Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi připravují útěk ze skleněného světa. Tlačíme na hranu, říká tvůrce

aktualizováno 
Útěk ze skleněného světa je náplní připravované české hry Glass World. Neobvyklou stylizaci by měl podtrhnout i příběh, řekl Bonuswebu Ladislav Navrátil, jeden z tvůrců hry.

"Skleněný svět jsme si vybrali záměrně. Díky tomu jsme dokázali namíchat koktejl krásného, leč velice křehkého prostředí, ve kterém se může stát cokoliv," vysvětluje pro Bonusweb Navrátil.

Náplní hry je utéct a přežít v hroutícím se skleněném světě. "Hráč si bude muset najít cestu městem, které se celé hroutí a velice rychle bude ztrácet pevnou půdu pod nohama."

Profil

Ladislav Navrátil se narodil v roce 1989. Od roku 2005 pracoval v reklamním průmyslu a podílel se na vývoji her a jiných interaktivních aplikací jako tvůrce na volné noze. V roce 2011 založil společnost Edgeinters, která se zaměřuje na vývoj multiplatformních her a softwaru. Studuje 5. ročník na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Navrátil

Ačkoliv je hlavní náplní akce, projekt by se od konkurence měl odlišovat zejména příběhem. "Hra je jiná hlavně kvůli svému příběhu. Kladli jsme velký důraz na jeho kvalitu a provedení."

Navrátil se vývoji her věnuje zhruba osm let, zejména pak v reklamní sféře. Podílel se například na reklamní hře k vojenskému simulátoru Arma 2.

"V reklamním průmyslu se nám často dařilo dostat z dostupných technologií maximum. V tom samém pokračuji stále, pořád tlačit na hranu, kam se v té době dá posunout."

Kladné ohlasy jsou i na hudební doprovod, jenž můžete posoudit u článkového videa. Přestože na hře měli pracovat zhruba tři lidé, nakonec se jich na projektu podílí zhruba dvacet.

"Převážná většina však pracuje na hudbě a dabingu. Spolupracujeme s kapelou Plum Dumplings, která odvedla super práci při zvučení traileru," dodává Ladislav Navrátil.

Fotogalerie

Hra je zatím plánována na mobilní platformy, a posléze i na PC. Pokud tam Glass World uspěje, objeví se i na konzolích. "Hra cílená na mobilní platformy je dost podobná jako práce na hře pro webový prohlížeč. A to tím, že máte dost málo výkonu, který můžete použít a musíte se s tím umět vypořádat," popisuje úskalí při vývoji.

Hra by měla vyjít v říjnu. "Je nám ale jasné, že když už jsme vypustili trailer, který sklidil ve světě dobré ohlasy, tak bychom neměli moc otálet. Aktuálně už hru testujeme, chybí nám ale ještě dodělat dabing, zvuk a chybí některá příběhová videa."

Pracujete na hře, která má ambice utkat se se světovou konkurencí? Ozvěte se nám.

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Další z rubriky

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Pokemon Yellow
Fanouškovská kombinace Pokémonů a Minecraftu musí skončit

Fanouškovský mod Pixelmon, který kombinoval dva kulturní fenomény dneška - Pokémony a Minecraft - musel na přání majitelů po čtyřech letech práce skončit.   celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

UNIMOS CR, spol. s r.o.
Skladník/řidič

UNIMOS CR, spol. s r.o.
Praha
nabízený plat: 16 000 - 23 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.