Giants: Citizen Kabuto – návod #2

Po dlouhé odmlce se opět dostáváme k návodu na starší, avšak stále skvělou hru Giants: Citizen Kabuto od Planet Moon Studios a pokračujeme rovnou druhým dílem. Dokončíme dobrodružství vojáka Mecca a vrhneme se na krásnou Delphi. Jestliže máte s touto hrou problémy, náš návod vám jistě přijde vhod.

Giants: Citizen KabutoV první části našeho návodu na originální hru Giants: Citizen Kabuto, kterou již více než před rokem vydala firma Planet Moon Studios pod křídly Interplay, jsme se zabývali hlavně Meccem. Dnes jeho putování však úspěšně ukončíme a vrhneme se na sličnou Delphi. Co dodat? Hurá do boje! :-)

IV. kapitola
Mecc Story 4: The Search for Timmy

Torture Square
V animaci dostanete miléniový minomet. Seberte ho ze země a běžte k věžičce, nechoďte přes vodu, jsou tam piraně. Zničte věžičku a dejte se doprava, kde rozstřílejte dva bunkry. Po každém zásahu bunkru se vyrojí spousty Rozparovačů, musíte je ničit, nejlépe granáty. Vlevo zničte Turret, jděte na místo, kde stály bunkry, je tam minisklad. V miniskladu najdete mimo jiné uzdravovací klíč, vemte si ho, levým Shift ho přidejte do zbraní. Je to velmi užitečná věc, vždy, pokud si ho nastavíte jako zbraň, levým tlačítkem myši si doplníte zdraví, a když namíříte na své společníky, doplníte zdraví i jim, a nebudou vám v boji odbíhat si doplnit zdraví, když je zrovna moc potřebujete. Vyběhněte na kopec za miniskladem a zničte oba Turrety, aby nevyvolaly poplach. Vedle vzdálenějšího Turretu zničte hnízdo Rozparovačů. Jděte doprava a z okraje skály zničte seskupení nepřátelských pevnůstek. Pošlete Rega a Tela do útoku, seběhněte dolů a zničte s nimi vše živé. Vlevo nahoře rozstřílejte další bunkr. Pokračujte vpřed údolím, vlevo zničte dva bunkry a nahoře Turret, vpravo dvě strážní věže, pobijte Strážce. Jen perfektní používání maskovacího batohu vám pomůže zničit dvě zlé Super Rozparovačky, jsou velmi silné a nebezpečné. Pokud nemáte příruční bombu v inventáři, vezměte si ji v miniskladu, je na místě, kde stály poslední dvě věžičky, vpravo od něho je na skále kresba, je to vchod do dalšího levelu. Ničím jiným ho nerozstřelíte, než příruční bombou. Postavte tedy bombu ke kresbě, otočte se a utíkejte doleva se schovat, jinak zahynete při výbuchu. Konec levelu.

Giants: Citizen KabutoThe Offspring
Jděte dopředu ke dvěma Superskokanům (Offspring´s), jsou velmi silní a budou na vás střílet. V inventáři si vezměte ostřelovací pušku. Jediným zranitelným místem těchto tvorů je zelené světélko na jejich břichu. Snajperkou oběma tato světélka přes zaměřovač E rozstřílejte. Musíte uhýbat doprava a doleva, aby vás obludy nezasáhly svými střelami. Po jejich smrti konec levelu.

