Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Theft Auto 2

  8:47aktualizováno  30. ledna 2000 8:47
Grand Theft Auto 2
Grand Theft Auto 2
Ano, pokračování známé brutality od DMA Designu pomalu přichází

Co se stalo od doby, kdy DMA vydali jejich hru Grand Theft Auto. Vraždy, násilí, vraždy, exploze uvnitř města, vraždy a v neposlední řadě vraždy. První díl GTA byl opravdu brutální, samozřejmě i s jeho pokračováním, datadiskem GTA London 1969. Nyní se připravuje druhý, mnohem propracovanější, díl. Při vydávání minulého dílu (i po tom) se objevili výtky na opravdu silnou brutalitu ve hře. Uberete hře na brutalitě? Toto byla jedna z otázek, na kterou odpověděl tvůrce hry Sam Houser takto: "Ne, hra zůstane stejně brutální, jako byl první díl, tedy pravý život, jak je prezentován v různých médiích, humorně a posměšně." Zástupce herní společnosti DMA Design, jež vyvíjí Grand Theft Auto 2 se vtipně vypořádal i s otázkou závislosti na hře: "Hra Grand Theft Auto 2 není myšlena k přivození psychického záchvatu pro hráče, kteří tento akční titul hrají. Jestli vám Grand Theft Auto 2 způsobí ztrátu schopnosti rozlišovat realitu a fantazii, poraďte se se svým lékařem. Jestli ovšem máte pořádný smysl pro humor, běžte si tuto hru jistě koupit."

Na začátku Grand Theft Auta 2 se najdete ve středu města, jako v první verzi, jen tak - beze zbraní či vozidla, čili klasická situace. Celá hra je o neoficiálních válkách mezi policií a místními gangy, mezi něž se snažíte zařadit. Gangy se nestarají o nic jiného, než o ilegální transakce narkotik a elektrických vozů. Hlavní postavou je individualista Claude Speed, který se snaží uchytit v některém z místních gangů (jako by jich bylo málo). Jeho celoživotním cílem je, stát se "Králem Města". Vše začíná u docela jednoduchého a efektního zločinu, grand theft auto. S celkovou stovkou aut na silnicích se s Claudem prodíráte mnoha levely, které na něj autoři vymysleli. Nakonec zjistíte, že jsou dvě cesty, jak se vypořádat s životním cílem: najít vhodný gang, který by ho přijal, nebo šikovně poštvat gangy proti sobě a následně setřít "zbytky".

Grand Theft Auto 2

Hra je nepochybně akčního žánru, ale abyste ji dohráli, budete potřebovat logické uvažování a částečně hlavu stratéga. Speed získá protekci a respekt za krvavé peníze z boje ve válce gangů. Čeká vás pouze několik omezení, která byla nutná, autoři jinak nechali hráčům používat jejich vlastní představivost na cestě k vrcholu. V tomto ohledu je hra velice ojedinělá. Jen v málo titulech máte možnost si sami rozmýšlet, co budete dělat. Na postupu k vysněnému cíli potkáte tuny různorodých situací, jež se v každé nové hře (new game, ne GTA3 ;-D) liší. V překladu - na konec hry se můžete dostat jakkoliv. Hodně mozností vám poskytnou i různé způsoby jak proti sobě poštvat gangy - například nabídnete jednomu gangu, aby zaútočil na cizí, střeženou pevnost. Do závěrečného boje se ani zapojovat nemusíte, protože je velice nebezpečný, stačí když budete relaxovat a přitom sledovat boj. Čas na zásah se ukáže v tom momentě, kdy na bojišti zůstane pouze pár bojujících lidí. Samozřejmě, že hra skrývá mnohem větší potěšení, ketré se, bohužel, špatně popisuje.

Je zajímavé, že v dnešním světě 3D přežil způsob vidění z ptačí perspektivy a zůstal tak i na druhý díl. Tímto způsobem je jednoduché naprogramovat do hry cokoliv - v překladu pro začátečníky - dovoluje to programátorům DMA vytvořit masivní město, které žije a v němž pobíhají stovky chodců a projíždí různé vozy. Jedna z hlavních výhod tohoto pohledu je, že současně můžete vidět kdo běží ZA vámi, kdo čeká PŘED vámi a vymýšlet si tak únikový plán.

Policisté, nedokonalí ale hroziví v originálu, jsou mnohokráte vylepšení. Nejen že vás bude současně honit více vozů, ale také se k honičce budou stavět mnohem odpovědněji. Tedy tím myslím, že se při zmatených situacích nebudou přejíždět, jako v jedničce (to jsem vylezl na přechod, dole vystoupil policista, a protože neviděl, kudy se jde nahoru, pobíhal pode mnou, občas vystřelil a po čase ho přejelo jiné, policejní auto, body šli na můj účet...). Grand Theft Auto 2 Při rozsáhlejších krádežích, či "když už těch kecajících hlav poldů je hodně", se začnou ukazovat zásahové týmy SWAT, ke nimž se ještě později přidá federálka. Potom už řada končí, a "řepu" přijde pomoci vytáhnout myška v podobě vojska.

Umělá inteligence, čili AI, doznává velkých změn. Systém nejdříve vytvoří několik postav a řidičů, kterým přidá svou vlastní osobnost. Počítačem ovládaný civilista může být buď poklidný a neškodný občan, zloděj aut, vrah, zástupce práva (čili tajný policajt) či zástupce jiného gangu. Každému individuu je potom zadána činnost, kterou bude vykonávat - kradení aut, procházka městem, zabíjení lidiček a podobně. Výsledek je více než přesvědčivý, tedy živé město.

