Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom – cenzurované GTA

  12:00aktualizováno  12:09
V Austrálii se dali předvánoční cenzoři opět do díla. || EverQuestem zmítá mohutná inflace. || Přijměte naše podmínky, nebo stáhneme Xbox z prodeje, vyhrožuje Microsoft Austrálii. || Hry se prodávají lépe než filmy, hudba má na kahánku. || Společnost Electronic Arts zavřela studio, které vytvořilo nové Need for Speed.

Nůžky, běloba... cenzura - pondělí 21. října 2002
V Austrálii opět řádí cenzoři. Loni před Vánoci měli „zásadní výhrady“ proti obsahu oblíbené hry Grand Theft Auto 3 a letos tomu není o moc jinak. Co je popudilo tentokrát? Pokračování stejné série, tedy GTA: Vice City, a hra plná naháčů a frivolních mravů, neboli sportovně laděný titul BMX XXX. V obou případech přitom jde o to samé: vulgaritu a nabádání k chování, které by si ve skutečnosti neměl na veřejnosti nikdo dovolovat.
Je to trošku zvláštní. Australským úřadům nijak nevadí násilí, kopání do stařenek a střelba po policistech. Zato jim jsou trnem v oku striptýzové bary, animované sekvence se sexuálním podtónem a dovádění na bicyklech v nedbalkách, nebo i bez nich. Opravdu je nahota o tolik nebezpečnější než svištění projektilů na zalidněné ulici? Podle Australského úřadu pro film a literaturu (AOFL), který schvaluje i počítačové hry, rozhodně ano.
Těžko říct, co si o tom myslet. Snad jen pokrčit rameny a doufat, že dříve nebo později i úřady u protinožců pochopí, že cenzura nic neřeší. Když před rokem zakázaly GTA3 a hra se dostala na pulty obchodů s výrazným zpožděním způsobeným úpravou programového kódu, hráči si nechali krabici s vytouženou hrou poslat z Británie. Jediní, kdo na tento tah ve skutečnosti doplatil, byli prodejci. Na druhou stranu je třeba uznat, že pouze v Austrálii vládní představitelé tolerují existenci mod-chipů, díky kterým si příznivci počítačové zábavy mohou užívat i ty tituly, které vyšly v jiném regionu – například v již zmíněné Británii.
Zdroj: Eurogamer

EverQuest na pokraji krachu - pondělí 21. října 2002
Co má virtuální a skutečná ekonomika společného? Zákony finančního trhu. Na vlastní kůži to pocítilo oblíbené online RPG EverQuest, v němž zuří zběsilá inflace. Několik hráčů objevilo bug, díky kterému si mohou vytvořit tolik peněz, kolik jen chtějí. Beránku otřes se. Jenže s beránkem se otřásla celá hra. Informace o bugu se začala šířit a boháčů bylo stále více a více. Na to pochopitelně zareagovali všichni, kteří ve hře něco prodávají, a zvýšili ceny. Proč ne, když si to mohou ostatní dovolit?
Jenže problém je v tom, že ne každý ví, jak s pomocí chybky a makra zlaťáky vydělat. Pak má pochopitelně smůlu. A pro hráče, kteří chtějí s EverQuestem teprve začít, je situace naprosto neúnosná. Jejich kupní síla je natolik mizivá, že by vytvořili akorát tak novou kastu žebráků.
Společnost Verant, tvůrce hry a její správce, se rozhodla rázně zakročit. Snaží se vyhmátnout všechny podvodníky, kteří za současnou situaci ve světě EverQuestu mohou, a ruší jejich účty. Otázkou je, jestli to pomůže. Pokud zároveň nespraví zmíněnou chybu, bude se situace opakovat. Snad to udělá co nejrychleji.
Zdroj: BBC

