Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hloupost majitelů, srabáctví šéfů. Proč vychází tolik nehotových her?

  10:48aktualizováno  10:48
Předčasně vydané produkty jsou morem dnešní doby. Proč tomu tak je a jak z toho ven?
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek)

Nová doba přináší nové problémy. Na tomto banálním prohlášení není samozřejmě nic objevného, přesto, vysokorychlostní internet či automatické aktualizace mají i svoje stinné stránky.

Mnozí vývojáři a manažeři pracují s vědomím, že kód, který posílají do lisovny, může být nehotový, nefunkční, tedy zcela bezcenný. Čas, který uplyne mezi vylisováním a skutečným vydáním hry, využijí k opravám toho, co se nestihlo, výsledkem čehož jsou několik GB velké tzv. „day one“ patche.

Zakoupená hra v obchodě tak poslouží už ne jako nosič hotového produktu, ale maximálně jako aktivace, u konzolí pak jako protipirátská ochrana. A to je špatně. Když pracujete s vědomím, že pevně daný termín stojí na hliněných nohách, nestihnete to.

Nezralé plody však poslední dobou sklízíme až nepříjemně často. Je dobře, pokud dá komunita hlasitě najevo, že tudy cesta nevede, protože v opačném případě nás velcí výrobci salámovou metodou postupně otupí, až vydávání nedodělků přijmeme jako normu. Nenechat si to líbit, je jedna z efektivních cest, jak se bránit.

Není přitom nijak překvapivé, že jsou to právě velké korporace, které selhávají. Jen těžko můžeme obviňovat vývojáře. Klíčem k pochopení je samotná podstata korporátu, který smýšlí v intencích absolutní nahraditelnosti kohokoliv (držet hubu a krok), zatímco akcionáři vyžadují svůj podíl na zisku (na čemž není nic špatného).

Problém je, že bohatý člověk nemusí být nijak moudrý, i kdyby vlastnil polovinu planety. Pokud akcionáři za každou cenu vyžadují svoje dividendy, jednoduše upřednostní krátkodobý zisk na úkor budoucnosti.

Vývojář řekne: ne, nestíháme. Vedení pak stojí před problémem: buď hru odloží, kvůli čemuž nestihnou účetní uzávěrku, a rozzlobí akcionáře. Nebo hru zkrátka vydají v takovém stavu, v jakém je. A protože lidé ve vedení nechtějí ohrozit své místo, respektive plat, zavelí hru vydat.

Cesta ven z marastu, kdy je zisk upřednostňován na úkor kvality, což je cesta do pekel, se ovšem hledá obtížně. S neschopnými vysokými manažery se firmy stále loučí podle stejného klíče, kdy jim poděkují za skvělou práci, a ti, místo aby skončili v propadlišti dějin, se vynoří v jiném korporátu na ještě lepší pozici.

Jak situaci s nehotovými, málo testovanými produkty vnímáte vy?

Autor:




Nejčtenější

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Další z rubriky

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

New 2DS XL
Jde to i bez 3D a za dobrou cenu. Test New 2DS XL

Po propadáku 2DS přichází další verze, tentokrát povedená. Kapesní konzole New 2DS XL sice postrádá stereoskopické 3D, je však levnější a lehčí, což u...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.