Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi připravují útěk ze skleněného světa. Tlačíme na hranu, říká tvůrce

aktualizováno 
Útěk ze skleněného světa je náplní připravované české hry Glass World. Neobvyklou stylizaci by měl podtrhnout i příběh, řekl Bonuswebu Ladislav Navrátil, jeden z tvůrců hry.

"Skleněný svět jsme si vybrali záměrně. Díky tomu jsme dokázali namíchat koktejl krásného, leč velice křehkého prostředí, ve kterém se může stát cokoliv," vysvětluje pro Bonusweb Navrátil.

Náplní hry je utéct a přežít v hroutícím se skleněném světě. "Hráč si bude muset najít cestu městem, které se celé hroutí a velice rychle bude ztrácet pevnou půdu pod nohama."

Profil

Ladislav Navrátil se narodil v roce 1989. Od roku 2005 pracoval v reklamním průmyslu a podílel se na vývoji her a jiných interaktivních aplikací jako tvůrce na volné noze. V roce 2011 založil společnost Edgeinters, která se zaměřuje na vývoj multiplatformních her a softwaru. Studuje 5. ročník na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Navrátil

Ačkoliv je hlavní náplní akce, projekt by se od konkurence měl odlišovat zejména příběhem. "Hra je jiná hlavně kvůli svému příběhu. Kladli jsme velký důraz na jeho kvalitu a provedení."

Navrátil se vývoji her věnuje zhruba osm let, zejména pak v reklamní sféře. Podílel se například na reklamní hře k vojenskému simulátoru Arma 2.

"V reklamním průmyslu se nám často dařilo dostat z dostupných technologií maximum. V tom samém pokračuji stále, pořád tlačit na hranu, kam se v té době dá posunout."

Kladné ohlasy jsou i na hudební doprovod, jenž můžete posoudit u článkového videa. Přestože na hře měli pracovat zhruba tři lidé, nakonec se jich na projektu podílí zhruba dvacet.

"Převážná většina však pracuje na hudbě a dabingu. Spolupracujeme s kapelou Plum Dumplings, která odvedla super práci při zvučení traileru," dodává Ladislav Navrátil.

Fotogalerie

Hra je zatím plánována na mobilní platformy, a posléze i na PC. Pokud tam Glass World uspěje, objeví se i na konzolích. "Hra cílená na mobilní platformy je dost podobná jako práce na hře pro webový prohlížeč. A to tím, že máte dost málo výkonu, který můžete použít a musíte se s tím umět vypořádat," popisuje úskalí při vývoji.

Hra by měla vyjít v říjnu. "Je nám ale jasné, že když už jsme vypustili trailer, který sklidil ve světě dobré ohlasy, tak bychom neměli moc otálet. Aktuálně už hru testujeme, chybí nám ale ještě dodělat dabing, zvuk a chybí některá příběhová videa."

Pracujete na hře, která má ambice utkat se se světovou konkurencí? Ozvěte se nám.

Autor:




Nejčtenější

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Další z rubriky

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Cosplay na akci Blizzcon - Alexstrasza
Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale...  celý článek

Ghost Recon Phantoms
TÉMA: Jediná střela znamenala smrt. Historie taktické série Ghost Recon

První díl taktické akce Ghost Recon vyšel v roce 2001. Během let se však důraz na taktiku vytrácel na úkor zjednodušování. Nahlédněte s námi do historie, jak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.