Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hloupost majitelů, srabáctví šéfů. Proč vychází tolik nehotových her?

  10:48aktualizováno  10:48
Předčasně vydané produkty jsou morem dnešní doby. Proč tomu tak je a jak z toho ven?
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek)

Nová doba přináší nové problémy. Na tomto banálním prohlášení není samozřejmě nic objevného, přesto, vysokorychlostní internet či automatické aktualizace mají i svoje stinné stránky.

Mnozí vývojáři a manažeři pracují s vědomím, že kód, který posílají do lisovny, může být nehotový, nefunkční, tedy zcela bezcenný. Čas, který uplyne mezi vylisováním a skutečným vydáním hry, využijí k opravám toho, co se nestihlo, výsledkem čehož jsou několik GB velké tzv. „day one“ patche.

Zakoupená hra v obchodě tak poslouží už ne jako nosič hotového produktu, ale maximálně jako aktivace, u konzolí pak jako protipirátská ochrana. A to je špatně. Když pracujete s vědomím, že pevně daný termín stojí na hliněných nohách, nestihnete to.

Nezralé plody však poslední dobou sklízíme až nepříjemně často. Je dobře, pokud dá komunita hlasitě najevo, že tudy cesta nevede, protože v opačném případě nás velcí výrobci salámovou metodou postupně otupí, až vydávání nedodělků přijmeme jako normu. Nenechat si to líbit, je jedna z efektivních cest, jak se bránit.

Není přitom nijak překvapivé, že jsou to právě velké korporace, které selhávají. Jen těžko můžeme obviňovat vývojáře. Klíčem k pochopení je samotná podstata korporátu, který smýšlí v intencích absolutní nahraditelnosti kohokoliv (držet hubu a krok), zatímco akcionáři vyžadují svůj podíl na zisku (na čemž není nic špatného).

Problém je, že bohatý člověk nemusí být nijak moudrý, i kdyby vlastnil polovinu planety. Pokud akcionáři za každou cenu vyžadují svoje dividendy, jednoduše upřednostní krátkodobý zisk na úkor budoucnosti.

Vývojář řekne: ne, nestíháme. Vedení pak stojí před problémem: buď hru odloží, kvůli čemuž nestihnou účetní uzávěrku, a rozzlobí akcionáře. Nebo hru zkrátka vydají v takovém stavu, v jakém je. A protože lidé ve vedení nechtějí ohrozit své místo, respektive plat, zavelí hru vydat.

Cesta ven z marastu, kdy je zisk upřednostňován na úkor kvality, což je cesta do pekel, se ovšem hledá obtížně. S neschopnými vysokými manažery se firmy stále loučí podle stejného klíče, kdy jim poděkují za skvělou práci, a ti, místo aby skončili v propadlišti dějin, se vynoří v jiném korporátu na ještě lepší pozici.

Jak situaci s nehotovými, málo testovanými produkty vnímáte vy?

Autor:




Nejčtenější

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Arcade Saga
HTC vyvíjí vlastní hry pro virtuální realitu, první vydá v prosinci

Vive Studios v následujícím roce uvede na trh okolo dvanácti titulů určených pro přilbu HTC Vive. Vive Studios poslouží jako vydavatelská značka, se kterou...  celý článek

Kingsglaive: Final Fantasy XV
Vydavatelství: Nepřestáváme hry poskytovat kvůli negativním recenzím

Společnosti Square Enix a Koch Media odmítají nařčení španělského herního webu AreaJugones, kterému prý kvůli kritickým recenzím nechtějí zpřístupňovat nové...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.