Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom – hrabivost nezná mezí

  12:00aktualizováno  2:23
Hra BMX XXX bude nakonec cenzurována – ale jen pro PS2. Ostatní verze budou beze změn. || Co se společností, která místo aby vydala jednu hru, okleští její základní funkce a prodává pět naprosto stejných titulů? || GameCube možná míří na internet. || Kasička pro nezávislé vývojáře.

Tak trochu dvojí metr – pondělí 4.11.2002
Na frontě kolem kontroverzní hry BMX XXX od společnost Acclaim je dobojováno. Na straně poražených se poněkud překvapivě ocitli výrobci a ne obchodní řetězce, které odmítly titul prodávat. Do slovních přestřelek totiž nečekaně zasáhlo všemocné Sony a vyřklo svůj verdikt: pokud chcete vydat hru pro naši konzoli, tak ji budete muset změnit. Majitelé PS2 tak mohou v klidu zapomenout na to, že by se jim po obrazovkách projížděly krásné nahotinky na kolech. Uvidíme, jak to ovlivní prodejnost BMX XXX. Asi nijak pozitivně.
Tím však celá kauza nekončí. Sony bude muset nejspíš vysvětlit, proč mu vadí nahota a ne brutální násilí (o žádném cenzurování GTA: Vice City zatím nepadlo kromě Austrálie ani slovo). Mnoho vlastníků PS2 se na nahé kaskadérky těšilo a teď jsou o ně připraveni. Může se také stát, že někteří hráči přesedlají – alespoň dočasně – na nějakou konkurenční platformu. Microsoftu ani Nintendu totiž obsah nijak nevadí a verze pro Xbox a GameCube budou vypadat tak, jak mělo Activision původně v plánu. Tím pádem budou o poznání atraktivnější – bude se na co koukat. (Na druhou stranu se říká, že žena je nejkrásnější, když není úplně nahá… Možná na tom něco bude.)
Zdroj: Reuters

Co je moc, to je příliš – středa 6.11.2002
Nikdo nedělá profesionální hry zadarmo. Každý chce dostat za svou práci zaplaceno. Ale když někdo v zaslepení vlastní hrabivostí chce za málo muziky hodně peněz, je to na pováženou. A to, co nám předvádí společnost JustFootball, je už opravdu trošku moc. Její zástupci si řekli, že se svezou na vlně popularity fotbalových manažerů (těch her, ne ředitelů klubů) a vytvořili také jeden takový.
Až potud by bylo všechno v pořádku: hra umožňuje to, co všechny ostatní a díky své ceně v přepočtu slabě přesahující 1000 korun představuje poměrně slušnou koupi… Kdyby zde ovšem nebylo jedno podstatné ALE. A tím je, že nemáte na výběr z libovolného družstva, ale můžete vstoupit do managementu jednoho jediného. Možná si říkáte, proč je zde ono hloupé omezení. Důvod je prostý – protože hra se prodává v pěti verzích: Arsenal - The Official Management Game, Chelsea - The Official Management Game, Leeds United - The Official Management Game, Manchester City FC - The Official Management Game a Southampton - The Official Management Game. Jak asi tušíte, liší se v jednom v názvu a v tabulce hráčů, které máte k dispozici. Jinak jsou naprosto totožné. Proč proboha dávat peníze navíc za to, že si chci ozkoušet vedení několika různých týmů? Pánové, styďte se!
Zdroj: JustFootball

