"Můj pane, brzy již další město padne do našich rukou a sláva Sparty vzroste!" Na Olympu sleduje Kratos v plamenném kruhu svérázné antické televize přímý přenos z bitvy o přístav Rhodos. Jeho oblíbenci Sparťané řádí jako ďáblové a on, nový Bůh války, tam chybí. Povstane, mine dvě půvabné dívky (jak jinak, než dvě) a rázným krokem směřuje ven z olympského paláce. Bohyně Pallas Athéna se ho snaží zastavit. Jeho osobní zákrok ve prospěch Sparty, rozzuří olympské bohy. Ale Kratos jen Athénu odstrčí a skočí. Oproti Kratovi, jakého známe z prvního dílu, je tento doslova symbolem arogance. Ve zdobeném krunýři se tváří tak zpupně, že si doslova až říká o ránu.
Zášlehy ohnivých bičů střídají údery magií a prudké úskoky před dopadajícími kladivy v podobě obřích paží.
Sviští dolů vzduchem, tam, kde právě vrcholí bitva. Jako zuřivý obr rozbíjí hradby a drtí vojáky. Netuší, že se blíží konec jeho božství. Pallas Athéna se snáší v ptačí podobě na jeho tělo. Zatne drápy a magie, která dávala Kratovi sílu boha, mizí. Oslabený Kratos se potácí a ani nevidí, oči zaslepené vztekem, že opeřenec, který mu vzal energii, přistává na nedaleké obří soše. Soše slavného Kolosa Rhodského, která rozkročená stojí u vjezdu do přístavu. Lehký dotek drápů a modrá zář oživuje titána. Ten se urve ze zdi, rozdupne několik lodí a směřuje ke Kratovi, který se zmenšuje a ztrácí sílu. Až nakonec stojí obklopen nepřáteli jako obyčejný voják. Obyčejný? Kdeže, jeho ohnivé biče vzápětí všechny poučí, že on má stále co říct.Krutou bitvu uvnitř antického paláce mezitím sleduje modrýma zářícíma očima Kolos. Nezasahuje. Hromady mrtvol po chvíli zklidní Kratovu zuřivost. Postupuje ven a v tu chvíli Kolos zaútočí. Jeho obří paže prorazí stěnu budovy a bývalého boha války zasáhne. Ten však není zraněn, postupuje ven z budovy na balkón. A již si stojí tváří v tvář. Muž zabiják, který byl bohem války, a magií oživené monstrum, které si ho chladně prohlíží modrýma očima svítícíma z tváře klasické antické krásy. Okamžik klidu a obr útočí. Rozdrtí balkón, Kratos má jen zlomky vteřiny na skok dolů. Následuje prudký boj s tamními vojáky, které titán ve snaze ublížit Kratovi, bez milosti drtí ve svých obrovských rukách. Vlevo je na vyvýšenině balista, nabitá velkým kamenem. Skok nahoru, rychle k válečnému stroji a pal. Ale balvan proti oživlému titánovi nestačí. Rozdrtí ho ve svých rukách na prášek. Totéž se pokusí udělat s Kratosem, který se vypálí z balisty jako druhá tentokráte živá střela proti jeho tělu. Je třeba najít jinou taktiku. Ani magií oživené sochy přece nejsou nezranitelné. Kratos musí do boje muže proti monstru!
Hlavní hrdina je darebák, jakému není rovno a zavraždit kohokoliv pro něj není nejmenší problém.
Jen bleskové úhyby a vzápětí prudké útoky na obrovskou ruku, kterou se pokouší titán zničit Kratose, vedou k úspěchu. Kolosus zařve, strne a na chvíli zavře oči. Bleskový skok do balisty, rychlé napnutí a Kratos letí proti strnulému monstru. Jeho bodce proříznou víčko a vypíchnou Kolosovi oko. Ten popadne původ svého utrpení a přehodí Kratose přes celý přístav. Tělo propadá konstrukcí až do vody. Čeká nás jeden z populárních podvodních tunelů. Než si ale vzpomeneme na monumentální podvodní scény z , je Kratos z vodního živlu venku a po krátké šarvátce s vojáky se již dere opět proti Kolosovi. Začíná krutý souboj. Kratos řve: "Jsem bůh války, naučím tě trpět!" Zášlehy ohnivých bičů střídají údery magií a prudké úskoky před dopadajícími kladivy v podobě obřích paží. Obr však, jak Kratos již poznal, ví, co je bolest. Po krátkém boji se svíjí a padá na stranu. Rychle přeskočit přes vodu, vyšplhat na ruku a po ní rychle na obrovu hlavu. Pak zabodnout Athéniny čepele do obří tváře a sledovat, jak monstrum marně zuří.
Scéna se několikrát opakuje, až nakonec poraněný obr opět zuřivě Krata odhodí do dálky. Tentokráte se před vámi otevírá palác. Šarvátky v jeho chodbách, zvedání mříží, zatěžkávání spínačů a rychlé přeskoky. A jste ve finále dema. Antický výtah vyváží Kratose do věže, která se vzápětí stane centrem pozornosti rhodského Kolosa. Ten vmáčkne do otvoru své obrovské
zářící oko, což je přesně ten okamžik, kdy ho pomocí Kratových čepelí poučíte, že udělal velkou chybu. A pak už jen smutně
sledujete, jak demo končí a autoři slibují, že plná hra je tu cobydup. Přesto ale máte vztek, ačkoliv jste si právě užili naplno
adrenalinové akce i naprosto fantastického designu ve skvělém grafickém zpracování.
Pro ryzí originalitu, soudě dle dema, místa moc nezbylo.
Demo druhého dílu slibuje hodně. Ale nemělo by cenu si nalhávat, že něco zcela nového oproti tomu, co jsme již viděli v díle prvním. Kolos je fantastický, ale když se na scénu podívám realisticky, to byla Hydra na počátku prvního dílu také. Dokonce si od ní obr vypůjčil i ono řvaní, které tak atraktivně rozmazává obraz. Jestliže je však demo začátkem druhého dílu, pak Hydra mi připadala atraktivnější. Je fakt, že přibylo množství různých efektů, boj s Kolosem není krátkou šarvátkou, jako byla bitka s Hydrou, ale zkrátka asi mám slabost pro monstra.
Samozřejmě se tu opakují kontextové prvky, na těle obra září klasicky symboly tlačítek na DualShocku, takže nic, co bychom neznali. Jistě, vše je větší, monumentálnější, efektnější, ale demo neukázalo nic výrazně odlišného od prvního dílu. Je to i logické, protože to v prvním díle dokonale fungovalo a nikdo neměl námitky. Čili by bylo naprosto absurdní to měnit. God of War 2 opět ukazuje šikovnost designérů, kteří vědí, jak udělat atraktivní prostředí, ani chvilku vás nenudit a udržet kameru od Kratosova těla tak dokonale, že si užijete jak půvabných detailů roztrhávání nepřátelských vojáků, tak fantastické scenérie. Zkrátka koho přepadl po dohrání prvního dílu smutek, že hra končí, dostane v dubnu ještě větší porci ještě lépe uvařené a okořeněné dobroty. Samozřejmě, pro ryzí originalitu, tedy mimo ručičky designérů a grafiků, soudě dle dema, místa moc nezbylo.
Index očekávání 85 %