Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Theft Auto chtěli zrušit, hru zachránila programátorova chyba

aktualizováno 
Jedna z nejúspěšnějších videoherních sérií vůbec nemusela vzniknout. První díl totiž zažil citelné porodní bolesti, a nechybělo příliš k jeho zrušení.

Ilustrační obrázek k titulu Grand Theft Auto: San Andreas | foto: ROckstar

V rozhovoru pro server Gamastura to odhalil jeden z návrhářů Gary Penn. Titul začínal jako hra na policii a zloděje, ve které si hráč mohl zvolit stranu. Během interních testů však za polici nikdo nechtěl hrát, všichni volili padouchy.

Titul původně neměl tak otevřený svět, hráč jednoduše volil mise a ty následně plnil. Postupně se však hra vyprofilovala jako titul, ve kterém jste hráli za zloděje a to v otevřeném světě.

Fotogalerie

„Když se to začalo rozvíjet do Grand Theft Auto, byla to roky katastrofa. Nikam se to nehýbalo. Nikdy jsme neměli pocit, že se to posouvá a hru málem zrušili. Vydavatelství BMG Interactive vývoj kvůli nedostatečnému pokroku chtělo ukončit,“ tvrdí Penn.

Snaha o tvorbu otevřeného světa vedla tvůrce k přístupu, který připomínal spíše žánr simulací. Prvky světa fungovaly realisticky a chyběla zábavnost.

„Další problém představovalo ovládání auta, bylo totiž otřesné. Bylo to období, kdy jste pro otevírání dveří měli samostatné tlačítko. Nemůžu si vzpomenout, jestli to je pravda, protože jsme si z toho dělali srandu... ale možná bylo třeba i nastartovat motor. Bylo to hrozné, příliš velká simulace (reálného světa),“ vzpomíná Penn.

Jak se vyvíjela

Série Grand Theft Auto vychází od roku 1997. Za osmnáct let tedy zažila notný vývoj grafiky, který jsme zachytili v obrazovém článku (podívejte se na grafiku série).

Grafický vývoj série Grand Theft Auto

Problém představovaly i chyby technického rázu. Řada herních prvků nefungovala podle plánů, nebo byla jednoduše rozbitá. Jeden z omylů však pomohl vytvořit princip, který nakonec celý styl hry začal formovat.

„Myslím, že to byla chyba, ale jednoho dne policie začala být pošahaná a agresivní. Snažili se vás srazit autem. Jejich pohyb byl rozbitý a to byl skvělý moment.“ Panika z toho, že se vás policie snaží srazit ze silnice prý titulu dodávala tu správnou šťávu.

Vývoj titulu se tak začal ubírat směrem, ve kterém hráčská volnost byla důležitější než plnění misí. A hra se tak pomalu přiblížila k pojetí, které si hráčská komunita tolik oblíbila.

 

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Další z rubriky

Terminator 2: Judgement Day (1991)
Fanoušci předělali Terminatora 2 do enginu GTA 5

Slavný film s Arnoldem Schwarzeneggerem se dočkal předělávky do enginu populární hry.  celý článek

Vetřelce navrhl švýcarský umělec Hans Ruedi Giger.
Jedenáct her, u kterých jsme se vyděsili k smrti

Horory jsou velmi oblíbeným filmovým žánrem, ale i ve videoherním světě mají své místo. Hororových projektů sice nevychází každý měsíc pět, ale čas od času se...  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)
(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)

Co maminky motivuje k vlastním článkům? A co jim dává a bere blogování o porodu a životě s dětmi?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.