v minulém roce, nestalo se tak a termín jejího dokončení je prozatím stanoven na březen 2001, a to pro platformy PC a PS2. Nicméně možné znovuodložení termínu vydání nelze vyloučit.