Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google se pustil do her, revoluce se ale zatím nekoná

aktualizováno 
Facebook se bojí ztráty své pozice, ale sociální síť Google+ zatím nabízí jenom jedno lákadlo: titul Angry Birds, spojený s návykovým soupeřením mezi kamarády. Jde zde i Farmville, jen s malou obměnou.

Google | foto: blogspot.com, Michal Havryluk,  Mobil

Hodně se o tom spekulovalo a nakonec to nastalo. Google opravdu začal v rámci své sociální sítě Google+ nabízet hry. Žádnou mánii ale spuštěním nové služby nevyvolal. Stejně jako u celého Google+ jde zatím o omezený test.

Nejaktivněji na novinky v Google+ reaguje právě Facebook, který kopíruje funkce od konkurence a herní pokusy Google přirovnává k tomu, jak se McDonald's snaží přebrat zákazníky kavárenskému řetězci Starbucks.

Hry na vlastní koleji

O videohrách od Google se mluví už několik let v souvislosti s mobilními telefony a zatím neúspěšnou platformou GoogleTV. Hry se objevily i v on-line obchodu s aplikacemi pro webový prohlížeč Google Chrome. A mezi prvními aplikacemi pro Chrome byli Angry Birds. Tady Google možná zaznamenal pomalejší start, ale v současnosti internetový obchod Chrome nabízí přes 11 tisíc webových her.

Angry Birds

Nabídka her v Google+ je zatím hodně omezená, je jich jen šestnáct. V zájmu hráčů logicky vede stálice v podobě Angry Birds. Hru v tomto případě doplňuje žebříček nejlepších výkonů, který srovnává hráče s jeho kontakty v síti a motivuje k opětovnému hraní již dokončených úrovní.

Další hry už tak exkluzivní nejsou, i když představují to lepší z nabídky her na Facebooku. Ke špičce patří Bejeweled Blitz: logická hra založená na posunování kostiček stejné barvy a okořeněná časovým limitem jedné minuty. Na Facebooku si premiéru odbyla i Dragon Age: Legends, tahová strategie inspirovaná hrami na hrdiny.

Fenoménem srovnatelným s Farmville nebo Mafia Wars je na Google+ hra Zombie Lane. Pokud hráč musí před zasazením rostlinek pobít kvanta zombií, není to farmaření vlastně taková nuda.

Menší bouře ohlasů kolem her na Google+ má kromě omezené nabídky titulů ještě jeden důvod. Hry jsou na Google+ oddělené od ostatního obsahu, takže nevyvolávají tolik negativních reakcí kvůli obtěžování "přátel" nevyžádanými informacemi a nabídkami připojit se ke hře. Ty na nic netušící oběti čekají až ve chvíli, kdy se samy rozhodnou hry na Google+ vyzkoušet.

Přesně podle předpokladů a očekávání jsou na Google+ i hry od společnosti Zynga, největšího tvůrce her pro Facebook. Zynga na Google+ nabízí zatím jenom Zynga Poker, ale další hry jsou v plánu a možná půjde i o tituly exkluzivní právě pro platformu Google+.

Pomalejší start

Facebook snahu Google o začlenění webových her do nabídky své sociální sítě ostražitě sleduje a reaguje na ni. Nástup Google+, i když má pouze 25 milionů uživatelů a s malou mírou aktivity podobně jako Twitter, Facebook znervózňuje.

Farmville

Největší sociální síť světa totiž vděčí za svou popularitu a velikost hlavně ženám, ideálně na mateřské dovolené, které tvoří většinu obsahu a generují nejvíce zobrazení stránek. Pánská společnost na Google+ funguje jinak. Právě hry ale mohou ženy přitáhnout: webové hry hrají totiž nejvíce ženy. A tak Facebook s prskáním mění sám sebe, aby se vyrovnal konkurenci.

Sean Ryan, který má hry na starosti ve Facebooku, se do Google opřel. Vadí mu totiž věc, která se týká čistě peněz. Google láká vývojáře na mnohem nižší poplatky. Facebook si ze všech nákupů, které hráči ve hrách provedou, bere 30 procent. Google si zatím za zprostředkování obchodu bere pouze pět procent.

Google sám přiznává, že jde o zaváděcí nabídku, která se časem změní, ale i tak Sean Ryan komentoval Google+ Games s tím, že Google musí být levnější, protože nemá žádné uživatele. Trochu legrační bylo přirovnání soupeření obou firem k boji mezi McDonald's a Starbucks, kdy sociální hry představují kávu.

Ryan logicky přirovnal hry na Facebooku ke kávě ze Starbucks. Nedošlo mu, že McCafé raketově roste co do počtu zákazníků a na kávě rozhodně neprodělává. Navíc kvalita kávy (her) je zatím u obou firem hodně podobná, Google+ má navíc Angry Birds, Facebook získal Sims Social.

K útoku na Google+ si Ryan vybral logickou chvilku, oznámení změn v oblasti her na Facebooku. Novinkou má být doporučování podobných her na základě toho, co zajímá konkrétní hráče nebo slíbený větší důraz na kvalitu her místo kvantity. Facebook navíc přiznal, že od likvidace herního spamu na Facebooku zájem o videohry neroste a stagnuje kolem 200 milionů uživatelů.

Přestřelky mezi Googlem a Facebookem se dají čekat i nadále a budou přitvrzovat. Ve hře jsou miliardy dolarů z reklamy a prodeje virtuálních předmětů.

Autor:






Nejčtenější

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.