Gordon and Bennett's Dilemma
Jděte kolem Timmova hrobu k vodě, vedle Chytráka je minisklad a v něm je i posilovač vašeho raketového batohu. Známým způsobem přes ni přehopsejte na druhou stranu, za skálou vpravo zničte věžičku se Strážcem, zabijte Rozparovače. Jděte dále doleva mezi palmy a postřílejte tři Rozparovače. Dále dopředu, přepadne vás devět Rozparovačů, všechny zlikvidujte. Před vámi jsou bunkry Rozparovačů, pomocí granátů a maskovacího batohu je všechny zničte, totéž udělejte se Strážci. Mírně vpravo je věžička se Strážci, pošlete Rega a Tela, aby je zlikvidovali. Po pádu věžičky se objeví spousta Rozparovačů, všechny zničte. Dopředu, zabít posledního Strážce, vlevo na skále rozstřelte Turret. Jděte údolím kolem vody doleva. Rozstřelte strážní věž a dva Turrety. Přeleťte přes vodu a zničte další Turret vlevo. Před vámi je minisklad, nejdříve však zničte Turret vpravo. Kolem vody dopředu, zprava zaútočí Strážce. Opět zničte Turret, vlevo za palmou je Rozparovač, vpravo nahoře zase Turret. Vyběhněte na zelený kopec vpravo, potom doleva, pomocí maskování pobijte všechny Strážce. Rozstřílejte velkou věž, vpravo Turret. Vlevo Rozstřelte strážní věž a zabijte Strážce. Jděte doprava, zde opět zlikvidujte věž a dojděte až k velké zelené věži. Pomocí raketového batohu vystoupejte na nejvyšší jeji věžičku. Animace, konec levelu.

V. kapitola
Mecc Story 5: The Battle

Giants: Citizen KabutoThe Charger
Před vámi vidíte mohutného Bijce (Charger). Nejdříve však postřílejte všechny Rozparovače a zničte jejich hnízda. Sám Bijec je velmi těžko porazitelný, na štěstí je tato obluda neohrabaná a neopouští své vyšlapané území. Jediná možnost , jak ji porazit, je nechat ji na sebe zaútočit a v okamžiku, kdy otevře svoji strašlivou tlamu, rychle do ní střelit. Zaměřte ji tedy E a jak se k vám rozběhne a otevře tlamu, rychle do ní střelte a honem udělejte úskok doprava, nebo doleva, jinak vás doslova převálcuje. To opakujte tak dlouho, dokud ji nezabijete. Konec levelu.

