GameEkonom – Sims Online na prodej

  • 732
Ze hry The Sims Online se stala reklama na Intel a McDonald's. || PlayStation 2 jako videorekordér? Ne tak docela. || Blizzard se vrhá na konzolový trh. Kdo bude následovat? || PS2 zahanbuje Xbox, Xbox zahanbuje PS2. || Společnost Infogrames se pomalu zvedá z krize, ještě ale nemá vyhráno.

Úterý 17. září 2002
Vytváření reklamních her není žádnou novinkou. Vezměme si třeba každoroční soutěž Becherovky nebo nesmrtelný Moorhuhn. Plnohodnotným titulům se ale "reklamní balast" až doposud vyhýbal. To už je pasé. Vydavatelský dům Electronic Arts překročil Rubikon a rozhodl se získat peníze i jinak, než jen prodejem her - podepsal smlouvy s výrobcem procesorů Intel a fastfoodovým řetězcem McDonald's. Přesná suma, která během transakce změnila majitele, nebyla zveřejněna, ale mělo by se jednat řádově o miliony dolarů. Takové kapesné není k zahození. A co za to budou muset v EA udělat? Maličkost. Začlenit do hry The Sims Online produkty těchto dvou společností.
Bude to vypadat zhruba následovně. Ve hře budete mít k dispozici několik typů počítačů, které budou "vybaveny" procesorem Intel Pentium 4 a pokaždé, když jej zapnete, ozve se tradiční intelovská znělka (jistě ji znáte z reklamy). Čím kvalitnější počítač budete ve svém virtuálním domově mít, tím lépe se bude váš simík bavit. Zajímavé by bylo, kdybyste si mohli koupit i "neintelovský" počítač. Ten by se vám nejspíš stále zasekával a po půl hodině používání by vám shořel...
Výrobce hamburgerů si oproti tomu zaplatil za to, aby hráči mohli vést virtuální "tak trochu jinou restauraci". Jistě si tím vydělají slušnou sumičku simoleonů, protože návštěva tohoto rychlého občerstvení bude přinášet mnohé výhody – za malý obnos se váš simík rychle nasytí, a dokonce se mu zvedne nálada.
Že se jedná o "prznění herního systému"? Inu, možná ano. Bylo by ale asi na místě připomenout, že zhruba před rokem se gigant EA potýkal s nemalými finančními problémy, které se týkaly právě jeho online divize. Došlo k výraznému propouštění zaměstnanců a rušení rozpracovaných projektů – v odpadkovém koši skončil například bratříček The Sims Online nazvaný SimsVille. Je tedy pravděpodobné, že prodej reklamního prostoru přímo ve hře není jen chytrým marketingovým tahem, ale především pokusem zabránit další podobné krizi. Nebo že by se už blížila a jednalo se o zoufalé volání o pomoc?
Zdroj: GamesIndustry

Sony bere svůj plán nahradit svou konzolí PlayStation 2 veškerou domácí elektroniku velice vážně. Kromě svého prvotního účelu – tedy hraní her – ji lze využít pro přehrávání hudby a filmů. Co přijde nyní? Videorekordér. Společnosti BroadQ a SnapStream dostaly požehnání přijít na trh se softwarovým řešením, s jehož pomocí je možné nahrávat televizní vysílání a ukládat jej na pevný disk. Zatím to má ale jednu vadu na kráse - neobejdete se bez PC. PS2 slouží vlastně jen jako propojení mezi počítačem a televizí. A když se nad tím zamyslíme, konzole vlastně není ani nezbytná, můžeme se obejít i bez ní... Sony přesto tvrdí, že se jedná o velký skok kupředu. Pokud však rychle nepřijde s něčím zajímavějším, asi mu to nikdo neuvěří.
Zdroj: ZDnet


