Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

God of War: Ascension je božský krvák i pro více hráčů

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Oznámení hry pro více hráčů pro nový díl God of War vzbudilo mezi hráči silné vášně. Zbytečně. Můžeme totiž potvrdit, že pokud se celý multiplayer ponese ve stejném duchu jako hratelná ukázka předvedená na letošním ročníku výstavy E3 v Los Angeles, jsou všechny obavy liché.

Série God of War vypráví příběh hlavního hrdiny Krata, jenž řízením osudu v minulých dílech vyvraždil snad celý Olymp. A ačkoliv to dělal vždy maximálně brutálně, je to ve skutečnosti vlastně kladný hrdina, stojící sám proti všem. Proto mnohé zaskočilo oznámení, že v novém dílu s podtitulem Ascension bude i multiplayer.

Hodně se totiž diskutovalo o tom, že pokud se část peněz na vývoj hry použila pro tvorbu multiplayeru, utrpí tím hlavní příběhová část hry. Zda tomu tak opravdu bude, zatím nevíme. Ale že hra více hráčů ve výsledku bude velmi pravděpodobně stát za to, tím jsme si téměř jistí.

Hratelná ukázka nabídla souboj dvou týmů, značených jako Sparťané a Trójané. V relativně malé, ale docela členité aréně se mezi sebou jejich členové mydlili hlava nehlava, za což sbírali body. Kdo jich měl na konci více, vyhrál.

God of War: Ascension

Nuda? Ani ne. Díky možnostem boje i taktickým možnostem bojiště se z klání rozhodně nestala bezhlavá rubanice, přestože pohled nezúčastněného na obrazovky hráčů tomu masivně nasvědčoval.

Souboje se vyznačují vysokou dynamikou, kterou známe již z předchozích dílů God of War. Čepele tu sviští a krev cáká ve vysokém tempu, k čemuž přispívají i malé rozměry arény. K nějakému nepříteli to je totiž vždy kousek, takže jste hned v akci i po úmrtí a následném oživení na okraji bojiště.

Velkou roli zde hraje i komplexní bojový systém. Ten mimo základních úderů a bloků nabízí i speciální a silnější magické útoky či kontrování, což dohromady s trochou cviku dává bohaté možnosti pro atraktivní a zábavné bojové představení.

God of War: Ascension

Rozhoduje i taktika. Body jste vašemu týmu nezískávali pouze pobíjením nepřátel, ale například i zabíráním specifických bodů na mapě nebo otevíráním truhel. To může vést například k přístupu, kdy jeden z týmu bude obíhat tato místa, zatímco ostatní budou rubat protivníka.

K dispozici jsou i útoky na dálku, které platí na ty, kteří z boje rádi utíkají. Řetězem si nějakého takového zbabělce přitáhnete, a když na to pak navážete sérii úderů, pokud možno co nejvíce devastujících, je to radost nejen pro srdce hráče, ale i pro jeho oko.

Celé to totiž zároveň velmi dobře vypadá. Člověka by to až nutilo ke klasickým klišé o "maximálním ždímání výkonu konzole", ale to se v tom kvaltu posuzuje docela špatně. Zkrátka a dobře to "jen" vypadá hodně dobře. Na obrazovce se prakticky v jednom kuse něco děje, a díky slušným a častým efektům máte pocit, že jste součástí něčeho hodně povedeného.

God of War: Ascension

Specifickou událostí pak bylo zjevení speciálního kopí, jehož sebrání přineslo týmu tisíc bodů. Při nastavení limitu 5 tisíc bodů to bylo docela dost, ale na druhou stranu ne tolik, aby na to bylo možné spoléhat. Zkrátka tak akorát, aby to dokázalo zvrátit vcelku vyrovnanou bitvu.

Vítězný tým pak na závěr v působivé sekvenci zabil kyklopské monstrum Megalopse, jež se poblíž arény celou dobu vyskytovalo v roli "diváka" spoutaného v řetězech. A jak jinak pokořit takovou potvoru než zapíchnutím kopí do oka?

Ještě před vypuknutím všeobecného rubání si můžete pro svou postavu vybrat typ magie, brnění a zbraň. Těžko ovšem říci, nakolik to bude mít na hraní vliv. K posouzení by to chtělo strávit se hrou více času. Máme ale takové tušení, že tyto volby budou často spíše jen otázkou osobních preferencí hráčů, než že by měly nějak výrazně ovlivňovat rozložení sil v aréně.

God of War: Ascension

A upozornění na závěr: v multiplayeru by podle vývojářů neměl být k dispozici hlavní hrdina série Kratos. Tvůrci to vysvětlují tím, že nechtějí, aby v arénách pobíhali pouze různě barevní Kratové, a zároveň se jim nelíbí myšlenka, že by si v multiplayeru mohl Krata zvolit pouze jeden hráč.

Zároveň vyšlo najevo, že pro potřeby multiplayeru nebudou k dispozici ani žádné ženské postavy. Nutno však uznat, že by nám tam stejně asi moc neseděly. Na výběr tak bude z několika slavných řízků antické éry. Šmelcovat protivníky bude možné například v brnění Dia, Poseidona, Háda či Herkula.

Zároveň vyšla najevo i další, poměrně striktní omezení. Hra například nebude vůbec podporovat hraní na rozdělené obrazovce a k dispozici nebudou ani počítačem řízené postavy pro případ, že se k týmové hře sejde nedostatečný, respektive lichý počet hráčů.

God of War: Ascension

Ovšem i tak na nás multiplayer v God of War: Ascension zapůsobil velmi pozitivně. Má grády, rozumný design a nabízí atraktivní masakr společně s několika vítanými závany taktiky.

Fotogalerie

Z toho, co jsme měli možnost si na vlastní ovladače vyzkoušet, můžeme hru více hráčů doporučit i zapřísáhlým odpůrcům multiplayeru. A pokud jsme je nepřesvědčili, tak ho zkrátka nemusí hrát. Ascension samozřejmě přinese i klasickou příběhovou kampaň a multiplayer je jen jejím doplňkem pro soutěživé hráče.

Hra vychází v březnu příštího roku exkluzivně pro PlayStation 3.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.