Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Theft Auto V bude větší než předchozí díly dohromady. Vše o hře

aktualizováno 
Za necelý půlrok vyjde pravděpodobně jedna z největších her všech dob. Grand Theft Auto V se bude odehrávat na obrovské ploše a nabídne hned tři hlavní postavy.

Městská akce Grand Theft Auto V začíná dostávat jasnější obrysy. Vyjde v dubnu příštího roku na Playstation 3 a Xbox 360 (PC verze zatím nebyla potvrzena). A co do rozlohy zastíní všechny své předchůdce, protože herní svět bude větší než ten z GTA: San Andreas, GTA IV a westernu Red Dead Redemption dohromady.

Na tak velké ploše by se jeden hrdina dost možná ztrácel, a tak autoři představují rovnou tři hlavní postavy. Jmenují se Trevor, Michael a Franklin. Jejich příběhy se v městě Los Santos a okolí budou neustále prolínat a střídat.

Grand Theft Auto 5

Zatímco se někdejší bankovní lupič Michael topí v luxusu a jeho styl mu umožňuje pohybovat se mimo jiné ve vysoké společnosti, jeho bývalý kumpán Trevor je nevypočitatelný chátrající feťák, dobrý tak akorát na špinavou práci. Trochu čerstvé krve přináší Franklin. Je to ambiciózní mladík, který náhodou narazí na Michaela a doufá, že mu něco z jeho úspěchu spadne do klína.

Rozhoduje hráč

Mohlo by se zdát, že vám GTA V bude předepisovat, kdy a kde se vtělíte do kterého hrdiny. Ale tak tomu nebude. V závislosti na okolnostech se pro jednotlivé postavy bude rozhodovat sám hráč.

Hra mu proto nabídne možnost okamžité změny, která bude možná kdykoliv kromě právě probíhajících misí. Ty už je třeba dokončit s danou postavou. Při přepínání se pohled oddálí ve stylu mapové aplikace Google Earth.

Zatímco ovládáte určitého hrdinu, žijí dva zbývající dále své životy. Jedním z atraktivních prvků novinky proto bude překvapení spočívající v tom, v jaké situaci danou postavu při převtělení zastihnete.

Za co utrácet

Kdo doufal, že si za vydělané prostředky bude moci pořídit virtuální domek na pláži nebo idylickou chatu v horách, bude zklamán. Investice do nemovitostí jsou pasé.

Grand Theft Auto 5

Přesto autoři slibují, že s nahromaděnými penězi bude možné nakládat zajímavými způsoby. V úvahu připadají investice do filmových produkcí, případně nákup vinic, které byly vidět v traileru.

Max Payne 3

"Story je drsná jako život ve favelách a hráč si nejednou říká, kde bere Max pořád sílu jít dál a nevyřešit celý život, vesmír a vůbec tak, že si jednoho krásného rána jednoduše strčí pistoli do úst a stiskne spoušť." - číst recenzi

Důležitější je však otázka, jak se tvůrci popasují s bojovým systémem. Ten v GTA IV nebyl špatný, ale k dokonalosti mu přeci jen něco scházelo. Proto potěší, že se Rockstar podle slov svých představitelů hodně naučil z vývoje Red Dead Redemption a Maxe Payna 3.

Už v prvním jmenovaném titulu byly přestřelky velice zábavné a nejnovější Max Payne s nimi samozřejmě stojí a padá. Kromě přestřelek pracují autoři také na zábavném systému boje na blízko.

Je libo kolo nebo letadlo?

Výrazné zlepšení tvůrci slibují také ve věci jízdního modelu. Auta mají mnohem lépe sedět na silnici a chovat se autentičtěji. Nezůstane však jen u nich. Osedlat můžete také motorky, jízdní kola, čtyřkolky, vodní skútry, vrtulníky a letadla.

Grand Theft Auto 5

Obrovský svět Grand Theft Auto V signalizuje mimo jiné také to, že ústřední příběh nebude tak důležitý jako v jiných hrách. Los Santos a okolí nabízí totiž obrovské možnosti vyžití, v čele s nejrůznějšími dynamickými úkoly, kterými budete moci trávit desítky hodin, aniž byste se na příběhové ose hnuli dopředu.

Fotogalerie

Nezřídka se vám stane, že si na cestě k jedné z hlavních misí úmyslně zajedete s cílem splnit rychle nějaký vedlejší úkol, a jaké bude vaše překvapení, když se mimoděk zdržíte pár hodin.

Grand Theft Auto V bude zcela jistě jednou z největších herních událostí příštího roku, ne-li vůbec tou největší. Společnost Rockstar už mnohokrát dokázala, že umí stvořit nesmírně variabilní, rozsáhlou a ve všech směrech zábavnou hru. A pro GTA V by to mělo platit více než kdy předtím.

Autor:






Nejčtenější

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Steep
RECENZE: Extrémní sportování ve Steep kazí nedotažené ovládání i kamera

Pokud doufáte ve strhující hru věnovanou zimním sportům, doufejte dál. Ze Steep budete zklamaní.   celý článek

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.