Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Goin´ Downtown - smrt v ulicích New Yorku budoucnosti

aktualizováno 
Goin´ Downtown ukazuje, že žánr point and click adventury tak, jak ho známe více než deset let, má stále co říct. A obejde se i bez inovací.

Goin´ Downtown

Goin´ DowntownAdventury vždy stály a padaly s kvalitním příběhem, námětem, myšlenkou. Samozřejmě zprzněné ovládání nebo nesmyslné kombinace předmětů dokázaly hru otrávit, nebo naopak vyšperkovat, ale prostě příběh je základ. A jelikož v adventuře není nutné domýšlet veškeré fyzikální děje, AI jednotlivých postav a už vůbec ne soubojový systém, mohou se jejich tvůrci slušně rozmáchnout. Tvůrci Goin´ Downtown jsou již staří matadoři žánru, za kterými stojí třeba Simon the Sorcerer nebo Everlight a podle toho také jejich hra, jejíž $1#demo">demo (526 MB) si můžete vyzkoušet, vypadá.

Pokud mě něco vadilo, byl to fakt, že se herní vývojáři neodvažují do klasik sci-fi žánru.Goin´ Downtown Obrovskou výjimkou byl svého času Blade Runner, proto příjemně potěší, že svět Goin´ Downtown vypadá, jako kdyby utekl ze stránek některé z knih Philipa K. Dicka. Goin´ Downtown představuje absolutně depresivní svět roku 2072, kdy cenu vašeho života určují daně. Platíte dostatek a stát se o vás zajímá. Neplatíte a klidně můžete zemřít za záhadných okolností a nikoho z policie to nezajímá. Až na hlavního hrdinu policistu Jakea, který se tříská v depresích ve svém minibytě si zoufá nad smrtí manželky a záhadná sebevražda prostitutky, kterou našel v bezvědomí na ulici a jíž se nikdo nechce zabývat, ho vede k fascinujícími odhalení.

Goin´ DowntownHra prokazuje po všech stránkách mistrovství autorů. Scénář připomíná spíše psychothriller, přičemž je obdivuhodné zasazení do světa, kde má pro sebe každý jen pár metrů čtverečních, světa, kde vládne smog a absolutní ztráta citu jednoho člověka pro druhého. A kdesi, zaprášené a zamotané, se skrývá tajemství. Tajemství unikátního stroje času. Zkrátka ve výpravnosti hry je její síla, umožní vám prožít si příběh v takovém  světě, který by byl zajímavý i ve filmovém scénáři. Což je pro adventuru ta nejlepší vizitka, jakou může mít.

Hodně hraje autorům do ruky vizuální styl.Goin´ Downtown Cel shading se pro tvorbu surrealistického světa New Yorku herní budoucnosti dokonale hodí. Umožňuje tvorbu fantasticky prokreslených prostředí, přičemž se nehoní za žádným fotorealistickým vzhledem. Naopak, cílem je úder na emoce, který opravdu nezávisí na tom, zda se na stromě houpají lístky přesně podle toho, jak fouká virtuální vítr. Postavy mají svoji osobnost, která se opět cel shadingovou grafikou lépe podtrhuje, ostatně systém masek znalo už antické divadlo. Shrnuto a podtrženo, finální verze této adventury nás opravdu zajímá.  

Autor:


Témata: Smog, virtuální


Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.