Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podvod? Slavný vývojář lákal na revoluci a vybral peníze. Na sliby se vykašlal

aktualizováno 
Projekt Godus byl v roce 2012 velkým úspěchem komunitního financování. Slavný vývojář Peter Molyneux, který stál za zrodem žánru tzv. božských her, vybral od lidí v přepočtu téměř dvacet milionů korun. Nyní přiznává selhání.
Peter Molyneux

Peter Molyneux

Molyneux sliboval hru, která „znovu vynalezne“ žánr božských her, v nichž si lidé hrají na boha. Nyní, o více než dva roky později přiznává, že mnohé z toho co nasliboval zkrátka nesplní. Část původního týmu společnost opustila, další část, včetně Molyneuxe se již věnuje jinému projektu, sociální mobilní hře The Trail.

Jeden z nových vývojářů, který na hře Godus aktuálně pracuje pak na oficiálních fórech hry přiznává, že netuší, jaké měl Molyneux vize ohledně finálního produktu. „Pokud mám být naprosto upřímný, neumím si představit, že do hry dostaneme všechny funkce naslibované na Kickstarteru.“ Příspěvek pak uzavírá prohlášením, že se chce soustředit více na to, jak udělat z Godus dobrou hru, než jak splnit sliby z Kickstarteru.

Godus

Godus

Godus (iOS)

Godus (iOS)

V prohlášení z letošního února se Molyneux kaje: „Je tu celá řada věcí, které jsem udělal špatně, protože jsem neměl žádné zkušenosti s Kickstarterem, nikdy jsem nevydal hru v předběžném přístupu na Steamu a nikdy jsem nevytvořil mobilní hru. A kvůli tomu jsem udělal pár strašných chyb.“

Fotogalerie

Problém však je, že Molyneux není žádný nováček, vývoji her se věnuje od roku 1984. A není to poprvé, co se naslibované vzdušné zámky bortí pod tíhou reality. Mimochodem, loni v prosinci si postěžoval serveru Techradar, že Kickstarter tlačí vývojáře do přehnaných slibů, protože buď cíl splníte, nebo nezískáte nic.

Jaký je aktuálně stav vývoje hry Godus? Loni vydaná mobilní hra dopadla katastrofálně. Ironií je, že Molyneux sice ostře kritizuje přístup ostatních vývojářů k obchodnímu modelu free 2 play, sám ho ovšem uchopil ještě hůře než ti, které kritizuje – není totiž hned zřejmé, za co se bude platit. Oproti tomu PC verze je stále ve fázi předběžného přístupu na digitální distribuci Steam a vývoj pokračuje velmi pomalu. Není ani jasné, kdy má hra vyjít.

Recenze uživatelů z poslední doby jsou pouze negativní. „Vyhozené peníze. Pochybuji, že si od téhle společnosti nebo od jejího tvůrce ještě něco koupím,“ napsal uživatel Shiria13, který ve hře strávil 110 hodin. Někteří uživatelé hodnotí celý projekt jako podvod. Na hře aktuálně pracují pouze dva lidé.

Peter Molyneux má na svém kontě legendární hry jako Populous, Dungeon Keeper či Black & White.

Jak vnímáte kauzu Godus vy? Je Peter Molyneux nenapravitelný snílek, kterému se projekt rozpadl pod rukama, nebo jen lhář a podvodník? 

Autor:






Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.