Bond, James Bond. Jedna z dlouhodobě nejoblíbenějších a nejdelších filmových sérií se hrou Nightfire snaží dostat i do podvědomí hráčů. Vždyť komu by se nelíbilo prohánět se v rychlých autech, mít vždy po boku krásnou ženu a používat všelijaké high-tech vynálezy. Perfektní na filmu je, jak se tam čím dál více objevuje skrytá reklama, ale mohu vás ubezpečit, že ve hře tomu tak není.
Po velice dlouhém loadování, během čehož si prohlédnete všechny licence, se dostáváme ke hře. Děj se točí kolem nebezpečného Orbitálního kanónu jménem Nightfire, jímž chce hlavní padouch ovládnout svět. V příběhu samozřejmě nechybí ani „Bond Girl“. Hra začíná na zámku, který je tedy velice jednoduchý, dále se dostaneme do lokalit jako je mrakodrap či jakási elektrárna.
Hra samotná je postavená na enginu (dáli se tomu tak říkat :o) kapesní verze Medal of Honor: Underground. Pokud jste ji někdy viděli, musíte asi uznat, že grafika je přímo hnusná. Design sice oproti minulosti udělal lehký krok kupředu, ale stále nic moc. Když sniperujete tak fakt, že jste se trefili poznáte až z toho, že jeden chumel pixelů (tak deset) si prohodí barvy. Tvůrci se nicméně poučili z MoH a protivníci už nemají „obličeje“, ale kukly, které jsou jednobarevné a vypadají „uvěřitelně“. Ovládání se mi celkem líbí, obsahuje totiž věci typu skrčení a skákání a je dosti intuitivní. Neměl bych tady co vytknout nebýt klíčové skutečnosti, že takové pohybování v prostoru je skutečně hodně líné a zaměřování nezřídka nepřesné.
Síla protivníků vychází povětšinou z jejich počtu a přesnosti. Inteligence je jinak téměř nulová. Prostě to běží nějakým směrem a střílí. Některé mise jsou dělané tak, že vás protivníci nesmí vidět, to pak postupujete s paralyzérem ukrytým v klíčkách od automobilu, resp. s perem vrhacím uspávací šipky a jednoho po druhém je likvidujete. Naštěstí nikdy nejsou víc než jeden a bezpečnostní kamera pohromadě :o).
Jinak hra obsahuje i mnoho klasických bondovských vynálezů - lano v mobilu, hodinky s laserem, PDA odemykající zámky. V jedné misi máte za úkol proplížit se lokací, zavirovat počítače, pak se dostat do sejfu a v poslední části skočit padákem z mrakodrapu. Každá mise je zpravidla rozdělena na tři části, bohužel mezi nimi nejde ukládat, což může být místy hodně frustrující! Jednotlivé pasáže jsou prokládány animacemi, které ale z mě neznámých důvodů nejsou přes celou obrazovku, což je škoda.
No, abych to tady rychle nějak uzavřel - přes některé designerské vychytávky
má hra k ideálu (nebo jen k Doomovi) velice daleko
a já bych se jí snažil
vyhnout. V téhle ceně najdete i lepší tituly.
S přihlédnutím ke skutečnosti, že na GBA se v tomto žánru dají
dělat rozlehlé 3D prostory v samotném závěru svého povídání vyslovím naději,
že se někdy dočkáme i Dark Forces:o)
James Bond: Nightfire | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|