Sbohem, černá krabičko – úterý 22. října 2002
A opět jsme u protinožců. Tentokrát však ne kvůli potrhlým úřadům, ale kvůli legalizaci mod-chipů, která byla naznačena v první kapitolce. Steve Ballmer, výkonný ředitel společnosti Microsoft, takové počínání rozhodně neschvaluje. Prohlásil, že pokud se postoj úřadů k této problematice nezmění, může se Xbox z australských obchodů nadobro vytratit.
Ano, je pochopitelné, že se Ballmerovi nelíbí situace v Austrálii, ale nejspíš zapomíná na jedno – pokud konzoli opravdu stáhne z prodeje, neprodá ani jednu. Ani žádnou hru. Jeho zisky tedy budou na tomto kontinentě nulové. Navíc si neuvědomil jedno: každý národ má právo na svou vlastní legislativu. Pokud se liší od té americké, je to on, kdo se musí přizpůsobit. Nemůže si dovolit vyhrožovat vládním představitelům suverénního státu, pokud nepřijmou jeho podmínky. Takto se kriket opravdu nehraje, pane Ballmere, ani když máte za zády nejbohatší softwarovou korporaci na světě.
Zdroj: GamesIndustry

Okrádají nás, ale bohatneme – úterý 22.října 2002
Organizace ELSPA, která funguje v Británii jako regulátor trhu s počítačovými hrami, zveřejnila prodejní výsledky za prvních devět měsíců roku 2002. Obrat dosáhl výše 684 milionů liber (přes 30 miliard korun), což je o 12,5 procenta víc než za stejné období v minulém roce. Navíc se předpokládá, že díky předvánočnímu šílenství bude i poslední čtvrtletí trhat všechny rekordy. Předběžné odhady hovoří o celkovém obratu ve výši 1,1 miliardy liber (bratru 50 miliard korun).
„Herní průmysl již překonal svým obratem kina i videokazety, za chvíli bude větší než hudební průmysl,“ rozplývá se ředitel ELSPA Roger Bennett. Ještě kdyby tak nebyli ti piráti. Ti totiž za minulý rok – opět podle ELSPA – způsobili herním vydavatelstvím škody několikrát vyšší, totiž 3 miliardy liber (skoro 150 miliard korun). Kdyby tyto peníze spadly firmám do klína, to by se to žilo. Pokud se ovšem údaj zakládá na pravdě a zisky by byly opravdu tak vysoké...
Zdroj: GamesPress, ELSPA

Zavíráme, jděte domů – pátek 25. října
Společnost Electronic Arts sice zveřejnila předběžné výsledky hospodaření, ve kterých se jí nevede zrovna špatně, ale i tak se snaží ušetřit všude, kde to jen jde. V pátek například oznámila, že zavírá svoje studio v Seattlu. Polovina ze 40 zaměstnanců přejde do větších kanceláří ve Vancouveru, ostatní jsou na dlažbu.
Nedá se přitom říct, že by se vývojáři nějak flákali. Nedávno přinesli na trh například velice očekávou závodní hru Need for Speed: Hot Pursuit 2. Jenže studio v Seattlu bylo nejmenší ze všech, které v EA financovali. To ve Vancouveru má například 950 zaměstnanců. Inu, pokud má někdo sen dělat hry ve velkém...
Zdroj: GamesIndustry

Střípky a zajímavosti
- Budovatelská strategie Zoo Tycoon dělá svým tvůrcům radost. Už se jí prodalo přes milion kusů. Jak je vidět, hard-core hráčů sice přibývá, ale rodinná zábavička je rodinná zábavička.
- Společnosti Acclaim se moc nedaří. Nejen, že má problémy s uvedením na trh své novinky BMX XXX, ale dokonce se nevydařila ani obří kampaň na Turok: Evolution a další tituly. Zdá se, že letošek bude pro tuto firmu horší než loňský rok. A to nezní dobře. Bude se propouštět?
- Nechť trubky zazní a fanfáry ohlásí příchod nového ratingového systému, který by měl být zaveden po celé Evropě. Tak to alespoň říká organizace ELSPA. Prý bude „odrážet rozdílnost evropských kultur a přístupů k různým problematikám“. Inu, proč ne. Jenže se to netýká Německa, která má vlastní systém, Finska a Portugalska, které se snad připojí později, a všech států, které nejsou v Evropské unii. Jakže to je s tím „po celé Evropě“? Že by kontinent končil tam, kde začínají slovanské jazyky?
Zdroj: GamesPress

Autor:




Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

Počítačové hry na Olympijských hrách
Pořadatelé pařížské olympiády přemýšlí nad zařazením počítačových her

Pořadatelé letních olympijských her, které se uskuteční ve Francii v roce 2024 , zvažují zařazení počítačových her mezi sportovní disciplíny.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.