Češi připravují útěk ze skleněného světa. Tlačíme na hranu, říká tvůrce

  • 29
Útěk ze skleněného světa je náplní připravované české hry Glass World. Neobvyklou stylizaci by měl podtrhnout i příběh, řekl Bonuswebu Ladislav Navrátil, jeden z tvůrců hry.

"Skleněný svět jsme si vybrali záměrně. Díky tomu jsme dokázali namíchat koktejl krásného, leč velice křehkého prostředí, ve kterém se může stát cokoliv," vysvětluje pro Bonusweb Navrátil.

Náplní hry je utéct a přežít v hroutícím se skleněném světě. "Hráč si bude muset najít cestu městem, které se celé hroutí a velice rychle bude ztrácet pevnou půdu pod nohama."

Profil

Ladislav Navrátil se narodil v roce 1989. Od roku 2005 pracoval v reklamním průmyslu a podílel se na vývoji her a jiných interaktivních aplikací jako tvůrce na volné noze. V roce 2011 založil společnost Edgeinters, která se zaměřuje na vývoj multiplatformních her a softwaru. Studuje 5. ročník na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Navrátil

Ačkoliv je hlavní náplní akce, projekt by se od konkurence měl odlišovat zejména příběhem. "Hra je jiná hlavně kvůli svému příběhu. Kladli jsme velký důraz na jeho kvalitu a provedení."

Navrátil se vývoji her věnuje zhruba osm let, zejména pak v reklamní sféře. Podílel se například na reklamní hře k vojenskému simulátoru Arma 2.

"V reklamním průmyslu se nám často dařilo dostat z dostupných technologií maximum. V tom samém pokračuji stále, pořád tlačit na hranu, kam se v té době dá posunout."

Kladné ohlasy jsou i na hudební doprovod, jenž můžete posoudit u článkového videa. Přestože na hře měli pracovat zhruba tři lidé, nakonec se jich na projektu podílí zhruba dvacet.

"Převážná většina však pracuje na hudbě a dabingu. Spolupracujeme s kapelou Plum Dumplings, která odvedla super práci při zvučení traileru," dodává Ladislav Navrátil.

Hra je zatím plánována na mobilní platformy, a posléze i na PC. Pokud tam Glass World uspěje, objeví se i na konzolích. "Hra cílená na mobilní platformy je dost podobná jako práce na hře pro webový prohlížeč. A to tím, že máte dost málo výkonu, který můžete použít a musíte se s tím umět vypořádat," popisuje úskalí při vývoji.

Hra by měla vyjít v říjnu. "Je nám ale jasné, že když už jsme vypustili trailer, který sklidil ve světě dobré ohlasy, tak bychom neměli moc otálet. Aktuálně už hru testujeme, chybí nám ale ještě dodělat dabing, zvuk a chybí některá příběhová videa."

Pracujete na hře, která má ambice utkat se se světovou konkurencí? Ozvěte se nám.