Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost Recon: Future Soldier bude přehlídkou vojenské budoucnosti

aktualizováno 
Oblíbená série taktických akcí se po letech dočká pokračování, které už nesází jen na taktiku, ale také na přímočarou akci ve stylu Modern Warfare.

Ghost Recon Future Soldier

Ve válce už dávno neplatí jen zbraně a dobrá taktika. Čím dál více závisí také na vyspělosti techniky. Kdo se v boji může spolehnout na hypermoderní a neskutečně drahé vybavení, je v jasné výhodě.

Možnost ztratit se před zraky nepřátel? Inteligentní dronové? Schopnost vidět skrz zdi? To už přeci není žádný problém. Již v Ghost Recon: Advanced Warfighter z roku 2006 jste coby voják speciálních jednotek mohli používat vybavení, ze kterého by kolega z Call of Duty: Modern Warfare 3 zezelenal závistí. Třeba takové brýle, které zobrazovaly užitečné informace.

Ghost Recon Future Soldier

V chystaném Ghost Recon: Future Soldier se můžete těšit na všechny výše zmíněné kousky a ještě něco navíc. V typickém stylu série nahlédnete do relativně blízké vojenské budoucnosti. A jako už několikrát se v ní střetnete s Rusy coby úhlavními nepřáteli.

V největším státě světa se totiž k moci dostali ultranacionalisté, kteří se rozhodli podrobit si okolní státy a nakonec vyvolali globální konflikt.

Silnice kdesi v Indii. V zácpě stojí a troubí auta. Zkrátka, v této zemi normální situace. Ale zničehonic začnou lidé utíkat jako splašení. Ozývají se střely. Nezbývá než zaujmout krytí za jedním z opuštěných vozů. Parťáci z jednotky činí to samé.

Úkolem této mise není nic menšího než polapit významného obchodníka se zbraněmi. V celém tom chaosu to ale není vůbec jednoduché. Napočítáme dva nepřátele, ale víme, že jich zde musí být mnohem víc. Do takto nepřehledných situací jsou ideální dronové, kteří od posledního dílu Ghost Recon opět technicky vyspěli.

Ghost Recon Future Soldier

Vypouštíme tedy do vzduchu železného motýlka. Lze ho snadno řídit pomocí obrazu jeho kamery, byť samotné navádění chce trochu cviku. Výsledek se ale vyplatí: každá spatřená osoba je zanesena do vizuálního kontaktu jako obrys, třeba i za autem či zdí.

Ukazuje se, že je na scéně výrazně více nepřátel než jen dva. Drona tak necháme kroužit nad oblastí a vydáváme se do akce. Ta výraznou měrou spočívá ve využívání překážek a pohybu mezi nimi. Rozhodně se nevyplatí vystavit se dešti nepřátelských střel, protože voják, ač špičkově vybavený, mnoho nevydrží.

Přesto se z prezentací zdá, že se Ghost Recon: Future Soldier přiblížil hernímu stylu Call of Duty: Modern Warfare 3. A to jak v tom pozitivním slova smyslu, tedy špičkové dynamice akce, tak v tom negativním, kdy se z velké části vytratila potřeba taktického postupu.

Ghost Recon Future Soldier

V některých situacích sice taktiku využijete, ale ne v takové hloubce a míře jako v předchůdcích. Navíc tento postup dosti spoléhá na využití speciálních prvků výbavy, jako je právě možnost určitého zneviditelnění se.

To se zaktivuje kdykoliv se pohybujete pomalu a skrčení. Pravdou je, že to není opravdový recept na neviditelnost. Zapomeňte na to, že byste takto prošli pod nosem nepřátel. Protivníci ve střední vzdálenosti vás ale neuvidí.

Ghost Recon Future Soldier

Na některých místech si užijete koordinované akce. Obvykle se tak stane v otevřenějších prostorách, které neumožňují přímočarý postup vpřed. Tehdy je třeba scénu dobře obhlédnout a vyhodnotit.

Fotogalerie

Pak stačí dát příkaz parťákům, aby si našli místečko, ze kterého dokáží zneutralizovat protivníka. Všem najednou potom vydáte příkaz a v efektu zpomaleného času se pokocháte realizací.

Velkým příslibem je také možnost rozkládat a znovu skládat zbraně. Autoři slibují tisíce různých kombinací. Mezi nimi sice budou minimální odlišnosti, přesto ale bude k dispozici dostatek skutečně se lišících možností.

Hráči jistě ocení také možnost projít si hrou kooperativním způsobem, a to až ve čtyřech lidech. Domluva a realizace akcí bude ještě důležitější, protože za ní nebude zodpovědný počítač.

Ghost Recon Future Soldier

Ghost Recon: Future Soldier už je ve vývoji dlouhou dobu. Autoři jako by si s konceptem hráli a snažili se z něj dostat co nejvíce pro masové publikum. Pár měsíců před vydáním už nezbývá než doufat, že se to podaří. A navzdory různým zvěstem se dočkají i majitelé PC.

Autor:


Témata: Call of Duty




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.