Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Theft Auto chtěli zrušit, hru zachránila programátorova chyba

aktualizováno 
Jedna z nejúspěšnějších videoherních sérií vůbec nemusela vzniknout. První díl totiž zažil citelné porodní bolesti, a nechybělo příliš k jeho zrušení.

Ilustrační obrázek k titulu Grand Theft Auto: San Andreas | foto: ROckstar

V rozhovoru pro server Gamastura to odhalil jeden z návrhářů Gary Penn. Titul začínal jako hra na policii a zloděje, ve které si hráč mohl zvolit stranu. Během interních testů však za polici nikdo nechtěl hrát, všichni volili padouchy.

Titul původně neměl tak otevřený svět, hráč jednoduše volil mise a ty následně plnil. Postupně se však hra vyprofilovala jako titul, ve kterém jste hráli za zloděje a to v otevřeném světě.

Fotogalerie

„Když se to začalo rozvíjet do Grand Theft Auto, byla to roky katastrofa. Nikam se to nehýbalo. Nikdy jsme neměli pocit, že se to posouvá a hru málem zrušili. Vydavatelství BMG Interactive vývoj kvůli nedostatečnému pokroku chtělo ukončit,“ tvrdí Penn.

Snaha o tvorbu otevřeného světa vedla tvůrce k přístupu, který připomínal spíše žánr simulací. Prvky světa fungovaly realisticky a chyběla zábavnost.

„Další problém představovalo ovládání auta, bylo totiž otřesné. Bylo to období, kdy jste pro otevírání dveří měli samostatné tlačítko. Nemůžu si vzpomenout, jestli to je pravda, protože jsme si z toho dělali srandu... ale možná bylo třeba i nastartovat motor. Bylo to hrozné, příliš velká simulace (reálného světa),“ vzpomíná Penn.

Jak se vyvíjela

Série Grand Theft Auto vychází od roku 1997. Za osmnáct let tedy zažila notný vývoj grafiky, který jsme zachytili v obrazovém článku (podívejte se na grafiku série).

Grafický vývoj série Grand Theft Auto

Problém představovaly i chyby technického rázu. Řada herních prvků nefungovala podle plánů, nebo byla jednoduše rozbitá. Jeden z omylů však pomohl vytvořit princip, který nakonec celý styl hry začal formovat.

„Myslím, že to byla chyba, ale jednoho dne policie začala být pošahaná a agresivní. Snažili se vás srazit autem. Jejich pohyb byl rozbitý a to byl skvělý moment.“ Panika z toho, že se vás policie snaží srazit ze silnice prý titulu dodávala tu správnou šťávu.

Vývoj titulu se tak začal ubírat směrem, ve kterém hráčská volnost byla důležitější než plnění misí. A hra se tak pomalu přiblížila k pojetí, které si hráčská komunita tolik oblíbila.

 

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Další z rubriky

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.
Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během...  celý článek

Nahoře Nintendo Micro vs. System (1984), dole Switch
OBRAZEM: Bitva konzolí. Switch vs. legendy i současné mašiny

Nová konzole Switch je elegantní a menší, než se může na první pohled zdát. Abyste mohli sami posoudit měřítko, připravili jsme pro vás galerii, v níž Switch...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.