The Battle!
Nyní se dostáváte do velmi obtížného levelu této hry, kde se poprvé objeví strategické prvky hry. Vašim úkolem je postavit svoji první základnu a rozbít hlavní sídlo nepřátel. Nejprve musíte začít stavět základnu, protože jakmile se jenom pohnete, z druhého konce ostrova se dají do pohybu desítky Rozparovačů a Strážců, aby vám vše na základně zničili, včetně vás, vašich přátel a hlavně Chytráka Borjoyzeeho, kerého když unesou nebo zastřelí, level končí a začínáte od začátku levelu. Musíte přinést na symbol Chytráka postupně deset( jak jsem zjistila, není nutné jich mít tolik) těchto malých Chytráků, krmit je masem Wimpů, aby začali s budováním. Otočte se doprava a rozstřelte věžičku, aby vám na ni nikdo nevlezl. Vyběhněte po zlatých skalách nahoru, neustále po cestě používejte raketový batoh, abyste byli co nejrychlejší. Splachtěte dolů ke žlutému kopci, před ním doprava, na konci ostrá zatáčka vpravo a po bledé modré cestě kolem vody dále, na konci zahněte vlevo. Z věžičky před vámi sestřelte Strážce, pobijte Rozparovače a jejich hnízda. Maso byste měli mít, pokud ho nemáte, pobíjejte Wimpy, dokud neposbíráte dvacet kusů jejich masa. Seberte spolu s vašimi přáteli čtyři malé Chytráky a mezi dvěma modrými skalami se soutěskou vracejte zpět k Borjoyzeemu. Stoupněte si na na symol Chytráka, prcci sami slezou, stoupněte na symbol jídla a maso do něho samo spadne. Chytráci vám postaví nejprve symbol budování, utíkejte tedy k němu a stoupněte si na něj. Na obrazovce se vám ukáže symbol dílny-workshop, klikněte na něj a několikrát poklepte na Giants: Citizen Kabutoznaménko + a Chytráci začnou stavět dílnu, odkud potom budou brát materiál na další stavby. Před tím se ovšem najedí z toho, co jste jim dali. Utíkejte znovu na symbol stavění, nyní klikněte na objekt giftshop a začne nové stavění. Opět na symbol stavění, klikněte na Comand centrum. Teď už se k vám dostali Strážci a Rozparovači, takže se čiňte, ale nebude vám to moc platné, neboť přicházejí další a další. Strážci útočí nejen na vás, ale i na postavené objekty a hlavně chtějí zabít, nebo unést Borjoyzeeho. Klidně je nechte, unášeného Borjoyzeeho byste dohonili až daleko a mezi tím vám na základně nepřátelé všechno postavené zničí. Poradím vám, co se mi nejlépe osvědčilo:
Počkejte, až hra spadne a začněte znovu. Začínáte s plnou zásobou masa a vše, co bylo postaveno, vám zůstalo. Nejdříve opravte všechny poškozené objekty, jde to stejným způsobem, jako když uzdravujete sebe. Potom nahažte maso do symbolu jídla a známou cestou si rychle na stejné místo doběhněte znovu pro Chytráky a opět je dejte na symbol Chytráka. Znovu se dejte do stavění, nejdříve nechte Chytráky postavit zátarasy u všech tří vchodů do vašeho tábora, postaví nejprve dřevěné, ty potom přebudují na kamenné, které odolávají déle útokům nepřátel. Nakonec se vám v nabídce staveb objeví budova s červeným otazníkem. Nechte ji postavit a máte kompletní hospodu (Party House). Po každém dalším útoku začněte znovu, celý postup opakujte několikrát, až bude dílo hotovo. Vejděte do hospody, uvnitř jsou už vámi donesení Chytráci. Vše, co je v nabídce, seberte a dejte jednomu z Chytráků, vyjděte s ním ven, Turrety rozestavte na vrcholcích zátarasů, můžete je postavit ještě na věžičky, které jsou také v nabídce. Turrety budou na dálku ničit stále přicházející nepřátele. Rozestavte si i minisklady mimo váš tábor. Máte možnost si někde venku postavit i přistávací plochu pro gyrokoptéru, použít ji můžete tak, že na plochu vylétnete a stoupnete si na žlutý knoflík a ona vyjede. Můžete z ní střílet a házet bomby, vystoupit z ní lze klávesou Backspace). Rozmístit všechny předměty můžete naprosto libovolně, ale předem si rozmyslete, kam je dáte, jak je jednou postavíte, už je nepřemístíte. Nyní máte svůj tábor perfektně zabezpečený a nepřítel se do něj už nedostane, hlavně se nedostane k Borjoyzeemu, což by znamenalo konec. Další Chytráky už shánět nemusíte, stačí ti, co už máte. Přes zátaras za Party House se vydejte doprava až téměř na konec, kde zničte Rozparovače a dva Turrety. Pak se dejte doleva, zničte dva další Turrety, vylezte na kopec, vlevo zničte bunkr Giants: Citizen KabutoRozparovačů a před vámi dole malý bunkr Strážců. Pochodujících Strážců a Rozparovačů si nevšímejte, stejně budou zničeni vaší dokonalou obranou. Teď musíte zničit hlavní tvrz nepřátel, která je jejich základnou. Jde to jedině příruční bombou, pokud ji nemáte, vraťte se pro ni do nejbližšího, vámi umístěného miniskladu. Postavte bombu do prvního tunélku a rychle utečte co nejdále. Jediný výbuch nestačí, takže další bombu do druhého tunélku a to pořád opakovat, dokud celá základna nevyletí do povětří. Konec levelu, animace.

VI. kapitola
Delphi's Story 1: Yan, the Samurai...

Yan, the Samurai Smartie
Začínáte nyní hrát poprvé za postavu víly Delphi. K dispozici máte ze zbraní pouze meč a implicitní luk, obdobu implicitní pistole Meccarynů a bleskový luk. Zabijte Rozparovače a dejte se dopředu k vodě. Přeběhnou k vám z druhé strany dva Rozparovači, skolte je a přeplavte na druhou stranu. Rozdíl při vstupu do vody je ten, že ve vodě nejsou piraně, ale pobyt ve vodě vás uzdravuje. Po levém břehu dále, na konci doprava. Zabijte čtyři Rozparovače a jednoho Strážce. Pokračujte doprava a vylezte na hnědou skalku, na ní skolte Strážce. Dále doprava a dopředu, uzdravte se ve vodě. Dojděte k malému ostrůvku, zabijte Strážce a přistupte k Chytrákovi, obalí se světlem a bude vás následovat. Vraťte se zpět a předejte ho otci Chytrákovi. Animace. Konec levelu.

