Grid 2 budou zábavné závody, ale zatím to není vidět. Dojmy z hraní

Není důvod si myslet, že by se druhý díl akčněji pojatého závodění Grid nedržel osvědčeného schématu. Ale jak vlastně popsat dojmy ze hry, v níž zatím spousta věcí nefunguje?
Grid 2

Grid 2

Úvodem trocha nudné osvěty. Před vydáním hry vývojáři často posílají novinářům takzvané preview disky, na nichž je ještě neúplná, nebo ne zcela optimalizovaná verze hry. To znamená, že obsahuje ještě nějaké chyby, ale jako představa o finální podobě hry to funguje velmi dobře. Člověk si osahá základní mechanismy, pobere nosnou myšlenku titulu a že někde občas něco doskočí, naopak nedosedne, nebo to dělá jiné vtipné věci, je naprosto vedlejší.

Co však dělat v případě, že vám zároveň se hrou přijde celá stránka poznámek, co všechno zatím nefunguje? Obecně je to fajn věc, protože vám to dá ještě bližší představu, ale když se to stane u závodní hry, je to poněkud podivné. Zvlášť když to znamená, že tím pádem nefunguje skoro nic. Pojďme se tedy tentokrát podívat, co podle seznamu od Codemasters nefunguje v Gridu 2.

Grid 2

Nahrávací časy nejsou optimalizovány

Doba, kterou strávíte u nahrávání čehokoliv ve výsledku možná přesáhnou čas, který strávíte v závodech, kterých je tu celkem jen sedm, nebo osm. Z toho dva, nebo tři si odkroutíte hned na začátku a nelze se k nim vrátit, takže na opakované ježdění jich tu zbývá pět.

Ovšem i kdyby se nahrávací časy zkrátily na desetinu, pořád bude rychlejší nepovedený závod restartovat, což probíhá okamžitě již nyní.

Systém závodů LiveRoute nemusí fungovat správně

LiveRoute je specifický typ závodů, kdy (v kostce řečeno) sice jezdíte po okruhu, ale jeho tvar se v každém kole může měnit. V našem konkrétním případě jsme jezdili v dubajských ulicích, plných poměrně výrazných prvků v okolí trati, které si lze snadno zapamatovat. Pokud ovšem v prvním kole zatáčíte za "tím konkrétním barákem" doleva, při dalším průjezdu, to může být doprava, nebo rovně. Je to vcelku zábavný režim, protože v něm nefunguje minimapa, a tak se nemůžete ani orientačně mrknout, například jak ostrá následující zatáčka vlastně je.

Grid 2

Codemasters uvádějí, že v některých případech se může trať nekonečně zacyklit, nebo mohou nastat potíže s umělou inteligencí soupeřů. Při několika závodech jsme však nabyli spíše dojmu, že trať se mění tak na jednom jediném místě, pokud vůbec. A umělá inteligence soupeřů? To je holt další položka na seznamu.

Skórování v režimu Drift bude ještě vyváženo

Ano, to by mělo. Při normální obtížnosti totiž bylo na vítězství potřeba získat přes 200 tisíc bodů, zatímco při snadné obtížnosti stačilo 150 tisíc bodů na skutečně epický triumf, protože druhý v pořadí se vydrápal sotva někam na 60-70 tisíc.

Úvodní pasáže hry budou vypadat jinak

Ano, to bychom také ocenili. Chápeme, že Codies chtěli všechny navnadit, ale jejich přístup nebyl úplně šťastný. Z těch několika málo závodů se totiž snad jen jeden v úvodu (k němuž se nejde vrátit) jede s nějakým normálním autem. Jinak se tu snažíte v muscle kárách (hustý) a nabouchaných závodních speciálech (boží).