GameCube míří na internet? – čtvrtek 7.11.2002
Až doposud získaly připojení k internetu pouze dvě „next-generation“ konzole – PS2 a Xbox. Nintendo se svým GameCube neustále otálelo. Není s čemu divit. GC přišlo na trh o poznání později než PS2 a mateřské společnosti chybí obrovské finanční zázemí Microsoftu, které by umožnilo věci trošku popohnat. Nyní se však objevují spekulace o tom, že se Nintendo do online šílenství zapojí též. Dohady se přitom opírají sice o jediný, zato ale poměrně pádný argument. Pokud by nemělo s internetem žádné plány, proč by si pak registrovalo u japonského Patentového úřadu technologii určenou pro masové online hraní?
Zatím pochopitelně neexistují žádné konkrétní informace, které by vše potvrzovaly. Dá se ale pár dalších „nepřímých důkazů“. Nintendo například oznámilo, že na konec tohoto roku připravuje nečekanou zprávu, která silně pomůže prodeji samotné konzole. To znamená, že hodlá oslovit zcela novou skupinu hráčů, kteří o koupi GameCube zatím neuvažovali. Co by to asi tak mohlo být? Určitě ne nový ovladač.
Přechod na internet by přitom nemusel být nijak složitý. Pokud Nintendo rezignuje na snahy „mít vše po broadbandu“ a spokojí se s běžným modemem, může přijít s kompletním hardwarovým řešením poměrně rychle a hlavně levně – jak pro sebe, tak pro koncového uživatele. A představte si, že byste si mohli zahrát MMORPG Pokémon Online. To by byl trhák pro dětičky, že? A nejen pro ně.
Zdroj: GamesIndustry

Peníze pro nezávislé vývojáře – pátek 8.11.2002
Začínající vývojářská studia to mají těžké. Aby vešla ve známost, musí vytvořit zajímavou hru, ale aby ji mohli naprogramovat, potřebují peníze. A ty nedostanou, pokud nejsou dostatečně známí a nevytvořili zatím žádnou zajímavou hru… Připomíná to známý paradox z Hlavy XXII, že? Pochopitelně, že z tohoto bludného kruhu vede několik cest ven, ale není jich mnoho a jsou velice náročné.
Naštěstí začínají vznikat aktivity, jak financování začínajících projektů ulehčit. Nejčerstvějším přírůstkem do této kategorie je iniciativa Player One Finance společností Player One a BIEF, která bude poskytovat začínajícím studiím peníze „do začátku“, aby bylo možné odstartovat vývoj a rozpracovaný projekt nabídnout některému z vydavatelských domů. Suma, která je zatím v kasičce, není sice nijak vysoká (100 milionů euro, tedy zhruba 3 miliardy korun), ale aspoň něco. Pokud díky Player One Finance vznikne jediný zajímavý titul, šlo o záslužný čin.
Zdroj: GamesPress

Střípky a zajímavosti
- Microsoft s velkou slávou počátkem týdne oznámil, že jeho Xbox se v Británii začal prodávat lépe než GameCube od Nintenda. Gratulujeme a uvidíme, zda to vydrží.
- Nintendo s velkou slávou koncem týdne oznámilo, že jeho GameCube se v USA začalo prodávat lépe než Xbox od Microsoftu. Gratulujeme a uvidíme, zda to vydrží.
- Zatím není známo, že by Microsoft hodlal někoho potrestat za to, že nechal situaci dospět tak daleko, že se Xbox dostal na domácím území na třetí místo. Ale odvolal šéfa své japonské herní divize a stáhl jej do svého štábu v USA. Chystá se protiútok, nebo to je náhoda?
- Acclaim si nedá pokoj. Když utichl rozruch kolem BMX XXX, dostala se pod palbu kritiky tištěná reklama na hru Turok Evolution. Kontrolním orgánům byl trnem v oku obrázek dítěte s pořezaným obličejem. Pokárán byl i Ubi Soft za způsob propagace titulu Death Row, konkrétně slogan „COME AND GET IT MUTHA F**KER“. Že by hvězdičky nebyly v kurzu?
Zdroj: GamesIndustry

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Soccer Fierce Battle
Severní Korea vydala vlastní verzi fotbalové hry FIFA

I v Severní Koreji se hrají počítačové hry, jenže ne ty západní. Fotbaloví fanoušci tak jsou například ušetřeni klasického rozhodování, zda je lepší FIFA, nebo...  celý článek

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

Fotball Managaer 2017
Fotbalový tým oznámil novou posilu pomocí hry Football Manager

Fotbalový tým Watford FC oznámil příchod nového útočníka pomocí krátkého videa, ukazující fotbalistovy statistiky v populární počítačové hře.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.