Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skutečnost? Technologie téměř maže rozdíly mezi hrou a realitou

  16:52aktualizováno  16:52
Realisticky vypadající prostředí bylo tradičně úkolem pro počítačovou farmu, která za citelné náklady hodiny předem vykreslovala jen několik minut videa. Se stoupajícím výkonem počítačů se však zvyšuje i míra realismu, která je dostupná v reálném čase.

Ohromující byla například vysoušející se voda v technologickém demu od společnosti Crytek (podívejte se) a dalším krokem jsou testovací videa v herní technologii Unreal Engine 4. Projekt je výsledkem práce francouzského grafika Koola, který se pokouší objevit limity technologie.

Fotogalerie

Unreal Engine 4 je však veřejně dostupný za měsíční předplatné a jeho předchůdce využívaly desítky velkorozpočtových her. Poháněl například tituly Batman Arkham, Dishonored, či BioShock Infinite.

Videa tedy mohou naznačovat úroveň realismu, která nás ve hrách čeká v následujících letech. Je však třeba upozornit, že jde o malé prostředí, a grafik tak mohl pracovat s nadstandardním množstvím výkonu. Například textury tak využívají ohromné rozlišení.

Autor:




Nejčtenější

Hra Pussywalk
KOMENTÁŘ: Přestaňte si myslet, že vše víte nejlépe. Nejste prezident

Internetové diskuse mnohdy působí jako sjezd fundovaných odborníků. Často čtu nějakého Honzu Nováka, co zakladateli prestižní společnosti ve dvou větách radí,...  celý článek

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Nintendo v konzoli nechalo vzkaz, který většina lidí neobjeví

Retro konzole Nintendo NES Mini obsahuje text, na který narazí pouze hackeři. Je totiž součástí zdrojového kódu a určen je pro lidi, kteří se budou pokoušet...  celý článek

Film Assassin's Creed
Film Assassin's Creed z pohledu hráčů: líbil se nám

Do českých kin se dostala další filmová adaptace videohry. Fanoušky předlohy může naštvat, přesto jde o obstojný biják.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.