Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Goat Simulator vydělával už po deseti minutách, grafiku měl z internetu

aktualizováno 
Pouhých deset minut po uvedení do obchodů byla hra Goat Simulator v plusu. To bylo výsledkem rychlého vývoje a značného zájmu o tento titul.

Studio zároveň vytvářelo další neoznámenou hru, která byla pro firmu prioritou, a projekt Goat Simulator tak musel pracovat s omezenými zdroji. Neměl například k dispozici žádné animátory, a vývojáři se proto grafiku rozhodli nakoupit z internetu.

"Řekl bych, že jsme tu kozu stáhli za dvacet dolarů. Byla v 75% slevě ," řekl PR manažer studia Coffee Stain Studios, kterým je Armin Ibrisagic. O Goat Simulatoru hovořil na vývojářské akci GDC Europe a o jeho přednášce přinesl reportáž server Gamasutra.

Projekt vznikl díky zápalu pro kozy, kterým "trpěl" jeden z vývojářů. O zajímavosti hry nejdřív bylo potřeba interně přesvědčit tým z Coffee Stain Studios, a na papíře proto vznikla řada konceptů.

Fotogalerie

Například verze, ve které by každá klávesa ovládala nějakou končetinu. Pro pohyb a rozličné akce by tak bylo třeba zvolit správnou kombinaci tlačítek a vše správně zkoordinovat v čase. "Jíst trávu by bylo neuvěřitelně těžké," říká Ibrisagic.

Tým však dospěl k závěru, že by takové pojetí hry bylo zábavné přibližně pět minut. Další koncept se však již výsledné hře blížil. "Co kdybyste získávali body za hlouposti jako při skateování, ale jako koza? A místo skateování byste do věcí vráželi hlavou, rozbíjeli okna a tak," popisuje vývojář.

Část týmu se tak rozhodla, že na hře začne pracovat a zveřejnila první ukázku ze hry. Když se Ibrisagic další ráno vzbudil, mělo video již přes osmdesát tisíc přehrání. A číslo během pěti minut chůze do kanceláře vystoupalo na sto tisíc.

"Pořád to rostlo a rostlo až nakonec GameSpot vytvořil video o tom, proč Goat Simulator musí vzniknout a že hry někdy mohou být hloupé. Lidé nám psali vážně dlouhé e-maily, ve kterých vysvětlovali, proč je to pro náš průmysl důležité. Začali jsme mít pocit, že bychom tu věc možná mohli vydat. A že pokud to neuděláme, někdo mě možná zastřelí po cestě do kanceláře."

Tým to tak přinutilo k seriózním schůzkám, při kterých si musel ujasnit vizi pro hru. Rozhodli se, že nemá smysl vytvářet kozí variaci na Grand Theft Auto. Hru raději vytvoří krátkou a úmyslně přihlouplou. "Museli jsme to vydat rychle a muselo to být v duchu té ukázky," konstatuje Ibrisagic.

Prodeje pak překonaly veškerá očekávání. "Řekl bych, že jsme naše investice získali zpět zhruba za deset minut," tvrdí Ibrisagic. Studio původně vzniklo díky vývoji her Sanctum, které obranu věžemi kombinují se střílením. Goat Simulator však během pěti měsíců překonal výdělky z obou her. Oba tituly přitom vydělaly polovinu peněz díky stahovatelnému obsahu.

Celá situace tak zajistila budoucnost studia, které nyní může investovat do dosud neodhaleného projektu. Podpory hráčské komunity si však tým váží, a proto i nadále hru rozšiřuje.

Autor:




Nejčtenější

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Další z rubriky

Hitman (2016)
Vyzkoušejte si úvodní epizodu Hitmana zdarma

První epizoda skvěle hodnoceného Hitmana z loňského roku je ode dneška k dispozici zdarma na všechny platformy.  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Ashen
Ashen zkombinuje hratelnost Dark Souls s uměleckým zpracováním

Originálně vypadající RPG připomínající „Souls“ sérii nabídne nevšední vizuální zážitek, krutou obtížnost a neobvyklou formu multiplayeru.   celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.