Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Goat Simulator vydělával už po deseti minutách, grafiku měl z internetu

aktualizováno 
Pouhých deset minut po uvedení do obchodů byla hra Goat Simulator v plusu. To bylo výsledkem rychlého vývoje a značného zájmu o tento titul.

Studio zároveň vytvářelo další neoznámenou hru, která byla pro firmu prioritou, a projekt Goat Simulator tak musel pracovat s omezenými zdroji. Neměl například k dispozici žádné animátory, a vývojáři se proto grafiku rozhodli nakoupit z internetu.

"Řekl bych, že jsme tu kozu stáhli za dvacet dolarů. Byla v 75% slevě ," řekl PR manažer studia Coffee Stain Studios, kterým je Armin Ibrisagic. O Goat Simulatoru hovořil na vývojářské akci GDC Europe a o jeho přednášce přinesl reportáž server Gamasutra.

Projekt vznikl díky zápalu pro kozy, kterým "trpěl" jeden z vývojářů. O zajímavosti hry nejdřív bylo potřeba interně přesvědčit tým z Coffee Stain Studios, a na papíře proto vznikla řada konceptů.

Fotogalerie

Například verze, ve které by každá klávesa ovládala nějakou končetinu. Pro pohyb a rozličné akce by tak bylo třeba zvolit správnou kombinaci tlačítek a vše správně zkoordinovat v čase. "Jíst trávu by bylo neuvěřitelně těžké," říká Ibrisagic.

Tým však dospěl k závěru, že by takové pojetí hry bylo zábavné přibližně pět minut. Další koncept se však již výsledné hře blížil. "Co kdybyste získávali body za hlouposti jako při skateování, ale jako koza? A místo skateování byste do věcí vráželi hlavou, rozbíjeli okna a tak," popisuje vývojář.

Část týmu se tak rozhodla, že na hře začne pracovat a zveřejnila první ukázku ze hry. Když se Ibrisagic další ráno vzbudil, mělo video již přes osmdesát tisíc přehrání. A číslo během pěti minut chůze do kanceláře vystoupalo na sto tisíc.

"Pořád to rostlo a rostlo až nakonec GameSpot vytvořil video o tom, proč Goat Simulator musí vzniknout a že hry někdy mohou být hloupé. Lidé nám psali vážně dlouhé e-maily, ve kterých vysvětlovali, proč je to pro náš průmysl důležité. Začali jsme mít pocit, že bychom tu věc možná mohli vydat. A že pokud to neuděláme, někdo mě možná zastřelí po cestě do kanceláře."

Tým to tak přinutilo k seriózním schůzkám, při kterých si musel ujasnit vizi pro hru. Rozhodli se, že nemá smysl vytvářet kozí variaci na Grand Theft Auto. Hru raději vytvoří krátkou a úmyslně přihlouplou. "Museli jsme to vydat rychle a muselo to být v duchu té ukázky," konstatuje Ibrisagic.

Prodeje pak překonaly veškerá očekávání. "Řekl bych, že jsme naše investice získali zpět zhruba za deset minut," tvrdí Ibrisagic. Studio původně vzniklo díky vývoji her Sanctum, které obranu věžemi kombinují se střílením. Goat Simulator však během pěti měsíců překonal výdělky z obou her. Oba tituly přitom vydělaly polovinu peněz díky stahovatelnému obsahu.

Celá situace tak zajistila budoucnost studia, které nyní může investovat do dosud neodhaleného projektu. Podpory hráčské komunity si však tým váží, a proto i nadále hru rozšiřuje.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Tamagochi
Tamagochi způsobilo před 20 lety poprask. Zopakuje úspěch nová verze?

Digitální hračka Tamagochi slaví 20 let a u této příležitosti její výrobce Bandai vydal novou edici. Až na menší rozměry vypadá prakticky stejně jako původní...  celý článek

Uživatelské rozhraní konzole Xbox One
Xbox umožní vracet digitálně zakoupené hry

Microsoft začal u vybraných uživatelů testovat novou funkcionalitu, která umožní nespokojeným zákazníkům vracet digitálně zakoupený obsah. Pravidla jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.