Čtvrtek 19. září 2002
V minulém dílu GameEkonomu jsme vás informovali o tom, že Blizzard Entertainment se možná chystá vstoupit na konzolový trh. A vida, je to tu. Na výstavě Tokyo Game Show zástupci této společnosti oznámili vývoj hry StarCraft: Ghost, která bude určena – prosím virbl – pro konzole nové generace. Výhradně. Žádné PC. Háček je v tom, že v Blizzardu nemají s těmito platformami prakticky žádné zkušenosti, takže jim budou pomáhat vývojáři z renomovaného studia Capcom. Na první pohled to nemusí být zřejmé, ale signál, který tvůrce Diabla a Warcraftu vyslal hernímu světu, lze interpretovat jen jedním způsobem - budoucnost opravdu patří konzolím, PC se stává marginální záležitostí. Nebo si snad někdo dokáže představit, že by byl další díl série Final Fantasy určen výhradně pro počítače? Teď už jen zbývá, aby byl také Doom 3 pouze pro konzole a armageddon může začít...
Zdroj: Blizzard

Ve stejný den vyšly dvě zprávy, které vrhají zajímavé světlo na vleklou "válku konzolí". Sony oznámilo, že od listopadu 2000 odešlo do obchodů více než 40 milionů kusů PS2, přičemž ještě v květnu tohoto roku to bylo 30 milionů. Úspěch, o němž se jeho konkurentům může jenom zdát. Ale nic není černobílé. Microsoft přešel do ofenzívy a rozhodl se představit v Británii službu Xbox Live, neboli připojení Xboxu k internetu. Tím vzal Sony vítr z plachet, alespoň co se Evropy týče. Online podpora pro PS2 totiž funguje v Japonsku a jakž takž v USA, na Starém kontinentu se ale její spuštění stále oddaluje a oddaluje. Ještě ani není jasné, jak by vlastně měla vypadat. A vida, už příští týden přijde Microsoft se svou vizí upravenou pro evropské poměry. Bude to ona poslední kapka, která přinutí Sony jednat, nebo bude japonský gigant přece jen čekat až do roku 2005, kdy by se měl na trhu objevit PlayStation 3?
Zdroj: GamesPress

Vydavatelská společnost Infogrames má problémy již za sebou. Alespoň tomu napovídají zveřejněné výsledky za fiskální rok 2002. Zatímco loni vykázala provozní ztrátu 51 milionů dolarů, letos se dočkala provozního zisku ve výši 962 tisíc dolarů. To není sice zrovna závratné číslo, ale je alespoň kladné. Infogrames za to vděčí především nárůstu tržeb o 44 procent na úroveň 419 milionů dolarů a razantním škrtům v administrativě. Na rozdávání dividend akcionářům ale stejně nedojde, protože je zapotřebí splatit zhruba 12 milionů dolarů z úvěrů, které společnosti poskytly různé banky. Bitva je tedy vyhrána, válka však ještě neskončila. V Infogrames se musí i nadále šetřit jak to jen jde. Rozpuštění týmu Microprose tedy nemusí být posledním císařským řezem, který společnost potkal.
Zdroj: GamesIndustry


Střípky a zajímavosti:

  • Vydavatelský dům Take Two Interactive si zřídil stálou pobočku v Amsterodamu. Zdejší pracovníci budou mít na starost nejen země Beneluxu, ale dozor nad celým evropským trhem. Že bychom se dočkali i u nás více titulů z jejich produkce? To by byla dobrá zpráva, protože jejich hry rozhodně nejsou nejhorší.
  • Zlaté časy nastávají i v Criterion Software. Společnost, která přišla s uznávanou technologií RenderWare, má nyní přes 200 zaměstnanců a hodlá posílit svou pozici na trhu. Inu, to by nemuselo být špatné...
  • Se zajímavou výmluvou přišli pracovníci americké pobočky společnosti SEGA, když měli veřejnosti zdůvodnit odklad vydání hry Panzer Dragoon ORTA z letošního listopadu na leden 2003. Prý chtějí "pokračovat v začleňování inovativních herních prvků a propracovaného příběhu". Ale no tak. Pokud necelé dva měsíce před vydáním zjistili, že herní systém je nudný a příběh plytký, vypovídá to něco o jejich schopnostech. Nebo že by na poslední chvíli dostali tolik geniálních nápadů?
  • Společnost THQ se ocitla na seznamu sta nejrychleji rostoucích technologických firem prestižního časopisu Business 2.0, a to hned na 29. místě. Gratulujeme.
    Zdroj: GamesPress