Smartie in a Bubble
Nyní běžte přes vodu na druhou stranu mezi skalami za červeným světlem. Zde pobijte pět Rozparovačů a jednoho Strážce. Získáte pět min. Vyběhněte nahoru a pobijte všechny Strážce, sbírejte opět vše, co po nich zůstane. Dejte se doprava směrem k Chytrákovi. Také se zabalí do světelné záře. Vraťte se s ním zpět. Konec levelu, animace.

Giants: Citizen Kabuto

The Power of Turbo!
Přeplavte k nejvzdálenějšímu ostrovu, teď už vám funguje vznášení. Vyběhněte tedy nahoru pomocí známého hopsání a nahoře vyskočte na plošinu-levý Alt. Zabijte dvě Zlé Rozparovačky, jedna vám polomrtvá zmizí. Jděte dopředu pro Chytráka, bude vás opět následovat. Na zpáteční cestě dobijte polomrtvou Rozparovačku, po její smrti animace a konec levelu.

Yan's Peace Mantra
V dáli před sebou vidíte dvě Zlé Rozparovačky, můžete jít k nim a zastřílet si, ale raději se jim vyhněte a doleva přes vodu přeplavte nazpět. Vystupte na břeh, musíte zlikvidovat deset Strážců, kteří se tam objvili, po jejich smrti konec levelu.

VII. kapitola
Delphi's Story 2: The Lost Reaperski

Army Barrack Onslaught
V této části hry musíte opět postavit svoji základnu, krmit masem Vimpů Chytráky, aby se jim chtělo pracovat, ochraňovat je i postavené jednotlivé prvky vaší základny. Je to obdoba stavění v Kapitole V) levelu2), rozdíl je v tom, že nyní používáte místo palných zbraní luky a máte k dispozici kouzla. Ukazatel zásoby masa je vlevo dole šedá ryska, když je prázdná, při sbírání masa Wimpů se zaplňuje. Rovněž se mi osvědčil stejný postup, jako u Meccarynů.Nebudu se proto podrobně rozpisovat o postupu, bylo by to zbytečné, vše máte před sebou jako na dlani, jen snad dodám, že na konci u kasáren použijte kouzlo Zpomalování času a základnu nepřátel vyhoďte do povětří kouzlem Tornádo. Animace, konec levelu.
Save.

Giants: Citizen KabutoThe Reaperski!
Není v mých silách popisovat přesně, jako v minulých levelech cestu krok po kroku. Krajina je totiž jednotvárná, samé hory a údolí, v nich voda, prostě stereotyp. Je třeba postupovat podle mapy C a doslova prošmejdit každý kousek ostrova, sama bych bez mapy nepoznala, jestli jsem na místě už byla, nebo ne. Můžete si tento pochod klidně odpustit, ale příjdete o možnost postřílet spousty nepřátel a získat nové zbraně, navíc si vyčistíte cestu, neboť se sem ještě jednou vrátíte. Ale jestli se vám nechce courat po ostrově, zkuste to takto:
Jděte k červenému světlu, za ním doprava, dále dopředu, doleva, rovně a znovu doleva, až se dostanete k mřížím. Pozor, je to past!!! Dole v pasti jsou dva Rozparovači, zlikvidujte je z okraje skály, jinak byste je v dalším boji měli v patách.
Dávejte při tom pozor, ať nespadnete dolů, z pasti se špatně vylézá. Od mříží jděte doleva, z dálky zničte Turret. Vpravo je minisklad, opatrně si doplňte, co se vám hodí, raději seberte všechno. Přeleťte dál dopředu a zničte další dva Turrety. Potom rozbijte oba bunkry, když jste před tím zlikvidovali všechny Strážce. K ničení používejte kouzel, velmi účinnými kouzly jsou viz Level 1). Nakonec sejděte dolů ke člunu Rozparovačů a nasedněte si. Animace, konec levelu.

