EA, Ubisoft a Sony válcují výroční ceny AIAS
Třicet šest nejrůznějších ocenění v oblasti počítačových her a vývojářských řemesel rozdá za dva dny společnost Academy of Interactive Arts Sciences (AIAS) během akce, které můžeme s klidem říkat herní Oskaři. Vyhlášení cen za úspěchy v interaktivním průmyslu proběhne v Palms Casino Resortu v Las Vegas za účasti většiny velkých hlav herního průmyslu. Doprovodná konference DICE je ostatně vyprodaná, účast na ní se mezi lidmi z branže prostě nosí.
Hlavní kategorií je stejně jako v případě filmů titul roku bez závislosti na platformě. Počet finalistů v této kategorii je devět, každá hra má jiného tvůrce, dva tituly distribučně zaštítila společnost EA. Do finále se dostaly hry Command & Conquer: Generals, Call of Duty, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Prince of Persia: The Sands of Time, Ratchet & Clank: Going Commando, Rise of Nations, SSX 3, Star Wars: Knights of the Old Republic, a také Legend of Zelda: The Wind Waker.
Nejvíce nominací má distributor Electronic Arts s 29 kandidáty na ocenění následovaný Ubisoftem se 23 tituly a Sony Computer Entertainmentem. Kromě hry roku celkově a v nejrůznějších kategoriích se ocenění dočkají také skladatelé hudby, grafici, designéři a také herci, kteří se objevili ve hrách.
Nablýskaná sláva vypadá lákavě, ale pohled do nominací je smutný hlavně v kategoriích, které hovoří třeba o vývoji postavy nebo hudbě ve hrách. Jako by pánové z akademie neviděli dál než za PR oddělení herních distributorů. Ale tak je to u všech soutěží a někdo nakonec dva dny ve městě neřesti zaplatit musí, no ne?
Zdroj: DGD
Vývojáři mají vlastní výroční ceny
Konkurenční ceny v oblasti počítačových her, snad aby se dostalo na každého, vyhlašuje také mezinárodní organizace herních vývojářů IGDA. Vývojáři rozdají skromných osm cen, ale narozdíl od AIASu z jejich výběru přeci jen čiší určité zaujetí vývojem her a důraz na inovaci, který se projevuje i ve vyhlašování "nejlepšího nováčka sezóny". V této kategorii se do finále dostali Big Huge Games za Rise of Nations, malá společnost eGenesis za zajímavou MMORPG A Tale in the Desert, Infinity Ward za Call of Duty, S2 Games za Svavage: The Battle For Newerth a Sningin' Ape Studios za hru Metal Arms: Glitch in the System. Ceny budou vyhlášeny v méně okázalém San José ve středu 24. března.
K základním osmi cenám přibude letos ještě několik dalších ocenění jako je celoživotní výkon, první tučňák (i na Linuxu je pár her, ale výběr je tak úzký, že by jeden plakal) nebo přínos herní komunity.
Zdroj: DGD
Prezident EA: N-Gage je ptákovina
Tohle asi šéfové Nokie nečekali, ale stalo se. V rozhovoru pro tiskovou agenturu Reuters prezident a výkonný ředitel distributora Electronic Arts John Riccitiello prohlásil, že když poprvé dostal "tu věc" do ruky, věděl, že je to ptákovina – prostě mu připadala pitomá (stupid)". Dále uvedl, že prodej software pro toto zařízení je špatný až bezpředmětný. EA se prostě spolupráce s Nokií nevyplácí. Každopádně tvrdá slova šéfa EA určitě prosazení N-Gage nepomohou, EA je v tuto chvíli největším distributorem her pro tento hybridní telefon.
Původní vyjádření v závěru interview pan Riccitiello zmírnil s tím, že Nokia přijde na to, jak se v herním průmyslu prosadit, jen zatím neví, jak na to. My jen dodáme, že pro úspěch budou muset přijít s něčím lepším, než je N-Gage.
Zdroj: DGD
Jak Japonci u Midwaye
Průběh bitvy o Midway netřeba popisovat, jistě jste se o ní učili ve škole. Stejně tak znáte i vydavatele počítačových her Midway. Ten v uplynulém roce dopadl jak již zmínění Japonci či snad čeští sedláci u Chlumce, když nahlásil za poslední čtvrtletí 2003 ztrátu ve výši 28,6 milionu dolarů. Společnosti se tak nepodařilo zastavit let typu kamikadze i přes brutální restrukturalizaci.
Obrat společnosti se v témže období propadl o kulatých 50 milionů ve srovnání s předchozím rokem. A to už předtím bojoval Midway se ztrátami. Pokles obratu nebyl překvapením, protože většina zajímavých titulů byla přesunuta na rok 2004, aby bylo dost času na jejich vyšperkování. Ale ani letos to nevypadá, že by se situace obrátila, i když má Midway v rukávu třeba Mortal Combat: Deception. Midway stále počítá se ztrátou 19 milionů při obratu 12 milionů za první čtvrtletí. Celoroční ztráta by měla dosáhnout 20 milionů při sedminásobném obratu. Nabízí se otázka, jak dlouho chce Midway vytvářet ztrátu a kdo to sakra jednou zaplatí?
Zdroj: Games Industry
FunCom dostal grant na pokračování The Longest Journey
FunCom zná možná nejvíce lidí jako autory a provozovatele MMORPG Anarchy Online, ale možná větší pozdvižení mezi běžnými hráči vyvolala perfektní adventure The Longest Journey (BW 90%). Nyní se tato hra připomíná ještě jednou.
Grant udělil norský Filmový fond totiž na pokračování The Longest Journey nazvané Dream Fall a uvolnil 200 000 dolarů. Spolu se 100 000 na hru The Kids on the Block od Minimedie jde o první státní podporu počítačových her. Peníze od fondu nejsou nijak zlomovou částkou, ale jde o zajímavý úkaz, který svědčí o tom, že některé počítačové hry nabízejí nejen hráčům, ale celé společnosti něco navíc než jen laciné vybití agresivity. Kdy se něco podobného stane v České republice nevíme a ani netušíme, jestli se toho dožijí naši vnuci.
Zdroj: Yahoo!