Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost Recon Online je další známou značkou lákající na hraní zdarma

aktualizováno 
Ghost Recon je osvědčenou značkou, se kterou se tvůrci za pár měsíců pokusí získat hráčská srdce tím, že jim dají on-line hru zdarma.

Překvapení přichází ze Singapuru. Místní studio vydavatelského domu Ubisoft pracuje na multiplayerové akci Ghost Recon Online, která se ze zavedené série vyděluje tím, že bude hratelná zdarma. Tím se potvrzuje trend transformovat zavedené značky na téměř zdarma hratelné tituly, ve kterých se platí dobrovolně za dodatečný či rychleji získaný obsah.

Ty, kdo si okamžitě začali dělat starosti o budoucnost značky Ghost Recon, uklidňuje producent hry Hugues Ricour: "Naším cílem je s talentovaným vývojářským týmem přinést titul prvotřídní kvality hratelný zdarma."

Ghost Recon Online si půjčuje kulisy ze známého univerza spisovatele Toma Clancyho a povolává do zbraně speciální jednotky "ghost". Ti jsou vybaveni špičkovým vybavením a v dohledné, uvěřitelné budoucnosti cestují po celé zeměkouli, kde řeší konflikty v zárodku.

Titul je v plánu pouze pro počítače a od tradičních zástupců série se bude v lecčems lišit. Svou postavu budete ovládat nikoliv z perspektivy vlastních očí, ale z lehkého nadhledu nad ramenem. Do vlastního pohledu se hra přepne teprve, když pravým tlačítkem myši zacílíte. Důvod je jasný – Ghost Recon Online značně spoléhá na krycí systém, který se podobá těm viděným například v Mafii 2 nebo Mass Effect 2.

Z prezentací vyplývá, že krycí systém je skutečně zásadní součástí hratelnosti Ghost Recon Online a především, že je do hry citlivě zakomponován. Krytí tak není jen nějakou nutností na předem daných místech, ale umožňuje vymýšlet různé taktiky. Je například možné, aby část týmu držela nepřítele v jeho pozicích nepřetržitou palbou, zatímco druhá část mu oklikou vpadne do zad, aniž by něco tušil.

Na výběr je ze tří typů tříd. Jedná se o Assault, Sniper a Specialist. To není v žánru žádnou novinkou a je celkem evidentní, jak se charaktery mohou doplňovat. Hra navíc k týmové spolupráci motivuje i bonusy k síle zbraní a zdraví. Ty se dostaví tehdy, postupují-li hráči pokud možno v co nejtěsnější spolupráci.

Jednotlivé třídy mají od počátku dané zbraňové sety, které je ale možné ve velké míře upravovat mezi jednotlivými partiemi, případně si obstarávat zbraně a vychytávky nové. Dostupné jsou za virtuální peníze, které získáte za úspěchy ve hře nebo tím, že do hry investujete peníze skutečné. Platící hráči tak budou mít pochopitelně výhodu a zůstává otázkou, jak se autorům povede vybalancovat jejich soupeření s hráči, kterým se tolik platit nechce.

K dispozici budou také nejrůznější speciální schopnosti jednotlivých tříd. Měla by jich být celá řada, ovšem do hry bude možné aktivovat pouze jedno, které pak můžete aktivně používat. Zajímavostí je skutečnost, že pokud schopnost aktivujete v bezprostřední blízkosti spolubojovníků, obstaráte tak stejnou, byť jednorázovou výhodu také jim.

Zatím není jasné, kolik bude mít Ghost Recon Online úrovní a módů. Tvůrci se nechali slyšet, že levely staví přímo na míru jednotlivým módům. Kromě těch klasických by se tak mohly objevit také módy specifické.

Vizuálně nemůže Ghost Recon Online soupeřit s běžnou herní produkcí, na druhou stranu v konkurenci zdarma hratelných titulů nevypadá vůbec špatně. Zejména pak animace jednotlivých postav a jejich přechody z různých postojů vypadají k světu. Hardwarové nároky by navíc měly být příjemně nízké.

Ubisoft plánuje Ghost Recon Online vydat ještě letos. Komunitu kolem hry by ale rád budoval už od konce léta, kdy by se měla objevit uzavřená betaverze. Zda další pokus o využití známé značky v moderním trendu vyjde, nebo se jako mnoho jiných setká s nezájmem hráčů či malým množstvím těch platících, je velkou otázkou.

Autor:


Témata: Ubisoft, virtuální


Nejčtenější

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.