Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi připravují útěk ze skleněného světa. Tlačíme na hranu, říká tvůrce

aktualizováno 
Útěk ze skleněného světa je náplní připravované české hry Glass World. Neobvyklou stylizaci by měl podtrhnout i příběh, řekl Bonuswebu Ladislav Navrátil, jeden z tvůrců hry.

"Skleněný svět jsme si vybrali záměrně. Díky tomu jsme dokázali namíchat koktejl krásného, leč velice křehkého prostředí, ve kterém se může stát cokoliv," vysvětluje pro Bonusweb Navrátil.

Náplní hry je utéct a přežít v hroutícím se skleněném světě. "Hráč si bude muset najít cestu městem, které se celé hroutí a velice rychle bude ztrácet pevnou půdu pod nohama."

Profil

Ladislav Navrátil se narodil v roce 1989. Od roku 2005 pracoval v reklamním průmyslu a podílel se na vývoji her a jiných interaktivních aplikací jako tvůrce na volné noze. V roce 2011 založil společnost Edgeinters, která se zaměřuje na vývoj multiplatformních her a softwaru. Studuje 5. ročník na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Navrátil

Ačkoliv je hlavní náplní akce, projekt by se od konkurence měl odlišovat zejména příběhem. "Hra je jiná hlavně kvůli svému příběhu. Kladli jsme velký důraz na jeho kvalitu a provedení."

Navrátil se vývoji her věnuje zhruba osm let, zejména pak v reklamní sféře. Podílel se například na reklamní hře k vojenskému simulátoru Arma 2.

"V reklamním průmyslu se nám často dařilo dostat z dostupných technologií maximum. V tom samém pokračuji stále, pořád tlačit na hranu, kam se v té době dá posunout."

Kladné ohlasy jsou i na hudební doprovod, jenž můžete posoudit u článkového videa. Přestože na hře měli pracovat zhruba tři lidé, nakonec se jich na projektu podílí zhruba dvacet.

"Převážná většina však pracuje na hudbě a dabingu. Spolupracujeme s kapelou Plum Dumplings, která odvedla super práci při zvučení traileru," dodává Ladislav Navrátil.

Fotogalerie

Hra je zatím plánována na mobilní platformy, a posléze i na PC. Pokud tam Glass World uspěje, objeví se i na konzolích. "Hra cílená na mobilní platformy je dost podobná jako práce na hře pro webový prohlížeč. A to tím, že máte dost málo výkonu, který můžete použít a musíte se s tím umět vypořádat," popisuje úskalí při vývoji.

Hra by měla vyjít v říjnu. "Je nám ale jasné, že když už jsme vypustili trailer, který sklidil ve světě dobré ohlasy, tak bychom neměli moc otálet. Aktuálně už hru testujeme, chybí nám ale ještě dodělat dabing, zvuk a chybí některá příběhová videa."

Pracujete na hře, která má ambice utkat se se světovou konkurencí? Ozvěte se nám.

Autor:






Nejčtenější

Kingdom Come: Deliverance
OBRAZEM: Grafika českých her ušla za 30 let obdivuhodný kus cesty

Ačkoliv světových hitů v Česku vzniklo jen pomálu, píle lokálním tvůrcům nechybí. Za posledních třicet let vytvořili celou řadu her, na kterých je možné...  celý článek

Mads Mikkelsen  v tajemném Death Strandingu
VIDEO: Hra, nebo film? Mads Mikkelsen hraje v tajemném Death Strandingu

Ukázka z připravované hry Death Stranding vypadá lépe než mnohé filmové trailery. Jednu z postav ztvárnil herec Mads Mikkelsen, kterého aktuálně známe...  celý článek

Neverwinter Nights
Stáhněte si kompletní Neverwinter Nights zdarma. Ale pospěšte si

A máme tu další hru zdarma. Tentokrát je to legendární hra na hrdiny Neverwinter Nights, a to v kompletní edici se všemi datadisky.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.