GGC hovoří o vývoji hry Prdel světa

Koncem prázdnin by měla vyjít nová česká humorná adventura Prdel světa od GGC. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.
Screenshot ze hry Prdel světa

Koncem prázdnin by se měla na pultech prodejen s počítačovými hrami objevit nová česká humorná adventura Prdel světa, na níž Gruppen Grave Comunity (GGC) pracuje již téměř dva roky. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.

Když někdo pojmenuje svou hru Prdel světa, tak se první otázka přímo nabízí: Jak a koho to vlastně napadlo?
Honza Princ (scénárista): Námět mě napadl asi před dvěma lety, ale tehdy to ještě neměla být zdaleka tak drsná hra. Nebyli jsme ještě tolik zkažení, takže šlo jen o krvavou adventuru s minimem neslušných výrazů a hlavně v první fázi úplně chyběla erotika.

A teď to vypadá jak?
Jirka Urban (grafik): Krve jsme ještě přidali a tvrdšími výrazy jako: -censored- nebo -censored- se to tam jenom hemží. Nějak si s tím nelámeme hlavu.
Laďa Doležal (programátor): A erotika taky bude. Jupííí!
Honza Princ: Vzhledem k tomu, co je cílem hry, tam opravdu pár "hambatějších" scén je, ale jak moc a v jak "tvrdé", to se nechte překvapit.
Michal Vrbka (animátor): "Hambatější" je hodně měkkej výraz. Musíme tam dát nějaký varování, protože slabší povahy by to nemusely rozchodit.

Screenshot ze hry Prdel světa

Kolik lidí vlastně na Prdeli dělá?
Michal Vrbka: No my čtyři, pak náš zvukař Karel Kašparec, Jirka Martínek, kterej nám dělá web a pár kreativních houmlesů z okolí...
Laďa Doležal: Napiš tam prostě, že je nás moc. Asi tak šest.

Je Prdel světa váš první projekt nebo byly nějaké pokusy už dříve?
Jirka Urban: Většinou jenom takový mazanice.
Michal Vrbka: Mě z toho vynechte, já jsem neudělal nic.

Dobře vrátíme se ke hře. Co zápletka a příběh hry?
Honza Princ: Hodně zjednodušeně tam jde o to, že existuje království jménem Prdel světa, kde líní a tlustí trpaslíci vládnou lidem. Lidi jsou hloupý a neorganizovaní, a tak se nezmůžou na odpor dokud nepřijdou myslivci ze severu a nepomůžou jim trpaslíky svrhnout a postřílet. Zádrhel je v tom, že ekologická frakce myslivců prosadí, že by měli jednoho trpaslíka ušetřit v zájmu zachování druhu. Úkolem pak je dostrkat posledního trpaslíka Cholaše k tomu, aby utekl, zachránil rod a ještě pár dalších věcí, který by nebylo dobrý zatím prozrazovat.

Proč zrovna malí tlustí trpaslíci mají vládnout lidu a proč jsou lidé hloupí? Máš nějakej zvláštní vztah k trpaslíkům, případně přímo k Cholašovi?
Honza Princ: Trpaslíky mám docela rád proto, jaký jsou to správný malý vychcaný mrchy. A s těma lidma je to tak, že oni zas tak blbý nejsou, ale nejsou organizovaní a trpaslíci je utlačujou, a tak se přidají na stranu myslivců, kteří tam vlastně symbolizujou komunisty (jejich strana se jmenuje Levý brok). Vůbec z komunistů si dělám dost často - censored - (viz název hry), protože je nemám rád.

Screenshot ze hry Prdel světa

Čím bude vaše hra tak vyjímečná, jak tvrdíte? Zaslechl jsem něco o možnosti zvolit si postavu.
Michal Vrbka: Jo, to tam bude. Budete si moct vybrat ze dvou ženskejch a dvou chlapů průvodce hlavního hrdiny, kterej zasahuje do dialogů a hádá se s ním. Pro každýho z průvodců bude hra trochu jiná.
Honza Princ: Udělali jsme to vlastně z nouze, protože Cholaš má v hlavě -censored- a asi by to bez pomoci nedohrál. Nakonec jsme ale zjistili, že je to hodně příjemný, když přijdeš k adventuře a můžeš si vybrat za koho hrát.
Laďa Doležal: Mimo to jsme klasický plnění úkolů zpestřili několika rébusy, řešíte tajný abecedy, šoupáte šutrákama a tak.

Na co se můžeme těšit po grafické stránce? Jak se vyvíjela grafika a vůbec?
Jirka Urban: Vývoj grafiky a animací zabral asi nejvíc času. Kreslili jsme to ručně přímo do počítače v rozlišení 640 na 480 ve zhruba 65000 barvách. Je tam přes třicet pozadí, který se během hry výrazně mění v závislosti na ději a některý jsou taky až třikrát větší než obvykle a plynně skrolujou.
Honza Princ: Vypadá to dost dobře. Jirka totiž chodil do výtvarné školy a nechalo to na něm následky.
Michal Vrbka: Hodně tomu dodává fakt, že se na každé obrazovce spousta věcí hýbe, lítaj tam ptáci, pobíhaj ježci a každá postava má spousty různých animací a dělá různý vylomeniny. A to mám samozřejmě na svědomí já.
Laďa Doležal: A taky se tam ty NPC různě toulaj a chvilku neposedí, například žebrák si chvíli vydělává před hradem nebo zajde i hlouběji do lesa. Což jsem programoval já.
Michal Vrbka: A animoval já.

Screenshot ze hry Prdel světa

Přestaňte se vytahovat a raději mi řekněte, kdy se dočkáme finální verze?
Laďa Doležal: Nejsem si úplně jist. Ne, kecám, jsem si jist. Zkusíme to stihnout do konce léta.
Honza Princ: Jednoduše řečeno, až holky přestanou nosit plavky a nebude na co koukat, tak do toho praštíme a Prdel vydáme.

Chystáte po Prdeli nějaký další projekt?
Jirka Urban: Promiň, já jsem neposlouchal, nějak mi uniklo, na co ses ptal.
Michal Vrbka: Asi uděláme nějakou hru. Buď další adventuru nebo nějaký RPG.

A otázka na závěr: Co si myslíte o současném vývoji českých her?
Honza Princ: Na jednu stranu, se začíná blýskat na lepší časy, že už se dá na český hry dívat a na druhou se bohužel projevuje zahraniční trend, kdy ustupuje příběh a hratelnost právě na úkor grafiky.


Témata: Erotika