Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hloupost majitelů, srabáctví šéfů. Proč vychází tolik nehotových her?

  10:48aktualizováno  10:48
Předčasně vydané produkty jsou morem dnešní doby. Proč tomu tak je a jak z toho ven?
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek)

Nová doba přináší nové problémy. Na tomto banálním prohlášení není samozřejmě nic objevného, přesto, vysokorychlostní internet či automatické aktualizace mají i svoje stinné stránky.

Mnozí vývojáři a manažeři pracují s vědomím, že kód, který posílají do lisovny, může být nehotový, nefunkční, tedy zcela bezcenný. Čas, který uplyne mezi vylisováním a skutečným vydáním hry, využijí k opravám toho, co se nestihlo, výsledkem čehož jsou několik GB velké tzv. „day one“ patche.

Zakoupená hra v obchodě tak poslouží už ne jako nosič hotového produktu, ale maximálně jako aktivace, u konzolí pak jako protipirátská ochrana. A to je špatně. Když pracujete s vědomím, že pevně daný termín stojí na hliněných nohách, nestihnete to.

Nezralé plody však poslední dobou sklízíme až nepříjemně často. Je dobře, pokud dá komunita hlasitě najevo, že tudy cesta nevede, protože v opačném případě nás velcí výrobci salámovou metodou postupně otupí, až vydávání nedodělků přijmeme jako normu. Nenechat si to líbit, je jedna z efektivních cest, jak se bránit.

Není přitom nijak překvapivé, že jsou to právě velké korporace, které selhávají. Jen těžko můžeme obviňovat vývojáře. Klíčem k pochopení je samotná podstata korporátu, který smýšlí v intencích absolutní nahraditelnosti kohokoliv (držet hubu a krok), zatímco akcionáři vyžadují svůj podíl na zisku (na čemž není nic špatného).

Problém je, že bohatý člověk nemusí být nijak moudrý, i kdyby vlastnil polovinu planety. Pokud akcionáři za každou cenu vyžadují svoje dividendy, jednoduše upřednostní krátkodobý zisk na úkor budoucnosti.

Vývojář řekne: ne, nestíháme. Vedení pak stojí před problémem: buď hru odloží, kvůli čemuž nestihnou účetní uzávěrku, a rozzlobí akcionáře. Nebo hru zkrátka vydají v takovém stavu, v jakém je. A protože lidé ve vedení nechtějí ohrozit své místo, respektive plat, zavelí hru vydat.

Cesta ven z marastu, kdy je zisk upřednostňován na úkor kvality, což je cesta do pekel, se ovšem hledá obtížně. S neschopnými vysokými manažery se firmy stále loučí podle stejného klíče, kdy jim poděkují za skvělou práci, a ti, místo aby skončili v propadlišti dějin, se vynoří v jiném korporátu na ještě lepší pozici.

Jak situaci s nehotovými, málo testovanými produkty vnímáte vy?

Autor:




Nejčtenější

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Další z rubriky

Get Even
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Zaklínač 3
Zaklínač bude mít nový seriál, o výrobu se postará Netflix

Chystá se nový seriál podle knižní série, na jejíž motivy vznikla jedna z nejlepších her všech dob. Na projektu spolupracuje i sám spisovatel Andrzej Sapkowski.  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.