Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gears of War 2? Mlýnek na maso!

aktualizováno 
Líbily se vám Gears of War? Tak počítejte s tím, že druhý díl vás srazí na kolena. Gigantická monstra, stovky Locustů a totální atmosféra.

Gears of War 2 nové scany

Gears of War 2 nové scanyEpic mlžil s Gears of War 2 tak, že proslulé mlhy nad Londýnem jsou proti tomu průzračným vzduchem nad Saharou. Zatímco napínal fanoušky prvního dílu neustálými úvahami, zda druhý vůbec vyjde a pokud, tak někdy ve vzdálené budoucnosti, celý tým makal na plné obrátky. Dosud jsme měli jisté jen to, že ve hře budou boje "muže proti muži", aneb kdo rozřízne Locusta motorovkou rychleji. Viděli jsme demonstraci Unreal Engine 3.5 s jeho vychytávkami a mohli se dohadovat. Teď už konečně víme detaily hry a dost se nám tají dech. Místo opakování původního titulu s nepatrně odlišným dějem, se rýsuje extáze, která nás zarazí do křesel před obrazovkami a monitory. Čtete správně, v žádném případě nevěříme tvrzení o exkluzivitě pro Xbox 360. Možná do té doby, než bude PC konverze hotová.

"Zdál se vám Brumak veliké monstrum? Máme připravena taková, vedle kterých bude působit tak nevinně, jako mládě pandy!" Tento výrok Cliffa Bleszinského z Epicu od okamžiku zveřejnění screenshotů nových monster na sebe vzal opravdu zcela jinou podobu. Už tomu věříme. A to jsme viděli jen fragmenty. Motiv pokračování je prostý. "Když jste chtěli válku, budete ji mít. Ale na vašem území!" Gears of War 2 nové scanyCo z toho plyne pro Marcuse Fenixe? Cesta do podzemí, do říše Locustů, odkud pomocí svých emergency holes přepadají přežívající zbytky lidstva. A podzemí je pro monstra naprosto ideální. Nakonec, útok obřího pavouka, který se nakonec zřítí do žhavé lávy, se odehrál právě v podzemí. A je to výhoda i pro Unreal Engine 3.5, který vždy bude silnější v interiérech, než v exteriérech. Ačkoliv autoři slibují, že i těch si užijeme. A nejen ve městě Jacinto, které představuje místo posledního odporu na Seře. Ne vše se bude odehrávat v podzemí, ulice čekají. Doufáme, že potenciálu města bude využito lépe a nedostaneme se pouze do přesně nadefinovaných koridorů. Soudě podle slov o otevřených prostorých mimo město, kam pojede tým Marcusových bojovníků přepadnout Locusty v jejich domácím prostředí, budou obavy patrně liché.

Gears of War 2 nové scanyCo nám slibuje příběh? Autor komiksů a novel Joshua Ortega se stará o napětí. Jsme ve světě, kde není nic jistého, kde každá chyba může být tou poslední. Právě proto je tentokráte příběh výrazně temnější, propracovanější, stojící hodně na dialozích hlavních postav, kde stejně jako minule jsou klíčovými Marcus a Dom. Napětí má zabezpečit i práce kamery. Ta má právě při dialozích najíždět tak, aby co nejvíce ovlivňovala emoce hráčů záběry na výrazy tváře. Do hry mimochodem přibyl povel "drž hubu", který veškeré dialogy skipne a vrhne vás zpět do akce. Děj slibují tvůrci zajímavý. Šest měsíců po úspěšném odpalu bomby v podzemí je bilance děsivá. Nesčetně Locustů bylo zničeno, ovšem důsledky exploze se odráží i na lidstvu, které, již tak zdecimované, drtí morová rána. Do toho všeho tajná zbraň Locustů vytváří obrovské díry v povrchu, které pohlcují jedno místo odporu za druhým s výjimkou Jacinta na pevném podkladu.

