Tvůrci Projektu Entropie se ubránili BSA
Společnost MindArk Studios, která stojí za MMORPG Project Entropia - online hrou s netradičním obchodním modelem postaveným na převodu reálných peněz na virtuální, oznámila vítězství ve sporu s protipirátskou organizací Business Software Alliance. BSA stáhla žalobu, podle které měl MindArk pro vývoj své hry používat nelicencované kopie produktů Microsoftu, Adobe, Macromedia a Autodesku.
Vyšetřování prokázalo, že MindArk měl pro všechen používaný software náležité licence a BSA nezbylo, než stáhnout žalobu po dvou letech úporného boje. Pro MindArk celá kauza neskončila, vzhledem k problémům, které společnosti žaloba a následné vyšetřování způsobila, hodlá MindArk podat protižalobu s žádostí o odškodnění. Protižaloba bude směřovat proti BSA i jednotlivým členům této organizace. Peníze z odškodného by měly být použity na další vývoj Entropie, která má přibližně 180 000 uživatelských účtů.
Zdroj: MindArk Studios
Žádné překvapení - nejvíce utrácíme za hry pro konzoly
Suchá čísla o tom, kolik utratí průměrný herní nadšenec ročně za videohry, už jste určitě viděli. Podle IGN nadšenci utratí ročně cca 700 dolarů, což představuje 14 "áčkových" her. Z tohoto rozpočtu v průměru připadá 341 dolarů na hry pro konzoly, 233 dolarů na hry pro PC a herní příslušenství vytahá z kapes hráčů ročně 140 dolarů. Tyto výsledky indikují, kde jsou v herním průmyslu reálné peníze. Převaha výdajů na konzolové hry v anketě totiž jen potvrzuje obecný trend vycházející z reportů obratu herního průmyslu.
Vyšší prodeje her pro konzole mají několik vysvětlení. Vliv SW pirátství je nepopiratelný a připomínáme ho často. Další výhodou konzol je jejich uživatelská obec, která je méně technicky sofistikovaná. Hodně rodin nemá počítač s DVD vypalovačkou, ale má konzolu, do které hry kupuje. Protože i nadále používají konzoly hodně děti (počítáme sem i GameBoye a pod.), můžeme počítat také s tím, že originální hry kupují rodiče. Je jen škoda, že nemáme k dispozici čísla o mobilních hrách pro telefony s podporou Javy. Tenhle obor je čím dál zajímavější.
Zdroj: IGN
Autor Dooma bloguje - i o Java hrách
John Carmack nahradil svůj .plan projekt klasickým blogem. Velice zajímavý je ještě loňský záznam o tom, proč ještě není Quake 3 engine Open Source (ale bude!). Důvodem je uzavření smlouvy s vývojáři další hry založené na tomto postarším engine a podle Carmacka by vážně nebylo pěkné týden po inkasování stovek tisíc dolarů za licenci k engine uvolnit tento engine i se zdrojovým kódem zadarmo.
Poslední zápis v elektronickém bloku Johna Carmacka se týká problematiky vývoje her pro mobilní telefony. Carmack by rád propojil Doom a Bard’s Tale v 3D RPG, naráží přitom na omezení dané programovacím jazykem Java, různorodostí implementací pro různé telefony (až 100 různých platforem namísto "write once, run anywhere"). Docela zajímavé je sledovat myšlenkové pochody titána počítačové zábavy nad rozvíjejícím se odvětvím. Ostatně s pronikáním specifických grafických čipů a dalších vychytávek do mobilních telefonů se snad zjednoduší vývoj graficky náročnějších her. Snad to příliš nezvýší jejich cenu, to by byl smutný kolotoč, ony ty předělávky klasických hříček za pár korun mají něco do sebe.
Zdroj: Gamasutra
Manažeři EA čelí žalobě kvůli podvodu s akciemi
Zatím anonymní akcionáři společnosti Electronic Arts prostřednictvím právnické firmy Schiffrin a Barroway požadují odškodnění. Cítí se být poškozeni tím, že manažeři EA prodávali své zaměstnanecké akcie v týdnech před oznámením zhoršených vyhlídek na ziskovost firmy. Společnost Electronic Arts měla své akcionáře klamat tím, že utajila či nesprávně interpretovala informace o ztrátách tržního podílu, snižování marží a celkově tak stavěla zveřejňované informace o finančním zdraví společnosti na vodě.
Žaloba směřuje jmenovitě proti výkonnému řediteli Larrymu Probstovi a finančnímu řediteli Warrenu Jensonovi, které obviňuje z porušení zákona o obchodování s cennými papíry. Manipulací s informacemi si měli zajistit bezpečný odprodej akcií v hodnotě 19 milionů dolarů, které by po zjištění skutečného stavu věcí výrazně ztratily na ceně. Po oznámení, že společnost vydělá za účetní rok 2005 pravděpodobně o 180 milionů dolarů méně, než se plánovalo, klesla hodnota akcií o 15 %. V kritickém období před oznámením zhoršeného výhledu na finanční výsledky mělo velké objemy akcií prodat sedm vysoce postavených manažerů EA.
Zdroj: Games Industry
V Austrálii až pět let vězení za koupení pirátské hry
Organizace Crime Stoppers v Austrálii odstartovala masivní kampaň, která varuje rodiče před nákupem pirátských verzí her. Kampaň vyvolala vysoká míra pirátství, kdy na každou prodanou originálku připadá jedna nelegální kopie. Kampaň připomíná, že snaha ušetřit na software může vyústit v záznam v rejstříku trestů, protože podle tamního práva je nákup pirátského software prohřeškem stejně jako jeho prodej. Postih se pohybuje od peněžitého trestu do výše 55 000 australských dolarů až do odnětí svobody na dva až pět let.
Zdroj: The Age