Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GoldenLand - RPG v ruském vydání

  12:00aktualizováno  19. února 2002 1:53
Ruský vývojářský tým Burut, o němž byla nedávno na BonusWebu řeč ve spojení s 3D akčním titulem Kreed, si pro nás chystá i něco dalšího - RPG ve středověkých fantasy kulisách. Mírumilovný svět GoldenLands je v ohrožení a mezi všemi jeho obyvateli se na roli zachránce hodíte zase jen vy…

GoldenLands

O ruském týmu Burut byla u nás na BonusWebu řeč před pár dny, což je ve srovnání s tím, že předtím o něm nebyla celá léta řeč vůbec, tak trochu zvláštní. Faktem však je, že jejich první titul na sebe mnoho pozornosti nepřipoutal, možná i proto, že se prodával pouze v Rusku. Kvality fantasy RPG Heath: The Unchosen Path tedy posoudit nemůžeme, nicméně na letošní ECTS se Burut mohl pyšnit svými dvěma připravovanými tituly - jednak 3D akcí Kreed, o níž byla řeč v tomto článku, a jednak hrou nazvanou GoldenLand. Potěšitelnou zprávou (tedy aspoň v případě, že Heath nebyl absolutní propadák) je to, že GoldenLand bude opět žánrově spadat do kategorie RPG, takže můžeme doufat, že autoři nabyli při tvorbě prvního RPGčka zkušenosti, které mohou u toho druhého výhodně použít a ušetřit tak GoldenLand obvyklých začátečnických kiksů a dětských nemocí.

Příběh hry má pochopitelně všechny ty potřebné ingredience, vyžadované pravověrnými milovníky žánru - poklidný svět, do nějž si to jednoho dne přihasí hrozba smrtelného nebezpečí a všeobjímající zkázy, a proti ní stojíte jen vy, v lepším případě s partou vám podobných zoufalců, kteří si myslí, že mohou vlastníma rukama odvrátit zkázu světa. V konkrétním případě GoldenLandu to vypadá zhruba následovně:

GoldenLands

…teprve 300 let uplynulo od okamžiku, kdy byla poražena přízračná armáda démona Drah-Shoo a do Zlatého údolí se vrátil klid a mír. Krajině kolem Zlatých hor se pomalu vrátil její dřívější půvab a lidé postupně zapomněli, že by život mohl být jiný než idylický. Žádný div, že když se v údolí začaly objevovat podivné nestvůry a zamořovat křišťálově čistý vzduch smradem plným příslibů zla, chorob a krvavých válek, nebyli na ně obyvatelé vůbec připraveni a nevěnovali jim zprvu příliš pozornosti. Pouze jediný člověk - nejvyšší kněz Kultu hrdinů, si byl vědom toho, že navlas stejnými znaky se kdysi ohlašoval příchod temného pána Drah-Shoo…

Jak vidíte, skýtá úvodní story dostatek prostoru potřebného pro rozvinutí příběhové kostry, na kterou pak půjdou nabalit desítky questů a subquestů, bez nichž by to prostě nešlo. Svět GoldenLand navíc vypadá jako dostatečně pestrý a nápaditý - putovat budete přes zasněžené hory, písčité pouště, travnaté pláně, jeskynní komplexy a mnoho dalších exteriérových i interiérových prostor. Celkem by ve hře mělo být přes 200 lokací, rozprostřených do třech zemí, z nichž každá má unikátní design, obyvatele, zvyky, tradice a tak dál. Během hry budete moci potkat kolem 400 NPC, které nejenže jinak vypadají (doby identických postaviček postávajících na každém druhém rohu snad už definitivně skončily), ale také se jinak projevují. Co se týče například interaktivity prostředí, pak GoldenLands se Burut holedbá tím, že míra interaktivity GoldenLand bude hodně vysoká a že tedy budete moci různými způsoby používat spoustu předmětů ve hře se vyskytujících.

Ohledně hlavní postavy a jejích dalších průvodců toho není známo zase tak moc. Jisté je, že můžete ovládat celou partu, přidělovat jim výstroj a výzbroj, a pochopitelně je pěkně vyhraňovat. Každý hrdina disponuje sedmi hlavními statistikami, čtyřiceti dalšími, odvozenými od těch hlavních, a třiceti dovednostmi - a to všechno můžete vylepšovat. Mezi speciální schopnosti, které můžete své svěřence naučit, patří například sestavování existujících bojových úderů do unikátních sérií (mimochodem, GoldenLand používá tahový způsob boje) nebo výroba nových předmětů s použitím těch stávajících. Pokud už jste si začali říkat, co by to bylo za RPG bez kouzel, tak už si to říkat dál nemusíte - magický systém zahrnuje kolem dvou stovek kouzel rozdělených do šesti magických škol (základní, přírodní, božská, černá, bílá a stínová). Všechno to povídání bych sice měla zakončit větičkou a datu vydání, ale protože ho neznám, nemůžu, ani kdybych chtěla :-).

Autor:




Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.