Xbox3

Xbox3

GameEkonom: křik a nadávky z herní kuchyně jen za dvacet dolarů

  • 3
Nejsprostší kuchař světa nadává na Wii, Sony chystá vlastní Nunchuk, Xbox 360 bude levnější a rekordy ve hrách knižně

Možná znáte televizní pořady jako je Kitchen Nightmares nebo Hell's Kitchen. Jejich hlavním protagonistou je britský šéfkuchař Gordon Ramsey, který se pyšní několika michelinskými hvězdičkami a nedávno otevřel luxusní restauraci Maze i v Praze (tam ale úroveň výrazně kazí nedobří číšníci). Gordon Ramsey si statut celebrity nevybojoval pouze svým vařením, dokonce ani sladkým úsměvem, jako jeho kolega Jamie Oliver. Ramsey, to je muž, který pro jadrné slovo nejde daleko a jeho show tak v USA připomínají koncert ve vypípávání sprostých slov.

Šéfkuchař Gordon Ramsay"K***a, co to tam s***š, ty tlustý hovado. Ses p****l nebo tě matka mlátila do hlavy? Vypadni!" Zděsili jste se? Pobavili? Ať tak či tak, podobnou smršť nadávek můžete naladit už nejen na svých počítačích, ale i na displeji svého počítače. Gordon Ramsey totiž své jméno svěřil nízkorozpočtové (a levné) hře pro příležitostné hráče.

Hell's Kitchen umožní hráči zažít atmosféru Pekelné kuchyně, ve které v televizi soutěží proti sobě dva týmy kuchařů. Jejich cílem je bezvadně nasytit hosty v restauraci, a to se neobejde bez spousty práce a křiku. Na rozdíl od televize si ale hráči budou moci vyzkoušet nejen vaření, ale také obsluhu hostů.

Nejzajímavější na ní je kromě 3D modelu Ramsey, jeho autentického křiku a sbírky receptů také cena, která je v případě PC verze stanovená na 20 dolarů. Ještě zajímavější ale je, že titul míří i na Wii a Nintendo DS. Zkušební verze pro PC, kterou je možné hrát hodinu, je k dispozici třeba na stránkách v www.playhk.com.

A proč o tom píšeme? Jednak máme rádi Ramsayův neodolatelný repertoár nadávek a navíc chceme poukázat na to, jak se svět filmu, televize a videoher neustále propojuje. A podle prvních recenzí se stále potvrzuje, že hry podle filmových a televizních licencí nejsou zrovna špičkové a osloví hlavně fanoušky bez větší hráčské praxe. A ti možná mají opravdu častěji Nintendo Wii nebo DS.

Sony chystá vlastní Nunchuk
Když něco u konkurence funguje, je nutné to okopírovat a využít pro zvýšení vlastního zisku. Tak zní pravidlo průmyslové špionáže i běžného konkurenčního boje.
V případě elektronické zábavy jsme svědky vykrádání od samotných počátků videoherního průmyslu, a tak není divu že Sony Computer Entertainment chystá rozkládací herní ovladač, který by umožnil totéž, co umí ovladače k Wii. Tuto informaci přinesl vývojářský web Gamasutra s tím, že oficiální představení nového ovladače Sony zatím neplánuje, ale první prototypy už firma poslala vybraným vývojovým studiím.

PlayStation 3 refer - celySony to má s ovladači vůbec těžké, velkou pozornost vyvolal už kolotoč kolem ovladače Sisaxis pro PlayStation 3, který původně postrádal vibrační odezvu. Prý to technicky nebylo možné. A pak se stal zázrak. Sony uzavřela dohodu s majitelem patentu na forcefeedback a vibrační ovladač pro PS3 byl na světě.

Zavedení nového typu ovladače pak může přilákat hráče, kteří zatím dávají přednost jednoduššímu a levnějšímu Wii, ale zároveň nepochybně přiláká pozornost právníků Nintenda. Ti ostatně právě teď žalují americkou firmu Nyko za to, že její nápodoba Nunchuku porušuje patenty Nintenda.

Xbox 360 bude levnější
PlayStation 3 začíná v prodejích předhánět konkurenční herní zařízení Xbox 360, a tak se i finanční analytici předhánějí v odhadech, kdy a o kolik Microsoft svou herní konzolu zlevní. Podle Jesse Divnich ze společnosti EEDAR ke snížení ceny Xboxu dojde letos na veletrhu E3, který se koná v polovině července. Kromě snížení ceny očekávají analytici také představení nové verze konzoly s novými funkcemi, a to v podobě varianty s šedesáti gigabytovým pevným diskem. V rámci konkurenčního boje pak odborníci očekávají obdobný krok i ze strany Sony.

Xbox 360Microsoft nicméně stále naráží na několik problémů. Tím prvním je stále oslabená důvěra zákazníků, které odrazuje mediálně propíraná vysoká poruchovost přehřívajících se Xboxů 360. Druhý problém je ale možná závažnější – Microsoftu se nepodařilo oslovit skutečné masy. Většina titulů pro Xbox 360 se zaměřuje na „klasické“ zapálené hráče, kterých ale není tolik, jako lidí, na které cílí Nintendo i Sony.

Rostoucím prodejům Sony PlayStation 3 navíc nahrává konec války mezi formáty HD DVD a Blu-Ray pro přehrávání filmů ve vysokém rozlišení – PS3 si někteří lidé kupují hlavně kvůli přehrávání Blu-ray filmů díky nízké ceně konzoly a podpoře pokročilých funkcí, jako je stahování bonusového obsahu z internetu. Microsoft přitom vsadil na poražený formát a distribuce kvalitního obsahu v HD po internetu, pro kterou je Xbox 360 jako stvořený, je zatím jen v plenkách.

Rekordy ve hrách knižně
Honby za rekordy nebylo ušetřeno snad žádné odvětví lidské činnosti, od hodu oštěpem přes délku vlasů až po udržení co nejtěžšího závaží zavěšeného na spolknutém meči (Matthew Henshaw  z Austrálie udržel na čtyřiceticentimetrovém meči ve svém jícnu dvacetikilový pytel brambor, stalo se v roce 2005). Svět videoher nezůstává stranou, naopak.

Už videoherní automaty v maringotkách udržovaly žebříček nejlepších výkonů a dosažení nejlepšího výsledku bylo motivací pro naházení obsahu prasátka pro nejednoho jinocha. Je tedy až s podivem, že teprve letos vyšla Guinnessova kniha rekordů také ve speciální hráčské verzi.

Guinness World Records: Gamer's Edition 2008 nabízí rekordy rozdělené do nejrůznějích kategorií. Nechybí žebříček nejprodávanějších her, nejvyšší skóre v různých hrách, informace o průkopnických hrách i podivnosti, jako je nejdelší trest odnětí svobody za hraní videoher. Webové stránky herní edice Guinnessovy knihy rekordů nabízejí také možnost vytvoření vlastního rekordu – potřeba je registrace  a nějaký ten rekord, který bude možné dokázat.

Z obsahu knihy vybíráme: Jediná cenzurovaná sportovní hra – BMX XXX. Ve hře bylo možné sledovat několik nahých bikerek, což ve verzi pro PlayStation 2 vedlo k doplnění černých obdélníčků přes intimní partie závodnic. Nejrychlejší průchod hry Half-Life 2 – 1 hodina 36 minut, 57 sekund. A nakonec, a to asi nikoho nepřekvapí: hra, která se objevila na největším počtu různých zařízení – Tetris. Jednoduchá logická hříčka původem z Ruska se objevila na 55 různých počítačových platformách.