Jinými slovy: pokud si ke hře sednete tak říkajíc "z první", tak je to v podstatě neřiditelné. Zejména v kombinaci s velmi živým jízdním projevem, který je pro značky Grid a Dirt typický. Jeden závod se navíc jede na rakouském Red Bull Ringu (dříve A1 Ring), který má několik zatáček na horizontu, nebo kousek za ním, což na herní pohodě také příliš nepřidá. Auto sotva držíte na trati a ještě abyste naslepo odhadovali brzdné body.

Grid 2

Ne nadarmo se v každé rozumné závodní hře začíná s pomalými nákupními taškami a k nabušenějším strojům se dostáváme až v okamžiku, kdy to dostaneme trochu do ruky.

Kvalita nasvícení ještě není finální

Sem zahrneme i další bod ze seznamu: Potisky na autech budou ve vyšším rozlišení. Upřímně řečeno, je nám to úplně jedno. Hra vypadá docela dobře už teď a přestože by se při bližším ohledání zjistilo, že technicky to není současná špička, tak to vůbec nevadí. Je to barevné, pestré a dívá se na to dobře.

Velmi se nám navíc líbil zajímavý efekt, kdy se při brzdění roztřese nejen vaše auto, ale vlastně i celý obraz. Na poměry Gridu to působí až neuvěřitelně autenticky.

Vyvážení obtížnosti se bude ještě měnit

Ano, bylo by to nanejvýš vhodné. Týká se to v prvé řadě agresivity soupeřů, kteří zde často jezdili hlava nehlava, jako by jim ani nešlo o umístění. Často tak pět možností převinutí problematické pasáže dozadu (tím pádem ji můžete zajet znovu a lépe) vyčerpáte během jediného kola, protože jednou vás v kritické zatáčce někdo sejme, podruhé někdo jiný vytlačí někam do příkopu (jezdí se i mimo závodní okruhy) a potřetí si to zkazíte sami.

Grid 2

Propagační řeči o různých osobnostech počítačem ovládaných jezdců tak dostávají značnou trhlinu. Je ovšem třeba férově uznat, že tento systém dobře fungoval i předchozím dílu, takže ve výsledku to snad může být jen lepší.

Audio závodního inženýra ještě není kompletní

To je další věc, která je nám zcela volná. U realisticky pojatých závodů se různé pokyny z boxové zídky jistě hodí, ale v kousku typu Grid vám nějaký kecálista ve sluchátku stejně začne brzy lézt na nervy. A brzy v tomto případně znamená zhruba těch osm závodů v preview verzi.

Závěrem snad jen dodejme, že Grid 2 je ukázkovým příkladem, jak nemá herní ukázka vypadat. Marně jsme v redakci vzpomínali, kdy nám na stole přistálo něco podobného. Ovšem na druhou stranu, proti svobodné vůli nelze mít námitek. Tedy jakou verzi nám Codemasters poskytli, takové mají preview.

  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Snad každý je někdy hrál. Připomeňte si staré legendy mobilních her

Hry jsou s mobily spjaté už od jejich samotných počátků. Pojďme si připomenout největší herní ikony...

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm her Fallout se prodává v akci za zhruba 650 korun

Uvedení postapokalyptického televizního seriálu Fallout, který vzniká na motivy stejnojmenné herní...

90 %

RECENZE: Skvělé Balatro je žolík v letošním balíčku indie her

Pokerové Balatro nás překvapilo svou chytlavostí. Relativně nenápadná indie hra vzala základ z...

80 %

RECENZE: Loutkové sci-fi Harold Halibut působí jako balzám na duši

Více než deset let trvala tvorba výroba adventury Harold Halibut, na výsledku je to ovšem vidět....

Někteří hráči strávili s demem na Stellar Blade už přes 50 hodin

Očekávaná playstationová exkluzivita Stellar Blade zaujala hráče natolik, že ji procházejí znovu a...

Po dohrání hry by mělo být možné dát spropitné, navrhuje exšéf Blizzardu

Bývalý šéf slavného studia Blizzard sdílel na sociální síti X myšlenku, že by příběhové hry měly po...

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...