Train Simulator nepomáhá – úterý 12. srpna 2003
Myslíte si, že když má někdo na svém kontě hit kalibru Train Simulatoru, tak je finančně za vodou? Chyba lávky. Britští vývojáři z Kuju Entertainment byli nuceni pod tlakem okolností přistoupit k nezáviděníhodné restrukturalizaci a rozpočtovým škrtům. Ocitli se totiž v situaci, kdy jim povážlivě začaly docházet peníze. Ne, že by nebyli schopní si vydělat, ale počítali s podpisem vydavatelských smluv ke dvěma rozpracovaným projektům. Jednání se však protáhla zhruba o měsíc – a ten se ukázal být jako osudný. Finance zmizely. Vedení společnosti nezbývalo nic jiného, než provést „restrukturalizaci a škrty v rozpočtu ve větší míře, než se původně předpokládalo, přičemž tento trend by měl v následujících týdnech ještě získat na obrátkách,“ jak řekl ředitel Jonathan Newth.
Jedním z opatření bylo, že se Kuju muselo vzdát jednoho ze svých nejslibnějších projektů – vlakového Train Simulatoru 2. Hry se samozřejmě dočkáme, ale bude mít jiného výrobce – přímo samotný Microsoft, který do této doby byl vedený pouze jako vydavatel hry.
Zdroj: GamesIndustry
Co se děje v EA? – středa 13. srpna 2003
Když vám někdo řekne, že šéf jedné z největších firem na trhu se začal zbavovat akcií svého podniku, možná byste mohli dojít k názoru, že to s ním jde z kopce – ať už s oním šéfem, nebo s onou společností. Jenže někdy to je jen polovina celého příběhu. Například Larryho Probsta, který stojí v čele Electronic Arts, k tomuto kroku vedly jasně zištné důvody. Kdysi nakoupil své akcie za 11,75 dolaru a teď je prodal po 85,06 dolaru. A protože jich neměl pár, ale 26 700, vydělal na tom 1,96 milionu dolarů (56 milionů korun). Velice slušné kapesné. Zvlášť když vezmeme v úvahu, že to od 27. května tohoto roku udělal již šestkrát. Celkem si tak přišel na 13 milionů dolarů (372 milionů korun). Hezké.
Dalším důkazem, že se s EA neděje nic špatného, je skutečnost, že hodlá otevřít nové vývojářské studio v kanadském Montrealu. V současnosti hledá ideální lokalitu a zaměstnance, provoz by se měl rozjet do konce tohoto roku.
Zdroj: GamesIndustry, Market Wire
Víme, kde jsou hry od 3DO – čtvrtek 14. srpna 2003
Zjistili jsme, že jako vizionáři bychom se asi neuživili. V minulém GameEkonomu jsme totiž předpokládali, že během dražby o hry od společnosti 3DO projeví někdo zájem o celý balík všech titulů. No a vida – nedošlo k tomu. Všichni se přetahovali jen o několik her. Nakonec to dopadlo tak, že Street Racing Syndicate koupilo za 1,5 milionu dolarů (43 milionů korun) Namco Hometek, Microsoft si za blíže neurčenou cenu odnesl sportovní High Heat Baseball a Ubi Softu se podařilo za „pouhých“ 1,3 milionu dolarů (37 milionů korun) ukořistit práva na série Might and Magic a Heroes of Might and Magic. Osudy ostatních titulů – například série Army Men či akce Four Horsemen of the Apocalypse – nebyly do vydání tohoto článku známy. Snad příště.
Zdroj: Reuters
Střípek a zajímavost:
- Tuto informaci se nám bohužel nepodařilo potvrdit z věrohodných zdrojů, ale zdá se, že francouzské vývojářské studio Arxel Tribe bylo nuceno ukončit svou činnost. Uvidíme, jestli se v následujících týdnech neobjeví nějaké další podrobnosti.
- Omlouváme se čtenářům za poměrně stručné vydání GameEkonomu – ale tentokrát se toho opravdu moc neurodilo. Příště to určitě bude lepší.
Zdroj: JustAdventure