Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi připravují útěk ze skleněného světa. Tlačíme na hranu, říká tvůrce

aktualizováno 
Útěk ze skleněného světa je náplní připravované české hry Glass World. Neobvyklou stylizaci by měl podtrhnout i příběh, řekl Bonuswebu Ladislav Navrátil, jeden z tvůrců hry.

"Skleněný svět jsme si vybrali záměrně. Díky tomu jsme dokázali namíchat koktejl krásného, leč velice křehkého prostředí, ve kterém se může stát cokoliv," vysvětluje pro Bonusweb Navrátil.

Náplní hry je utéct a přežít v hroutícím se skleněném světě. "Hráč si bude muset najít cestu městem, které se celé hroutí a velice rychle bude ztrácet pevnou půdu pod nohama."

Profil

Ladislav Navrátil se narodil v roce 1989. Od roku 2005 pracoval v reklamním průmyslu a podílel se na vývoji her a jiných interaktivních aplikací jako tvůrce na volné noze. V roce 2011 založil společnost Edgeinters, která se zaměřuje na vývoj multiplatformních her a softwaru. Studuje 5. ročník na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Navrátil

Ačkoliv je hlavní náplní akce, projekt by se od konkurence měl odlišovat zejména příběhem. "Hra je jiná hlavně kvůli svému příběhu. Kladli jsme velký důraz na jeho kvalitu a provedení."

Navrátil se vývoji her věnuje zhruba osm let, zejména pak v reklamní sféře. Podílel se například na reklamní hře k vojenskému simulátoru Arma 2.

"V reklamním průmyslu se nám často dařilo dostat z dostupných technologií maximum. V tom samém pokračuji stále, pořád tlačit na hranu, kam se v té době dá posunout."

Kladné ohlasy jsou i na hudební doprovod, jenž můžete posoudit u článkového videa. Přestože na hře měli pracovat zhruba tři lidé, nakonec se jich na projektu podílí zhruba dvacet.

"Převážná většina však pracuje na hudbě a dabingu. Spolupracujeme s kapelou Plum Dumplings, která odvedla super práci při zvučení traileru," dodává Ladislav Navrátil.

Fotogalerie

Hra je zatím plánována na mobilní platformy, a posléze i na PC. Pokud tam Glass World uspěje, objeví se i na konzolích. "Hra cílená na mobilní platformy je dost podobná jako práce na hře pro webový prohlížeč. A to tím, že máte dost málo výkonu, který můžete použít a musíte se s tím umět vypořádat," popisuje úskalí při vývoji.

Hra by měla vyjít v říjnu. "Je nám ale jasné, že když už jsme vypustili trailer, který sklidil ve světě dobré ohlasy, tak bychom neměli moc otálet. Aktuálně už hru testujeme, chybí nám ale ještě dodělat dabing, zvuk a chybí některá příběhová videa."

Pracujete na hře, která má ambice utkat se se světovou konkurencí? Ozvěte se nám.

Autor:




Nejčtenější

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Get Even
Vydání hry Get Even odloženo kvůli pondělnímu teroristickému útoku

Kvůli respektu k obětem bombového útoku na koncertě Ariany Grande se o měsíc odkládá vydání již zcela hotové hry Get Even. Její zápletka totiž vzdáleně může...  celý článek

Další z rubriky

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.