Gorasul - návrat ke kořenům RPG

  • 9
Nevzpomínám si, že bych v nějakém jiném RPG narazila na inteligentní zbraně, které mají své vlastní statistiky jako přesnost, oddanost nebo popis osobnosti. Přitom na osobnosti záleží nejvíc, protože některé zbraně například odmítají útočit na určité nepřátele. Kdo nevěří, ať si do podzimu počká na nové RPG vznikající jen kousek od našich hranic.
Gorasul: Lost Souls

Gorasul: Lost Souls vzniká ve berlínských studiích německého týmu Silver Style Entertainment. Podle autorů by to měla být hra, která se vrací ke kořenům RPG žánru, tedy žádné akční řádění jako v Diablu, ale spíš více questově orientovaná koncepce. Místo radosti z pozabíjených protivníků by vás tak měla dopředu hnát spíš snaha o odhalení všech souvislostí a rozkrytí tajemných zákoutí příběhu. S hlavním hrdinou Roszondasem se setkáváme v okamžiku, kdy ho v útlém věku opustila matka a ujal se ho drak Crakan. Protože dítko vypadá na umření, použije na něj dobrotivý drak oživovací techniku "Breath of Life". Díky ní se Roszondas nejen uzdraví, ale získá i zvláštní magické schopnosti, které mu dopomohou k tomu, že se stane jedním z nejmocnějších čarodějů v zemi. Přesto však ve válce, která v Gorasulu jednoho dne vypukne, zemře. Dál to začíná být trochu nejasné - Roszondas znovu oživne, místo doma se ale nachází ve světě ovládaném hordami démonů a nemrtvých. Když se k tomu přimíchá ještě ztráta paměti a dva neznámé ostrovy, které je třeba zbavit prokletí, jež nedovoluje duším mrtvých dostat se k Bohu, je toho do začátku docela dost, co řešit.

Gorasul: Lost Souls

Možná i proto není náš hrdina na všechno sám. Přibrat si může tři další spolucestovatele a vybírat bude z čeho, protože postav, které by se k němu rády přidružily, bude dost. I když jsem na začátku řekla, že žádné akční hody se konat nebudou, o boje pochopitelně nepřijdete, jen jich tu nebude tolik. Vybrat si můžete mezi zbraněmi a magií - ta se učí z kouzelnických knih, kterých bude šest a každá obsahuje po sedmi kouzlech.

Jednou z absolutně originálních vlastností hry budou "myslící" zbraně. Některé unikátní meče, sekery i další zbraně totiž budou mít své vlastní statistiky, které vám o nich prozradí, jakou mají osobnost, s jakou přesností se trefují do protivníků nebo jak vysoce inteligentní spolupráce se od nich dá čekat. Taková osobnost obouručního meče může být ožehavá věc - někdy zbraně odmítají zraňovat určité druhy protivníků (třeba skřety), jindy se do bojů s nenáviděným plemenem pouští zase samy, záleží na tom, do koho se mají zabodávat. Nemusíte se bát, že by se váš meč pouštěl do nějakých samostatných akcí a vy ani nebudete vědět proč - inteligentní zbraně komunikují se svým nositelem pomocí telepatie.

Hra poběží v rozlišení maximálně 800x600 a s žádného zoomování nebo otáčení kamery se v ní nedočkáme. Stejně tak se nepočítá s multiplayerem. Datum vydání je stanovené nejpozději na září 2000.