The Reaperski Escape!
Nasedněte na vodní skútr a jeďte směrem k věžičce, skútr ukryjte a vystupte si. Zlikvidujte tři Strážce a tři Turrety. Potom znovu nasedněte na skútr, chce-li se vám projet se po vodní hladině, naučit se na skútru jezdit, můžete objet takto celý ostrov, sbírat turba pro váš skútr, střelivo, rozrážet bariéry, ničit nepřátele a jejich pevnůstky, bude se vám to všechno hodit v příštích levelech, kde se zúčastníte závodů na vodních skútrech. Dělat to ale nemusíte, můžete hned vyjet jeřábem nahoru, v miniskladu si doplnit inventář. Pro jistotu ještě rozstřílejte věž. Soutěskou rovně k mřížím, od nich doprava a vraťte se k červenému světlu, kde jste už jednou byli. Od něho doleva, pořád dopředu, ničte nepřátele, je jich opravdu hodně. Na konci doprava a můžete začít znovu stavět či opravovat základnu. Ale to snad ne, stavění už bylo dost, tak tedy doleva a pořád vpřed, animace, konec levelu.

Giants: Citizen Kabuto

VIII. kapitola
Reaperski Race 1

Pre-Race Warm-Up
Jděte dopředu, zdálky zničte Turret. Jděte na místo, kde stál, v miniskladu si doplňte inventář. Ze svého místa zničte na druhém břehu houf Strážců, máte-li v inventáři kouzlo Tornádo. Je to úžasná podívaná!!! Přeplavte na druhou stranu, vlevo zničte věž. Po jejím zničením konec levelu.

Reaperski Race 1
Nyní, abyste se zachránili, jak vám bylo Strážci sděleno v animaci, se musíte zúčastnit jako soupeři s nimi závodů na vodních skútrech. V podstatě jde o to, že musíte upalovat co nejrychleji vpřed, nesmíte míjet branky, ukazatel vlevo nahoře vám říká, že se můžete splést jenom třikrát, jinak končíte. Po trati sbírejte střelivo (levá myš střílení) a turbo vaky (pravá myš použití), ukazatel na obrazovce vlevo dole vám říká, kolik máte střeliva a turbo vaků. Po soupeři můžete střílet, vrážet do něj, v příhodném okamžiku zapínat forsáž, dovoleno máte vše, úkol jediný, vyhrát. Po vítězství animace, konec levelu.

IX. kapitola
Reaperski Race 2

V podstatě totéž, co v prvním závodě, jenom je toto kolo mnohem těžší, trať je náročnější a delší. Takže s chutí do toho.

X. kapitola
Reaperski Race 3

Giants: Citizen KabutoČeká vás ještě těžší závod, velmi těžká a členitá trať, plná ostrých zatáček a serpentin, navíc, soupeři vás už prokoukli a vědí, jak vám závodění znechutit. Tady si opravdu zamakáte, abyste zvítězili, je to fuška. Tak hodně štěstí a optimizmu, good luck!!!

XI. kapitola
Delphi´s Story 4: The Reaper Fleet

Čeká vás opět stavění základny, ještě že to za vás stavějí Chytráci, jinak byste se nadřeli. V dálce na pravé straně zničte věž, vyběhněte doprava na kopec, rozstřelte Turret. Vylezte doprava na kopec a dole pod vámi zničte další Turret a všechny Strážce. Seběhněte dolů a pokračujte dopředu. Dostanete se k první tvrzi, zničit ale ještě nejde, ale vlevo jsou dva malé objekty, ty zničte. Tak jste si prohlédli místo, kde bude závěrečné finále tohoto levelu. Tak se proto vraťte nazpět a doprava na tu část ostrova, kde jste ještě nebyli. Musíte sbírat Chytráky, střílet Wimpy a vracet se zpět budovat základnu. Před ní pobijte všechny Rozparovače. Jak budovat základnu jste se už naučili, tak s chutí do toho. Po vybudování základny zabezpečte kouzlem její ochranu a rychle utíkejte zničit kouzlem na druhé straně ostrova nepřátelskou základnu. Konec levelu.
Save.

S Delphi se nyní již rozloučíme, příště její příběh snad zdárně dokončíme a vrhneme se na obrovitého Kabuta. Pokud nevíte jak dál, budete si muset od Giants: Citizen Kabuto na chvíli opět odpočinout.