Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost Recon: Future Soldier je působivý, na předchůdce zapomíná

aktualizováno 
V porovnání s předchozími díly je Future Soldier modernější lineární akcí s důrazem na dech beroucí naskriptované scény a futuristické válečné technologie. K dispozici je například optická kamufláž, magnetické vidění přes překážky či osobní UAV. Zahráli jsme si takřka polovinu příběhové kampaně a nové směřování hry se nám hodně líbí.

Ghost Recon: Future Soldier

Autoři slibují, že celý příběhový mód zabere dvanáct hodin hraní a zdá se, že by to mohla být pravda. Lokace jednotlivých misí se pěkně po bondovsku mění, takže platí: Dej se do armády a poznáš svět.

Prostřednictvím speciální jednotky jménem Duchové nejprve došlo na likvidaci vojenského diktátora v Zambii a následné osvobození agenta CIA zajetého v Nigérii. Ochlazení z horké africké půdy pro změnu přinesla mise v Arktidě. A víc prozrazovat asi není záhodno.

Ghost Recon: Future Soldier

Náplň jednotlivých misí se pestře střídá, ale v základu staví na šabloně speciálních jednotek - infiltruj, získej, znič, zabij, zachraň. Nejde o nic zásadně nového, nicméně ocenit lze snahu o věrohodné vykreslení vojáků. Tedy jako skutečných lidí, nikoliv jen nelítostných mašin na zabíjení.

Duchové tak s pobavením poslouchají, jak další vojáci přehnaně popisují jejich předchozí misi, jindy si zase velitel týmu zavolá synovi před výsadkem do boje. V kombinaci s klasickým příběhem jak z pera Toma Clancyho by to mohlo přinést zajímavý příběhový zážitek, ale na hodnocení je z těch útržků ještě brzy.

Ghost Recon: Future Soldier

V samotných misích se Future Soldier hraje jako klasická akce z pohledu třetí osoby s důrazem na krytí. Tvůrci se inspirovali u kolegů z Ubisoft Montreal, od kterých převzali dynamický systém krytí ze Splinter Cell Conviction. A ještě ho vylepšili. Po zakleknutí do krytu se totiž objeví kurzor, kterým si můžete zvolit další místo k úkrytu, a držením tlačítka voják efektně přeběhne.

Zbraně jsou hvězdy

V testovací verzi byla k vyzkoušení i funkce Gunsmith, která slouží k modifikaci zbraní. Ubisoft si na ní dal pořádně záležet - zbraně totiž zachycuje do nejmenších detailů, můžete si je tedy volně prohlížet ze všech stran. V efektní animaci se rozloží na jednotlivé součásti a veškeré odemknuté části pak můžete měnit. Na Xboxu 360 lze funkci kontrolovat prostřednictvím pohybového ovladače Kinect. A k dispozici bude i aplikace na sestavování zbraní, která je umožní následně sdílet s komunitou. Gunsmith si lze v odlehčené verzi vyzkoušet na této adrese.

Ghost Recon: Future Soldier

Animace vypadají neuvěřitelně reálně, z pohybu vojáků cítíte, že skutečně mají nějakou hmotnost a nejsou jen dutými polygonovými panáky. Prezentace hry celkově představuje velké lákadlo. Future Soldier se snaží dostát svému jménu a tváří se maximálně futuristicky.

Uživatelské rozhraní tak efektně visí ve vzduchu. Důležitá místa vidíte označená přímo v terénu, stejně jako třeba i další úkoly. Vrcholem všeho je samotná výbava vojáků, která přímo sálá pocitem nepřemožitelnosti.

Ghost Recon: Future Soldier

Každý ze čtyřčlenného týmu má optickou kamufláž, která ho činí prakticky neviditelným. Polohu nepřátel prozradí speciální senzory, magnetické vidění nebo malé UAV (létající dron s kamerou). Jedním tlačítkem můžete označit protivníky a zbylí členové týmu se o ně postarají. Ačkoliv se jedná o velké zjednodušení, není samospasitelné.

Optická kamufláž sice dokáže dělat divy, o zázraky ale nejde. Stačí postávat příliš blízko protivníka, rychle utíkat nebo jen vystřelit a iluze je pryč. Obratem pak stojíte proti ozbrojené přesile vojáků. V některých misích navíc nesmíte spustit alarm, je tedy třeba přemýšlet, jestli protivníka zlikvidujete a necháte na místě mrtvé tělo, či ho raději obejdete.

Ghost Recon: Future Soldier

Někdy lze hrát plíživým stylem, jindy vás však hra vrhne do brutální přestřelky. A pak vám nepřátelské střely cupují kryt nad hlavou a z dunění výbuchů pomalu hučí v uších.

Právě větší množství akce na úkor taktiky může fanoušky série pobouřit nejvíce. Do misí sice jdete ve čtyřech, ale svým spolubojovníkům lze určit jen cíl k likvidaci. Tvůrci se ovšem nijak netají tím, že hru navrhovali pro kooperativní hru ve čtyřech lidech a to pak může být jiná káva.

Ghost Recon: Future Soldier

Zdá se však, že Ghost Recon: Future Soldier má velmi jasný postup hrou. Plížení je dynamické, likvidace protivníků rychlá a nelítostná. Na velké přemýšlení není moc času, důležité je projít nepřátelskými řadami a splnit svůj úkol. K tomu vám dopomáhá moderní technika, která protivníky občas deklasuje do podoby terčů na střelnici.

Ghost Recon směřuje stejným směrem, jako zmíněný Splinter Cell: Conviction a možná i Hitman: Absolution. Uvidíme, jak se hře bude dařit po vydání. Na konzolích bude k dispozici od 25. května, na PC pak od 1. června.

Autor:




Nejčtenější

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.