Potvrzuje se tak trochu názor, že první Gears of War bylo víceméně rozšířené technologické demo, u kterého pořádně autoři nevěděli, zda uspěje a tudíž nevytvářeli žádnou pevnou příběhovou linii. Sice jsme jim všichni nadávali za to, že pořádně nevíme podstatu děje Gears of War, ale nyní mají vedle většího rozpočtu na hru, lepšího enginu také možnost si s dějem vyhrát. Gears of War 2 nové scanyUž level 2 vypadá slibně. Konvoj Fenixových bojovníků ve stroji Derrick se blíží k horám, zarostlým lesy, když tu útočí létající předvoj armády Locustů. Derrick je fenomenální stroj, mixuje v sobě gigantický tank s technikou schopnou odpalovat dvoučlenné kapsle do podzemí. Honička lesem, porážené stromy, objevuje se Brumak. A to je jenom nepatrný začátek, podzemí čeká. Všichni, kdo jsme první Gearsy hráli, dobře víme, jak si Epic dokázal fantasticky pohrát s lesem v bouři, jakou atmosféru strachu a napětí se podařilo navodit. Ačkoliv věříme Cliffymu jeho vyprávění o daleko větších monstrech, Brumak docela vystačil. Když si to představíme vše dohromady, obří stroj, útok locustí pěchoty, štvanici po lese a do toho napadení Brumakem, nemáme opravdu obavu, že bychom při hře mohli byť jen chviličku pocítit záblesk nudy. Mimo jiné také proto, že věříme Timu Sweenymu jeho slova o naprosto nesrovnatelné kvalitě grafiky a možnostech druhého dílu oproti dílu prvnímu.

Gears of War 2 nové scanyGears of War 2 už nebudou prý hrou, kde se na obrazovce objeví několik postav a možnosti jsou vyčerpány. Můžeme prý počítat se stovkami nezávisle jednajících Locustů, tak jako jsme je mohli vidět v technologickém demu Unreal Engine 3.5, systém nasvícení se posunul od realistického k více filmovému. Tedy hráč musí získat právě onen dojem vtažení, jak ho zná z filmů. Epic však chrlí novinku za novinkou, zvláště na poli designu. Ať jde o podzemní monstra, zářící zvláštní bioluminescencí, nebo o gigantický Centaur tank, mixující tank s monster truckem, nebo o nové nepřátele, locustí mnichy Kantos, kteří jsou schopni vedle úporného boje oživovat padlé. Momenty, kdy jsme občas zvedali po zaznění gongu v původní hře oči k nebi, protože jsme mohli přesně čekat, kdy Locusté udeří a s druhým zaduněním jsme věděli, že je konec, skončily. Tentokráte si nebudeme nikdo jistý, že se nedaleká mrtvola nezvedne a nepustí se do boje znovu. Ačkoliv s preferencí boje nablízko motorovými pilami máme pocit, že ne vše půjde znovu oživit.

Gears of War 2 budou výrazně temnější, výpravnější, rozsáhlejší. Můžeme se těšit na designéry utržené z řetězu, kteří už mají potvrzeno od fanoušků, že se nemají držet žádných mezí. Můžeme čekat novou techniku, obří příšery, zničitelné prostředí, vylepšené zbraně, nové postavy, odhalení pozadí mnoha nejasností z prvního dílu. Gears of War 2 nové scanyZkrátka komu první díl imponoval, bude při hraní singleplayeru spokojen. Expandoval i multiplayer, který umožňuje i v co-op hraní každému hráči, aby si nastavil vlastní obtížnosti, takže elitní voják může doprovázet začátečníka a přitom si nemusí nastavovat nejnižší obtížnost. Jedno je jisté. Pokud Epic bude hru vydávat za jakési vyvrcholení, nevěřte mu ani slovo. Patrně v době, kdy probíhají práce na GoW2, již další tým pracuje na třetím díle. Zda ho uvidíme ještě na Xboxu 360, nebo půjde o startovní hru pro Xbox další generace, o tom můžeme jen spekulovat. Jedno je jisté. Ať se bude Marcus Fenix se svým komandem snažit bojovat sebelépe, planetu Sera očekávají další a další boje. Protože pro ně byla stvořena, stejně jako celý šílený svět Locustů a decimovaných zbytků lidstva. 

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.