Grafika byla samozřejmě vylepšena, až mě potěšilo, o kolik byl engine kvalitnější. V prvním díle se často stávalo, že sem tam jsme pohlédli do vnitřků budovy (kousnutá textura), ploty z výšky nebyly vidět vůbec (2D ploty), a ani grafika tehdy nebyla na moc vysoké úrovní. V novém díle se setkáme s působivým real-time časováním, světelnými efekty a mnoha dalšími, menšími vylepšeními. Jistě také uvítáte nový způsob pojetí města - čtvrtě, kde bydlí bohatí a jiné, kde se vyskytují chudí (tam jsou také špatné silnice, zchátralé domy...) , místa, na kterých se bude pohybovat hodně lidí (kasina, noční bary, ...) a třeba i části, kterým se budou lidé z určitých důvodů v nocích vyhýbat. Nové město si prostě oblíbí každý.

Nic není zábavnějšího, než naházet policajty i s auty do vody, či projíždění plných restaurací nebo barikád, ale vše má své hranice. Tak je tomu i u modelu řízení, který je pro tentokráte vylepšen. I když vše není přesně realistické (přespřílišná reálnost u řízení vede i k snížení hratelnosti!!!), setkáme se zde s nějakými fyzikálními zákony, které jsou již v této době ve finální podobě. V Grand Theft Autu 2 jsou i nové akrobatické prvky, třeba jako třistašedesátka apod.

Ulice jsou rušnější, policie agresivnější - to jsou další věci, které vylepšují obvyklé "ježdění v ukradených autech po silnicích policisty zaplácaného města" na "ježdění v ukradených autech po ŘUŠNÝCH silnicích AGRESIVNÍCH policistů zaplácaného města". Setkáme se zde s celými kolonami vozidel, tedy okolo třiceti typů aut, motorek, nákladních vozidel a trucků, jež byly vytvořeny a navrhnuty v budovách DMA. Grand Theft Auto 2 Mise jsou rozložitější než v jednicče a jejich obsah bude různorodější, předpokládá se i, že hráč si bude k silnějším gangům, které se vás pokouší zabít, držet určitý respekt (jinak ...). Ve hře se setkáme s další zajímavou možností vyhazovat do vzduchu budovy, vývojáři tedy nezůstanou u starých táboráčků nad okny...

Nějakým věcem nevěřím, dokud je nevidím na vlastní oči. Řekli byste, že v Grand Theft Autu 2 můžete skákat po střechách budov? Tuto funkci oceníte většinou při honičkách, kde se málo policistů odváží skočit na delší vzdálenosti. Druhou dobrou novinkou je možnost střelby z automobilu, a přitom řídit - nevím jak vám, ale mě tato možnost v prvním díle chyběla. Když jsme už u těch zbraní - tentokrát se mnohonásobně zvětšuje arsenál - přibudou benzinové bomby, miny, rozlitý olej a zbraně využívající elektriku. Slibují se také speciální mini-levely, které se aktivují po dohrání jednotlivých úrovní.

Jeden z méně povedených kousků minulého dílu byl deathmatch. Tentokrát se setkáme s dvěma módy hry - tradiční lovecký, který by měl být velice zajímavý. Druhý způsob, jmenovitě "tag", v němž si budete hrát na honěnou. Jeden hráč bude unikat před druhým a bude se ho bude snažit odklonit od trasy (na výběr má plný arsenál...). Po dohonění se role obrací a hraje se znovu.

Jako poslední zmiňuji hudbu, která jistě na poslední příčce u GTA 2 není. Kompletně nový hudební engine, je mnohem blíže k realitě, než kdykoli dříve. Budete moci i přesně slyšet, kdy jede vaše auto na nejvyšší výkon atd. Další hudební novinkou, kterou si lidé jistě oblíbí budou auta a jejich rádia. V každém autě je naladěná jiná stanice, kterou můžete poslouchat!!! V tomto prvku se DMA snaží dosáhnou velké realističnosti. Výběr muziky v Grand Theft Autu je velice zajímavý (hraje zde třeba kapela Moving Shadow), při hraní se dokonale sžijete s okolními zvuky. Zde se opravdu projevuje dokonalý engine. Nakonec ještě přátelské varování: Dávejte si i pozor na stanice, kde hrají 24 hodin denně dechovky!

Grand Theft Auto 2

Titul vypadá jako značně legrační, pobaví kohokoliv s alespoň malým smyslem pro humor, ale i přes spousty skrytých vtipných scén se před námi rýsuje výborná akční hra, na kterou jsme tak dlouho čekali. Vydání hry je plánované na 22. října, do té doby se toho dá na GTA 2 ještě mnoho vylepšit, ovšem již nyní je jisté, že se tento titul bude hodně dobře prodávat. Plno dalších informací o této hře je na adrese http://www.gta2.com, kde je také spousta dalších obrázků, jedno video ke stažení a hlavně intro!

Základní rysy hry:

  • Nový grafický engine s dynamickým osvětlením
  • Chytřejší poldové
  • Detailní města s různorodými lokacemi
  • Třicet typů vozů, každý se svým zvláštním ovládáním
  • Více jak padesát vozů a dvě stě chodců zároveň na obrazovce
  • Inteligentní systém gangů
  • Nelineární hra

  • Autor:




    Nejčtenější

    Far Cry 5
    VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

    V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

    Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
    Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

    Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Age of Empires 4
    Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

    Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Další z rubriky

    Detroit: Become Human (PS4)
    Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

    Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

    Ghost Recon: Wildlands
    Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

    O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

    Super Mario Odyssey
    Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

    Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

    Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
    Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

    Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.