Herní vydavatelé požadují zlevnění konzolí – pondělí 28. července 2003
Mohlo by se zdát, že pád cen herního hardwaru si přejí především zákazníci, ale není tomu tak. Ze všeho nejvíc po něm žadoní vydavatelé her. Doufají totiž, že když budou především konzole levnější, koupí si je hodně lidí a zvedne se tak poptávka po jejich titulech. Tržby mnoha společností navíc v současné době stagnují, takže změna cenové politiky výrobců konzolí by pro ně byla jako spása z nebes.
Žádné konkrétní informace se sice ještě neobjevily, ale mnoho vydavatelství se tváří, jako by to byla již hotová věc a zakládají na tomto předpokladu oficiální odhady pro nadcházející období. Někteří analytici říkají, že v průběhu posledního čtvrtletí tohoto roku dojde ke snížení cen u PS2 a Xboxu na 149 dolarů (zhruba 4300 korun) a u GameCube na 99 dolarů (zhruba 2900 korun). Možné to je, ale například šéf finančního oddělení společnosti Electronic Arts Warren Jenson varoval, že výrobci konzolí mohou sáhnout po jiné strategii – konkrétně že Microsoft a Sony budou následovat vzor Nintenda. To by znamenalo, že cenu hardwaru nezmění, ale zákazníci dostanou zdarma některý z vybraných titulů. Jenson vychází z toho, že letošní snížení ceny o 20 dolarů (zhruba 500 korun) nepřineslo prakticky žádný efekt. To je sice pravda, ale uvědomme si, že 20 dolarů není zrovna cenový rozdíl, který by někoho přesvědčil k dlouho odkládané koupi konzole. Na to je zapotřebí alespoň dvojnásobek – a toho se možná dočkáme.
Zdroj: GameSpy Daily
Víc škody než užitku – pondělí 28. července 2003
Dlouhá léta byl Tomb Raider pojem, který v herním světě něco znamenal. Dnes je situace trošku jiná – poslední díl této série se neprodává zrovna tak, jak by si jeho tvůrci přáli a ačkoliv nejsou tržby naprostá tragédie, hodnocení ve specializovaných magazínech už ano. Jen málokde se tento titul dočkal lepší známky než „lepší průměr“, často naopak klesl až do hlubin podprůměru. To si Lara nezasloužila…
Problém je v tom, že Tomb Raider není jen hra – do kin se momentálně dostává i druhý díl filmového zpracování. A i ten si vede hůře, než se očekávalo. Ačkoliv se mělo jednat o jeden z největších trháků tohoto léta, během premiérového víkendu snímek vydělal „pouze“ 21,7 milionu dolarů (620 milionů korun), čímž se ocitl až na čtvrtém místě v návštěvnosti a hluboko pod svým předchůdcem. Podle zástupců společnosti Paramount Pictures je na vině částečně přemnoženost všech možných pokračování, především však nízká kvalita posledního dílu herní série. „Hlavní příčinou je skutečnost, že hráči nebyli s posledním Tomb Raiderem spokojeni. Oni přitom tvoří hlavní část našeho publika,“ řekl šéf Paramountu Wayne Lewellyn.
Eidos námitky filmařů nijak nekomentoval, ale rozhodl se k razantnímu kroku. Pouhé dva dny po zveřejnění této zprávy odejmul vývojářům z Core Design práva na další pokračování a dal je studiu Crystal Dynamics. Vydavatelská firma evidentně doufá, že tvůrci upírsky laděných akčních adventur Soul Reaver a Blood Omen si s tímto úkolem poradní o poznání lépe. A když se na ně podíváme a porovnáme je s Tomb Raider: The Angel of Darkness, musíme jim dát zapravdu. Kvalitativní rozdíl je téměř hmatatelný.
Co ale s Core Design bude? Vždyť tato společnost v posledních letech prakticky nic jiného než různé Tomb Raidery nevytvořila – a pokud ano, tak bez valného komerčního úspěchu. Navíc ji opustil její zakladatel… Že by se nad studiem zavřely nemilosrdné vody herního byznysu?
Zdroj: Reuters, GamesIndustry
Herní divize Microsoftu propouští, změny jsou minimální – úterý 29. června 2003
V současné době se (především na českém internetu) objevují spekulace o tom, že Microsoft se hodlá zbavit své divize Microsoft Games Studios, konkrétně její části zaměřené na tvorbu her pro PC. Nadále se prý chce zaměřit jen a pouze na tituly pro Xbox. Tuto informaci se nám nepodařilo potvrdit ze žádného důvěryhodného zdroje a abychom pravdu řekli, moc velkou váhu jí nepřikládáme. Vždyť proč by se Microsoft zříkal všech svých leteckých simulátorů, strategií a RPG, které se všude ve světě prodávají více než dobře? Prostě se nám to nějak nezdá…
Pravda je, že tato herní divize začala s propouštěním. K žádným razantním škrtům však nedošlo – výpověď dostalo 34 zaměstnanců z celkového počtu 1229. Jedná se tedy o necelá tři procenta, což je plně v rámci běžných reorganizací. Přesto je tento krok u Microsoftu nebývalý – během své historie propouštěl na dlažbu jen několikrát.
Zdroj: CNet
Střípky a zajímavosti:
- Britské vývojářské studio HotGen oznámilo, že propustilo veškeré své zaměstnance a vstoupilo do likvidace. Výpověď nedostal jen jediný tým, který v současnosti dokončuje poslední projekt pro platformu GBA. Až je dotáhne do finální podoby, odejde i on. Budiž HotGenu země lehká.
- Zveřejněné výsledky společnosti Midway za druhé čtvrtletí tohoto roku nejsou moc povzbudivé. Firma vydala jen jediný titul, tržby klesly oproti loňskému roku na šestinu a celkově se ocitla ve ztrátě 54,8 milionu dolarů (více než 1,5 miliardy korun). Pokud by to takhle šlo dál…
- Chcete si koupit práva na hry od 3DO? Žádný problém. Stačí se zúčastnit internetové aukce. Vyvolávací cena balíku všech titulů a sérií je 250 tisíc dolarů (6,5 milionu korun), ale pokud byste měli zájem například jen o World Destruction League, bude vám v ideálním případě stačit jen 10 tisíc dolarů (285 tisíc korun). Zavedené nebo očekávané série jako Heroes of Might and Magic či Four Horsemen of Apocalypse stojí svorně 100 tisíc dolarů (2,85 milionu korun) – ovšem jen na počátku aukce. Uvidíme, jak vysoko se nabídky vyšplhají.
- Společnosti Acclaim hrozí vyškrtnutí z prestižního burzovního indexu Nasdaq. Cena jejích akcií totiž klesla pod nezbytný jeden dolar. Pokud se situace do půl roku nezmění, půjde Acclaim z kola ven. Šest měsíců je ale hodně dlouhá doba. Snad se do té doby firma vzchopí a přijde alespoň s jedním trhákem, který by ji vyhoupl zpět nad potřebnou hranici.
- Skotské vývojáře z VIS Entertainment už ale nezachrání ani svěcená voda – jejich studio na ostrově Wright zbankrotovalo. Jestli to je konec celé společnosti nebo zda se podaří některé části zachránit, se zatím ještě neví.
Zdroj: GamesIndustry, BusinessWire, 3DO, VE3D